Gå til innhold

Hvor er flaskehalsen min?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nå spart opp penger til noen datakomponenter og jeg lurte på hvor flaskehalsen min er.

Oppsettet mitt er som følger:

-AMD Phenom II X4 965 3.40 GHz.

-Nvidia GeForce GTX 760

-GIGABYTE GA-890GPA-UD3H

Når det kommer til RAM har jeg kun 4 gigabyte grunnet at min forrige Strømforsyner ikke klarte å kjøre 4 brikker men kun 2. Nå har jeg kjøpt nytt kabinett Fracture Design Define R4 og en 750W Strømforsyner.

Jeg har IDE dvd-rom jeg om jeg forstår rett så må jeg vel investere i en ny om jeg skal ha nytt hovedkort som kun har SATA kontakter.

Jeg har rundt 4000 i budsjettet, men kan strekke meg begge veier om det har veldig mye å si på utvalget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si det meste er flaskehals til de fleste krevene oppgaver, som spilling, videoredigering og multitasking.

Skal du først kjøpe noe i dag:

Eller I7 4790K.

Nvidia kommer med nye skjermkort GTX 870 og 880 mot høsten, så det er verdt å vente på.

Eventuelt kan du vurdere GTX 770 på bruktmarkedet eller HD 7970 GHZ edition. Samme med R9 280x.

Rambrikkene kan du nok bruke om du vil, videre, sjekk om strømforsyningen du har er haswell kompaktibel, 750 watt bør være bra nok.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen din taklet ikke 2 ekstra RAM brikker?? De trekker minimalt med strøm, så tviler på at det var strømforsyningen din som var problemet.

Hverken CPU eller GPU er akkurat noe high end produkter, Så jeg ville i første omgang byttet HK og CPU til Intel. 4670K er en grei CPU til spilling, så jeg ville oppgradert det.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar og gode tips.

Jeg sitter med Fractal Design Integra R2 750 W for øyeblikket, og det var den gamle som ikke klarte 2 ekstra rambrikker. Jeg prøvde å bytte HK og RAM uten at det ga noe resultat, fortsatt kunne den bare starte med 2 brikker og ikke 4.

Jeg ser det går mye i Intel på anbefalingsfronten så det ender nok iallefall opp med å bli det.

GPU jeg sitter med idag klarer å dra de fleste nye spill med en grei ytelse, og er også veldig lett å oppgradere når den tid måtte komme, samt en veldig stor utgift i budsjettet mitt på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...