Lindsay Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Har kjøpt en en asus rt-a66u som jeg tenkte skulle kjøre som acesspoint, med radius,hotspot og som wd station ++ for mine 2 stykk cisco accesspoints og om det går ann å flashe en dlink dir-505. De nevnte andre accesspoints vil jo kjøre på 2.4GHz og de klienter som behøver og har 5GHz støtte får et eget nett. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Prøv å forklar deg en gang til... Skjønner ingenting av hva du spør om.... Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 (endret) Det jeg er ute etter er att dd-wrt eller asus router/accesspoint skal være hovedaccesspoint i en WDS løsning med 2 stykk cisco accesspoints. Har fått satt opp det slik att de to cisco accesspoints er forbundet med asus med dd-wrt (noder), men ingen plass i GUI til dd-wrt om wds station. Sånn jeg skjønte dette fra demo hos dd-wrt så er wds station da hoved accesspoint og andre er klienter. Mulig jeg har en gammel versjon av dd-wrt der dette valget ikke kommer frem i GUI,men dette var det image som ligger i router databasen deres (dd-wrt v 24-sp2). Når det gjelder den dlink dir-505 så ser det ikke ut som du kan flashe den med dd-wrt, men med open wrt men litt jobbing for å få det til som jeg har forstått. Radius og hotspot har jeg ikke brukt før så jeg lurer på om dette vil fungere da i en løsning kun med accesspoint og ikke router/gateway Endret 28. juni 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Så det du mener, er at du vil ha et mesh-nett, med Asusen som hoved AP - altså controller? Hvorfor gjøre det komplisert??? Sett heller opp Asusen som vanlig router og koble de andre AP'ene til den... Hva tenker du på ang. hotspot? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jo det kan gjøres, men vil mangle løsninger for content filter og IDS/IPS. Log er mangelfull etter mine kriterier også(kontroll freak) Alternativet er jo selvsagt og sette den i router ikke gateway, men må da kable om, eller legge/trekke kabler. Endret 29. juni 2014 av Lindsay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå