Joachim_F Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 I Marooned er du strandet på et sydhavsparadis.Kan du overleve på ei øde øy? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 ser ut som om det kan bli kult:) 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Problemet med å droppe monstre og liknande er at det då er svært vanskelig å få til eit godt spel. Det har vist seg at det ikkje er lett å lage realistiske spel som ikkje blir langdryge og kjedelige. Overleve på aude øy scenarioet er definitivt slik om ein ikkje klarer å løyse deg på ein god måte. Det er fort gjort at ein havner i denne fella: Dag 12: Er tørst og sliten, orker ingenting, sitter å pirker i sanden heile dagen. Dag 13: Er no endå tørstare og orker nesten ikkje å rote i sanden ein gong. osv. Slenger ein inn zombier så er det lettare å holde spenninga oppe, spelaren vil då også i større grad akseptere andre "urealistiske" elementer som førstehjelpsskrin osv. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Problemet med å droppe monstre og liknande er at det då er svært vanskelig å få til eit godt spel. Det har vist seg at det ikkje er lett å lage realistiske spel som ikkje blir langdryge og kjedelige. Overleve på aude øy scenarioet er definitivt slik om ein ikkje klarer å løyse deg på ein god måte. Det er fort gjort at ein havner i denne fella: Dag 12: Er tørst og sliten, orker ingenting, sitter å pirker i sanden heile dagen. Dag 13: Er no endå tørstare og orker nesten ikkje å rote i sanden ein gong. osv. Slenger ein inn zombier så er det lettare å holde spenninga oppe, spelaren vil då også i større grad akseptere andre "urealistiske" elementer som førstehjelpsskrin osv. trenger ikke være zombier, kan være kanibaler også. 2 Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet. Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år. 1 Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Fint med ett spill som ikke har dinosaur, zombie osv. Får håpe dette blir bra i forhold til alt det andre dårlige survival spillene som er ute nå Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet. Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år. Kunne godt tenkt meg å utforske Dharma-øya fra LOST, men på egne premisser "LOST via Domus" var dessverre ikke så gøy å spille. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) så lenge det har rot i virkeligheten kan det bli bra, alt annet er gjesp. The Forest så lovende ut helt til man så disse vesnene. Endret 27. juni 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Personlig mener jeg at det hele er avhengig av hvor bra man får til at spilleren blir en del av opplevelsen, at man utforsker og finner forskjellige muligheter til å komme seg bort fra øya eller kanskje det kan åpne for andre muligheter også. Litt åpen sandkasse modus er bra , kan jo være spilleren trenger å oppdage hvor han er på planeten for å finne ut hvordan han skal komme seg bort fra øya , er det kraftige strømninger der , kanskje det finnes hai i vannet som kan gjøre det vanskelig å bruke "enkle flåter" osv osv. Uansett så mener jeg sånne spill bør være ganske åpne for å gi mange forskjellige muligheter og muligheten for spilleren selv til å lage en del av "innholdet" og løsning på problemene spillet gir deg. Lenke til kommentar
stikarn Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Håper det blir noe lignende The Forest. Hadde vært fint med et survival game som simulerer det å faktisk være strandet på en øde øy Lenke til kommentar
Starfjord Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 (endret) Fikk en Ja stemme fra meg på Greenlight. Det kan være det spillet jeg har drømt om helt siden jeg så filmen Robinson Crusoe fra '97, med Pierce Brosnan i hovedrollen. Endret 28. juni 2014 av Slowmech Lenke til kommentar
BorgCube Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Det kommer helt an på hva slags andre mål man har i spillet. Å overleve for overlevelsens skyld er én ting, men hvis du samtidig må forsøke å finne en vei bort fra øya, noe som sikkert krever utforsking og så videre, kan det bli en interessant helhet. Miasmata, som jeg lenker til i bunnen av saken, har kun ett monster i hele spillet. Men det er likevel et av mine favorittspill fra de senere år. Wow!!! Takk for den gedigne spoileren. Du ødela nettopp hele lysten til å prøve dette spillet. 1 Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Wow!!! Takk for den gedigne spoileren. Du ødela nettopp hele lysten til å prøve dette spillet. Det blir gjort ganske klart på steam-siden til Miasmata at spillet bare har ett monster. Ser ikke helt hvordan han spoiler spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå