Morgens Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Vi har et hjørne med en 4+3 seter sofa. I løpet av en uke flytter den ene sofaen seg 5-10 cm. - som en følge av at "noen" setter seg ned litt for hardt! "Noen" lurer derfor på om det er noe som kan forhindre dette? Anti-skli tape under beina - eller andre diskre løsninger. Mine 10 tommeltotter ville helst skrudd den fast! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Skulle til å foreslå å spikre sofaen til parketten Men, for å komme med eit seriøst forslag så kan du kjøpe slikt anti-skli belegg som normalt er brukt under golvtepper. Det einaste du må være oppmerksom på er at dette "klisteret" etterkvart kan gå i oppløysning og bli litt arbeidsomt å fjerne dersom dere seinare skal omøblere. Når du har berre litt under kvart sofabein så er det langt lettare å fjerne det enn å desom du hadde slikt antisklibelegg under eit stort teppe. Du får også kjøpt gummiknotter, dei er ikkje like effektive med er betre egna til langvarig bruk. Alternativet er at du tenker motsatt og setter på slike filt-puter under sofabeina. Då vil sjølvsagt sofaen flytte seg meir kvar gong du setter deg, men til gjengjeld er det mykje lettare å skubbe sofaen tilbake på plass. Du beskytter også parketten mot riper om du bruker denne metoden. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 På nille har de små anti-skli matter av gummi (ca 30x60cm) til 30 kroner. Kjøp en sånn og klipp ut små biter å ha under hver fot. Anti-skli-matter til å ha under tepper hjelper neppe nok når kontaktflaten er så liten. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Takk for tips, da sjekker jeg om Clas Ohlson har anti-skli. Nille er for langt unna. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ganske sikker på at de ikke har. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg har brukt antisklimatte på rull til dørmatte og andre små ting som ikke skal skli. Lett å klippe til riktig størrelse og ganske billig. Vil tro det vil fungere veldig bra under en sofa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå