Arodem Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Vi tar deg gjennom spillmusikkens utvikling de siste 40 årene.FEATURE: Spillmusikkens historie (Ekstra) 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Det er litt morsomt å tenke på at en liten riff fra C64-spillet Lazy Jones ble grunnlaget for en hit på slutten av 90-tallet. Det er flere kjente melodier i det spillet, men så vidt jeg vet er melodien fra Stardust den eneste av de "kjente" som er original, de andre er samplet/lånt inn i spillet. Det er mye bra original musikk fra spill, spesielt Mega Man-spillene. Av og til får jeg lyst å spille bare for å høre musikken igjen. Endret 27. juni 2014 av Nedward 1 Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Et annet godt eksempel på snedig bruk av musikk er Giana Sisters Twisted Dreams som switcher mellom to synkede spor av Chris Hülsbeck og Machinae Supremacy. 3 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Har kost meg med denne saken i kveld, lest litt og lyttet litt før jeg har lest videre. DETTE er hva jeg betaler for. 5 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Fantastisk artikkel! Skikkelig lærerik. Et annet ganske nyt spill dere kunne ha nevnt er Portal 2. Det har sekvenser i spillet hvor handlingene man tar dynamisk påvirker musikken ved at nye instrumenter og melodier kommer inn. EDIT: Eksempel: Endret 29. juni 2014 av Coffey 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Fin artikkel, kunne kanskje ønsket bittelitt mere fokus på det tekniske, og litt mer om amiga, som var lagt framme på lyd lenge, men alt i alt, bra saker. AtW Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Fin artikkel, kunne kanskje ønsket bittelitt mere fokus på det tekniske, og litt mer om amiga, som var lagt framme på lyd lenge, men alt i alt, bra saker. AtW Takk! Det var vanskelig å vite hvor man skal sette grensa i denne artikkelen. Er mye jeg gjerne skulle ha nevnt ? kanskje kommer det en oppfølger en gang? Gunnen til at vi ikke går så dypt inn i det tekniske er at det gjør leserflyten vanskeligere. Dersom det blir for mange tekniske begrep å holde styr på, hopper folk av. Det kan godt hende at vi burde ha helt mer mot å forklare det tekniske bak musikken, men muligens er det noe som kan diskuteres mer i dybden i en egen artikkel senere. Lenke til kommentar
Arcturia Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Husker vi laget bootloader demo på amiga. Jeg laget musikken, men vi hadde ikke noe minne til å lagre noen kule instrumenter, så instrumentet ble rett og slett en avspilling av kildekoden til demoen. Nostalgi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå