GeirA Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei jeg har et Casio exilim. til dette kamera kjøpte jeg et SD kort 256mb. til og begynne med virket alt fint. så tok jeg kortet å stappa det i en palm (veldig dumt). vi så kunn på bildene i palmen. når så jeg tok kortet tilbake i kamraet virket ikke det... når jeg tar ut SDkortet funker kamraet med dens innebygde minne. kamraet er stendøtt med kortet i. tror palmen har forandret mappestrukturen i kortet. får heller ikke kamraet koblet til PCen ved hjelp av docingstation. hva gjør jeg??? jeg er villig til å offre dataene på kortet.. geir Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Putt kortet inn i kameraet igjen og velg "Format" fra menyene. Du mister dessverre da alle data. Hvis du vil redde bildene bør du først finne en kompis med kortleser; da kan du kopiere bildene over til datamaskinen. MLW Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Putt kortet inn i kameraet igjen og velg "Format" fra menyene. Du mister dessverre da alle data. Hvis du vil redde bildene bør du først finne en kompis med kortleser; da kan du kopiere bildene over til datamaskinen. MLW Kameraet startar jo ikke med kortet i engang sten døtt har ingen kamerat med kortleser, f** ta meg unødvendig å kjøpe en sånn kunn for å redde kortet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Slett alt på kortet når du har det i Palm'en, og se om du får formatert i kameraet etterpå. Kanskje du kan kopiere innholdet inn på Palmen først, for å redde det. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Når du såg på bildene i Palmen, kan det da ha lagt seg en "browsefil" eller noe i bildekatalogen? Kanskje er det den som ødelegger? F.eks PaintShopPro lager slike "Thumbnail"-filer. Sikkert endel andre program også. Sett kortet i Palmen, og fjern slike filer om der er. Kanskje du må velge "Vis alle/sjulte filer" først? Ps: dette er bare en mistanke/tips.. Lykke til! mvh Jan Ove Edit: Om du har en fotoland-butikk eller lignende så kan dem kanskje redde ut bildene.. De har somregel kortlesere. Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Gikk ikke å redde kortet.. fikk heldigvis nytt på garantien.. takk for alle tips. heldigvis kjøpte jeg kortet lokalt, OBS jeg skal ikke stoppe det kortet i noe annet Lenke til kommentar
svinebogen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Har du en Tungsten T3 ? I så fall er dette et registrert problem og det er din T3 som er problemet. Se mere info her : palmOne Releases Fix for Tungsten T3's SD Problem Du må oppgradere biosen til Palmen din. Se her : palmOne Tungsten T3 Update Endret 12. november 2003 av svinebogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå