BioNor Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Gleder meg veldig til DK2:-) Bestillte 20 minutter etter salget åpnet, så håper å være blandt de aller aller første som får! For de som flyr, så er P3D v2 klargjort for OR:-) Fått DK2 nå? Fungerer dem bra? Hatt den to uker nå, og det er et fantastisk stykke ingeniørarbeid som ligger her:-) Vi har vel stort sett flyttet diskusjonen til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1566770&hl= Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Ah. takk for info. vari kke klarover at det var en tråd der Lenke til kommentar
Sectoid Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Et spill som faktisk kunne nytt godt av OR hadde vært The Sims hvor man kunne rusle rundt i verden Oh well, kanskje neste versjon Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Noen som vet hvor lang tid det bruker på å sende? Fikk nettopp epost om at de har sendt en. :-D Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Noen som vet hvor lang tid det bruker på å sende? Fikk nettopp epost om at de har sendt en. :-D Gikk overraskende fort. Vil tippe du får din på Tirsdag, eller senest Onsdag. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Lever denne tråden? Jeg har veldig lyst å kjøpe Oculus Rift fordi det ser ut som ett spennende produkt, bør jeg gå for den Første verisjonen eller den DK2? Håper på innspill Thanks Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Første versjonen er det bare å glemme. DK2 kan du vurdere, men det er nok ikke veldig lenge til man kan få tak i neste versjon heller. Du må nesten føle på det. Nå eller senere. Dyrt eller enda dyrere Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Hvor lang leveringstid er det sånn ca? Sitter litt på gjerdet om jeg skal kjøpe DK2 eller evt DK3/Consumer kit. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Vent. DK2 var kult, men ble solgt etter en liten stund. Ble fort "lei av den". DK3\CV blir nok en del bedre.. Lenke til kommentar
Sausfisk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Heisann Prøvde nettopp å legge inn ordre på denne dingsen. Noen som vet om de shipper til Norge? Jeg prøver å bestille, men finner ikke Norge på lista. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ikke kjøp DK2 nå. Klart, du kan, men den første ferdige forbrukermodellen er kun få måneder unna og er langt langt bedre enn hva DK2 er. Om du bruker Windows 10 er det ekstra dårlig timing, da Oculus fremdeles ikke har en god driver ute for DK2, og helt ærlig vet jeg ikke om det er et spesielt stort fokus for dem nå så tett opptil forbrukerversjonens lansering. For ikke å snakke om at Valve/HTC sin Vive straks også vil være på markedet. Det er rett og slett et veldig dårlig tidspunkt å kjøpe DK2 på om du ikke vil utvikle noe til den. Og selv da ville jeg nesten anbefalt å vente. Om du ikke får tak i en brukt da. Til en god pris. Jeg har selv en DK2 jeg har vurdert å selge siden CV1 er rett rundt svingen og DK2 da vil bli et ubrukelig klenodie jeg ikke egentlig har plass til. Men jeg vil ikke engang selge den, for da blir jeg indirekte årsaken til at noen må ta til takke med denne versjonen, når det som straks kommer er så mye bedre. Lenke til kommentar
Sausfisk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ikke kjøp DK2 nå. Klart, du kan, men den første ferdige forbrukermodellen er kun få måneder unna og er langt langt bedre enn hva DK2 er. Om du bruker Windows 10 er det ekstra dårlig timing, da Oculus fremdeles ikke har en god driver ute for DK2, og helt ærlig vet jeg ikke om det er et spesielt stort fokus for dem nå så tett opptil forbrukerversjonens lansering. For ikke å snakke om at Valve/HTC sin Vive straks også vil være på markedet. Det er rett og slett et veldig dårlig tidspunkt å kjøpe DK2 på om du ikke vil utvikle noe til den. Og selv da ville jeg nesten anbefalt å vente. Om du ikke får tak i en brukt da. Til en god pris. Jeg har selv en DK2 jeg har vurdert å selge siden CV1 er rett rundt svingen og DK2 da vil bli et ubrukelig klenodie jeg ikke egentlig har plass til. Men jeg vil ikke engang selge den, for da blir jeg indirekte årsaken til at noen må ta til takke med denne versjonen, når det som straks kommer er så mye bedre. Hehe, takk for tipsene! Ja, saken er slik at jeg hovedsakelig ikke skal bruke den til spill. Skal bruke den til å lage noe, men det er et robot/kamera prosjekt. Så ganske enkle greier. Kan vel kjøpe din om du bestemmer deg for å selge. Hva er egentlig forskjellen på release versjonen og denne? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Som man spør, får man svar. Lurte på om forbrukermodellen skulle komme, og jammen er den på vei og skal bli lansert ila våren neste år. Håper den blir tilgjengelig til Norge også, da vet jeg hvertfall hvor feriepengene og skatten skal gå. Leste at den kanskje skulle koste ca $1500, men blir nok dyrere her til lands. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Leste at den kanskje skulle koste ca $1500, men blir nok dyrere her til lands. Merk at denne summen var et grovt estimat CEOen hos Oculus tok ut av luften da noen spurte om prisen på CV1. Han sa inkludert en PC med Oculus sine anbefalte specs, ville det koste rundt $1500. En PC med anbefalte specs koster i overkant av $1000. Så ca $500 for CV1? Sannsynligvis lavere. Palmer Luckey har lenge sagt at prismålet er $300 og at de er villige til å selge med tap de første årene for å få VR ut på markedet. Det er jo ikke sikkert det holder når alt kommer til alt, men det blir etter all sannsynlighet billigere enn $500. Langt under 1500 Endret 9. september 2015 av Lakus Lenke til kommentar
Myst Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Da så. Så bare prisen, ikke bakgrunn for estimatet. Vi har uansett noe å se fram til i 2016. EDIT: DOBBELTRÅD!! BRUK DENNE TRÅDEN FOR VIDERE DISKUSJON: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1566770 Endret 12. september 2015 av Myst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå