Gjest member-296438 Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Spenning.... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Det jeg var redd for da jeg så thumben stemte da jeg fikk åpnet bildet - nemlig at en av diagonalene gikk fra hjørne til hjørne og ødela perspektiv og spenning i bildet. Mitt råd er at du holder deg unna hjørnene for elementer og/eller linjer ut i hjørner dreper ofte både perspektiv og spenning i et bilde. Et godt eksempel er en blomst med stilk. Prøv først med direkte diagonal utgang fra krysset før du så kutter slik at stilken kommer skrått inn fra sidekanten så vil du se forskjellen Beste perspektiv og spenning i et bilde som dette er når linjene går diagonalt fra kortside til langside og omvendt slik alle minus en gjør her. Dette redder du lett ved å kutte 1-1,5 cm nede og tilsvarende av venstrekanten. Jeg ville foretrekke det framfor å kutte oppe og til høyre fordi du allerede har 3 linjer som går slik. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Still learning after all this years:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg