Gå til innhold

Lokasjonsbaserte tjenester - fungerer det?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med jobb har jeg de siste dagene sett litt på hva som finnes av lokasjonsbaserte tjenester for mobiltelefon, og har da havnet på www.hvor.no. Dette er gjengen som f.eks. driver med radarvarsling over SMS osv.

 

Jeg har prøvd å sende meldingen "HVOR" til 1983 et ukjent antall ganger de siste dagene og får hele tiden til svar at det er en feil hos Telenor, men at jeg gjerne kan prøve deres lokasjonsbaserte tjenester uten lokasjon (hva nå enn det måtte bety). Jeg har også prøvd wap.hvor.no, der alt stopper opp på grunn av feil etter noen sider med intetsigende tekst. Etter en del irritasjon prøvde jeg derfor å sende en småhissig melding via siden "kontakt oss" på hjemmesiden til Hvor. Den kræsjet selvsagt på grunn av kodefeil på serversiden. 2 ganger. Med forskjellige feil hver gang. Derfor gir jeg opp forsøk på kontakt med dem og prøver her i stedet.

 

Jeg innser at Hvor.no ikke akkurat er av det proffe slaget, men er det noen som i det hele tatt har fått disse tjenestene til å fungere? Eller er det noen som vet hva som må til for å få dem til å fungere? Jeg har prøvd POS START til 1999 også, uten å ha fått noe fornuftig ut av det.

 

Det er ikke viktig for meg at akkurat tjenestene til Hvor.no og 1983 fungerer (selv om jeg håper de har vett til å ikke ta seg betalt for disse feilmeldingene de spyr ut), men jeg skulle gjerne funnet en lokasjonsbasert tjeneste som faktisk virker. Er det noen som vet om andre innholdsleverandører som driver med lokasjonsbaserte tjenester? At de virker teller i positiv retning :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...