The_man Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei er vet dere om en plass eg kan laste ned en gratis C# editor? Har.net framework og greier. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jepp... Sharpdevelop eller Eclipse pluss C# Plugin Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Notepad følger med Windows. Jeg har skrevet masse C# og VB.NET programmer i Notepad (på andres maskiner selvsagt, hirr hirr(knegg)!) Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du kan bruke en hvilken som helst teksteditor som lagrer tekst i standard "ascii" format. Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ok, men hvordan får eg compilert da???? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Lagre filen som hello.cs : using System; class MainApp { public static void Main() { Console.WriteLine("Hello World!"); } } Kompiler fra konsollet med: csc /out:.\hello.exe hello.cs Du må selvfølgelig ha .NET SDK'en installert (på samme måte som med Java) for å bruke compileren (gratis faktisk). http://msdn.microsoft.com/library/default....evframework.asp SDK'en følger med Visual Studio .NET IDE'et - så du trenger ikke installere dette hvis du har det programmet installert (men dette koster penger). Endret 12. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ok. Tusen takk for de svarene eg har fått. Dette har hjulpet meg en del... Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Men eg kom plutesrlig på et DUMT spm. men eg må nesten bare spørre : Hvilken konsoll da?? eg er ganske ny så eg kan ikke noe for att eg ikke kan dette.... Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 DOS vinduet liksom, eller kommandovinduet. Hvis du ikke finner ikonet for å starte det kan du velge: Start --> kjør --> skriv inn cmd --> ok ..se om du finner ut av noe. Hvis du ikke kan med "DOS" ting -- kan det kanskje bli litt vanskelig sånn helt i starten; og da er det kanskje like greit å finne ett IDE (editor) som er satt opp til å kalle compileren for deg. Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 ok, har du noen forslag på sånne?? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) EDIT: Ja, du kan prøve ConTEXT. Hvis du ikke finner ut av det kan du se på FAQ'en i C++ -forumet som tar for seg spørsmålet "Hvordan komme i gang med C/C++ under Windows?". Den viser hvordan du setter opp en teksteditor (ConTEXT) for å bruke en C++ -compiler. Det skulle ikke være så fryktelig annerledes å sette opp samme editoren for C# -compileren. Du må bare bytte ut "kallet" til compileren (C:\MinGW\bin\g++.exe) med det som passer for din C# compiler. Vet ikke i farten hva det er, men du kan jo søke etter csc.exe v.h.a. søke-funksjonen i start-menyen; så finner du sikkert ut hvor den er. Endret 12. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ok, takk. Da prøver eg det.. håper eg kan fortsette og spørre viss det er noe eg lurer på Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Spør i vei -- det verste som skjer er at ingen gidder å svare, men yøll' take it like The_Man you are. Endret 12. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Hehe.. joda *Smiler* Takk iallefall.. Lenke til kommentar
The_man Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 hei, nå har eg fått et problem. eg får ikke til det du skriver eg skal gjøre altså med C# compilering. noen råd? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hm - vet ikke hva du ikke får til; så kommer ikke på noen .. Lenke til kommentar
The_man Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Hei, beklager att eg ikke var mere spesifikk. det er det med den Kompileringa som eg ikke får til. eg hvet ikke hvordan eg skal få "Konfigurert" det slik at eg får compilert .cs filer... håper dette hjalp litt mere.... Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Finn ut hvor C# compileren ligger, den kalles csc.exe Gå til menyen: - Options -> Environment Options -> Execute Keys - Klikk Add - I dialogen "Enter extensions separated with commas:" skriver du inn: cs og trykker OK. - Velg F9 - I tekstboksen "Execute:" skriver du inn C:\DerCompilerenLigger\csc.exe som er navnet på compiler programmet vårt. - I tekstboksen "Start in:" skriver du inn %p - I tekstboksen "Parameters:" skriver du inn /out:%F %f - Kryss av for "Capture console output" - Trykk OK ..noe sånnt (ikke at jeg har testet) -- hvis du ikke kan bruke konsollet (og ikke er god i engelsk) har du liten sjans til å fatte noe av det egentlig. Det du kanskje kunne gjordt hvis du ikke finner noen resurser angående bruk av konsoll for Windows var å spørre de på forumet for "Windows" under forumet "Programvare". Endret 13. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) *google* http://www.csharphelp.com/archives2/archive402.html http://www.icsharpcode.net/opensource/sd/ (som en nevnte tidligere her) Endret 13. november 2003 av daysleper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå