Gå til innhold

Casio og SDcard problem

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Casio exilim. til dette kamera kjøpte jeg et SD kort 256mb.

til og begynne med virket alt fint. så tok jeg kortet å stappa det i en palm (veldig dumt). vi så kunn på bildene i palmen. når så jeg tok kortet tilbake i kamraet virket ikke det... når jeg tar ut SDkortet funker kamraet med dens innebygde minne. kamraet er stendøtt med kortet i.

tror palmen har forandret mappestrukturen i kortet.

får heller ikke kamraet koblet til PCen ved hjelp av docingstation.

hva gjør jeg???

jeg er villig til å offre dataene på kortet..

geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Putt kortet inn i kameraet igjen og velg "Format" fra menyene. Du mister dessverre da alle data.

Hvis du vil redde bildene bør du først finne en kompis med kortleser; da kan du kopiere bildene over til datamaskinen.

MLW

Kameraet startar jo ikke med kortet i engang sten døtt :cry:

har ingen kamerat med kortleser, f** ta meg unødvendig å kjøpe en sånn kunn for å redde kortet.

Lenke til kommentar

Når du såg på bildene i Palmen, kan det da ha lagt seg en "browsefil" eller noe i bildekatalogen? Kanskje er det den som ødelegger? F.eks PaintShopPro lager slike "Thumbnail"-filer. Sikkert endel andre program også. Sett kortet i Palmen, og fjern slike filer om der er. Kanskje du må velge "Vis alle/sjulte filer" først?

Ps: dette er bare en mistanke/tips.. Lykke til! mvh Jan Ove

Edit: Om du har en fotoland-butikk eller lignende så kan dem kanskje redde ut bildene.. De har somregel kortlesere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...