Gå til innhold

Problemer med 3 skjermer!

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger litt hjelp før jeg hiver hele pc'n ut av vindu.
Kjøpte nylig ett triple monitor stand og en 3 skjerm. har 2 av typen BenQ GL2450 og en Samsung Syncmaster 2333sw, de er koblet til med 2xDVI og 1xHDMI som går via ett HDMI -> Mini Displayport adapter.

Men får ikke dritten til og fungere.

Når jeg kobler ut den skjermen som går via HDMI, har jeg 2 skjermer, men så fort jeg plugger i 3 skjemen, forsvinner 1, slik at jeg bare har 1 skjerm igjen. Og den skjermen som er på, har ikke en gang oppgaveinja og startmenyen. Så skjermen i midten, fungerer som høyreskjermen min, som ikke har startmenyen.

Noe jeg gjør feil? Noen tutorials ute på nett en plass som jeg tydeligvis ikke klarer og finne som forklarer dette?

Takk for all hjelp!

- Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger aktive displayport-adaptere.

Kjøpte nylig ett triple monitor stand og en 3 skjerm. har 2 av typen BenQ GL2450 og en Samsung Syncmaster 2333sw, de er koblet til med 2xDVI og 1xHDMI som går via ett HDMI -> Mini Displayport adapter.

Når jeg kobler ut den skjermen som går via HDMI, har jeg 2 skjermer, men så fort jeg plugger i 3 skjemen, forsvinner 1, slik at jeg bare har 1 skjerm igjen. Og den skjermen som er på, har ikke en gang oppgaveinja og startmenyen. Så skjermen i midten, fungerer som høyreskjermen min, som ikke har startmenyen.

Jeg regner med at det er Mini-DP -> HDMI og ikke motsatt?
Jeg er absolutt ikke sikker på det jeg sier nå, men jeg tror skjermkortet ditt starter med å sende ut DP-signaler, som er koblet direkte til (i ditt tilfelle) 2 DVI. En DP kan drive 2 skjermer da man kan drive 2 skjermer på samme klokkepuls. Men den kan ikke drive 3. Så fort du kobler til den tredje skjermen, så går systemet i safemode og kjører 1 klokkepuls til 1 utgang per generator du har. Og skjermkortet har bare 1 klokkepuls. Det du trenger er overganger med innebygd klokkepulsgeneratorer.
Kjøp dette:
https://www.komplett.no/sapphire-adapter-active-minidp-to-sl-dvi/627425

Hvis du planlegger eller kobler til en TV en gang i blant, kjøp 2 og bruk en sånn:
https://www.komplett.no/sapphire-adapter-dvi-m-to-hdmi-f/434126

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at du prøver å kjøre 2stk DVI + HDMI, noe som aldri ville fungert da ene DVI+HDMI deler samme kanal. (Dette kan sees bak på skjermkort da det er laget ett riss i metallplaten hvor skjermutganger er hvor du kan da se hvilke utganger du har til rådighet.)

Du kan dog kjøre: Mini-Displayport til DVI (aktiv absolutt å foretrekke ellers kan du få masse problemer) + DVI + DVI/HDMI

Har vært crossfire bruker i over 4 år nå, med 3, 4, 5 skjermer, men bruker til dagen 3. Dog jeg bruker mitt oppsett i extended desktop da crossfire er egentlig bare interessant i noen fåtalls spill.

Ett bilde av ett av mine skjermkort som viser hva jeg mener.

1fcff27db1.jpg

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Du trenger aktive displayport-adaptere.

Jeg regner med at det er Mini-DP -> HDMI og ikke motsatt?

Jeg er absolutt ikke sikker på det jeg sier nå, men jeg tror skjermkortet ditt starter med å sende ut DP-signaler, som er koblet direkte til (i ditt tilfelle) 2 DVI. En DP kan drive 2 skjermer da man kan drive 2 skjermer på samme klokkepuls. Men den kan ikke drive 3. Så fort du kobler til den tredje skjermen, så går systemet i safemode og kjører 1 klokkepuls til 1 utgang per generator du har. Og skjermkortet har bare 1 klokkepuls. Det du trenger er overganger med innebygd klokkepulsgeneratorer.

Kjøp dette:

https://www.komplett.no/sapphire-adapter-active-minidp-to-sl-dvi/627425

Hvis du planlegger eller kobler til en TV en gang i blant, kjøp 2 og bruk en sånn:

https://www.komplett.no/sapphire-adapter-dvi-m-to-hdmi-f/434126

Hei, kjøpte adapteret du linket til, og fikk det i dag. Nå funker det, men er noen problemer enda jeg håper noen kan hjelpe med.

Har nå 1 x HDMI, 1 x DVI og 1 Mini DP, via DVI til Mini DP adapter. Men skjermen som er koblet til via HDMI, fyller ikke hele den skjermen, er en tykk svart ramme rundt desktopen på bare den skjermen. Noen som vet hvordan jeg fikser det? Og wallpaperen dekker bare skjermen i midten, er det normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...