Gå til innhold

Er religion eit samfunnsproblem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"This is our crusade"

Ja. Mot terror ja. Så vidt jeg vet er terror != Islam.

Jeg har en idé til et prosjekt for å øke forståelsen mellom tyskere og israelere.

Tittelen tenker jeg da skal være "Endlősung".

Nevnte jeg at fremgangsmåten for prosjektet består av at Tyskland skal invadere halve Israel? Nei?

Lenke til kommentar
"This is our crusade"

Problemet er jo ikke at de er på et korstog mot terror, men at de er på et KORStog i det hele tatt. Det er tydelig at Bush og co. aldri fulgte med i historietimene på skolen - ellers ville de ha visst hvilken forferdelighet korstogene utgjør i islamsk/arabisk historie.

Det er toppen av dumskap å kalle kampen mot terror et "korstog".

Det er som å kalle kampen mot... sykkeltyver i... Bergen for... "Rosenborgkampanjen", eller som å kalle en kommisjon for å se på israelske bosetninger i de palestinske områdene for... "SS-kommisjonen"... Du fatter tegningen!

Lenke til kommentar
Det er ikke som "Bush og Co" har erklært krig mot Islam.

Rumsfeld says that he won't do anything to stop him, because he doesn't want to interfere with "free speech" - what he of course ignores is that when a highly decorated general who's getting promoted to higher and higher positions says these things in uniform, he's saying them for all Americans... in effect telling terrorists that, yes, this is a war of Jews and Christians trying to destroy Islam (which I don't believe it is, but Boykin probably does).

Sett med mine naive øyne tolker jeg dette som Bush & co.. Hadde noen fra Bush & co. hoppet inn og sagt at "Kremt, meningene til denne gale mannen her er ikke representativt for vårt syn på saker og ting", greit nok.

Lenke til kommentar

DEN var GROV, selv fra deg, Sexion!

Legg merke til at Sexion skriver !=. Det betyr "not like" (programmerings-uttrykk), så sexion mener ikke at terror er det samme som Islam. :)

Lenke til kommentar
OK, Sexion. Da tror jeg at de fleste forstår hva du mener... Men jeg lurer litt på om du kanskje skrev dette for å prvosere oss som ikke kan programmering.

Selvsagt bare spekulasjoner fra min side. :shrug:

!= er ganske velkjent, selv blant ikke-programmerere.

Lenke til kommentar

Velkjent kan vel kalles at det også er et matematisk symbol (ikke bare innen programmering)! Men for de av dere som ikke visste hva det betydde, hva med å spørre hva han mente med utsagnet istedenfor å flame ivei?

Nå er ikke jeg rette personen til å uttale meg om dette, og med tanket på Seixon's tidligere uttalelser så skjønner jeg godt at folk misforstod!

nuff said!

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er religion som ødelegger værden. Feks: Bush går til krig mot Irak, de muslimske irakerne hevner seg ikke på USA(trolig fordi de ikke har mulighet), men de hevner seg på de kristene i Irak ! Hvorfor?

Fordi USA er et kristent land? Og da er alle andre kristene enige med USA om alt...?

Lenke til kommentar

1.religionsfrihet er en menneskerettighet (artikkel 18 )

2.som rettssosiologiske arbeider (og kritisk journalistikk) viser:

interessekonflikter skjules ofte godt inn slik at de fremstår som verdikonflikter

3.religionshistorie bør være i tankene når man uttaler seg i denne tråden, ellers fører det gjerne til "inkompetente" ytringer

Lenke til kommentar
Jeg mener at det er religion som ødelegger værden. Feks: Bush går til krig mot Irak, de muslimske irakerne hevner seg ikke på USA(trolig fordi de ikke har mulighet), men de hevner seg på de kristene i Irak ! Hvorfor?

Fordi USA er et kristent land? Og da er alle andre kristene enige med USA om alt...?

Bush går til krig i "kristendommens navn," men hva han velger å gjøre har ikke noe med kristne verdier å gjøre. Selv om han er leder for et folk der mange er religiøse, så betyr ikke det at han styrer med Gud bak seg. Det er det samme som å si at israelsfolket er "Guds utvalgte" fordi de som bodde i Israel for flere tusen år siden var Guds folk. (Ut av Egypt, landet med melk og honning, osv.)

Når det gjelder det som sexion sa, så beklager jeg flaminga, men til dere som sier at det er et matematisk tegn: Det jeg kjenner fra matte er et likhetstegn med en skrå strek over. Vises dette hos dere, eller ser dere bare "utropstegn+likhetstegn."

Skjønner dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Religion er gått ut på dato. Jeg tror det er en sammenheng mellom hvilken religion et land har og hva slags styresettlandet har. Dessuten mener jeg at krigen mot terrorisme og Irak er rasjonelle og ikke religiøse handlinger slik enkelte påstår. Om disse rasjonelle handlingene kan forsvares er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

G2Petter; Ikke helt det jeg mente... Bush kan da vel ikke gå til krig i kristendommens navn! Selv om Bush er kristen og går til krig, betyr det ikke at han går til krig for alle kristene ! Derfor blir det feil av de irakerne og gå til angrep på de kristene i irak.

Lenke til kommentar
men til dere som sier at det er et matematisk tegn: Det jeg kjenner fra matte er et likhetstegn med en skrå strek over. Vises dette hos dere, eller ser dere bare "utropstegn+likhetstegn."

Beklager, min feil dette! Ikke matematisk tegn!

Tenkte på noe annet :oops:

Lenke til kommentar

Hveit ikke om religion er et samf. problem. Men hadde vi ikke hat religion så hadde vi vert milevis lenger fram i teknologi.

Kr.dommen har jo hindre teknologien noe sinsykt.

Lit off topic. Jeg har heller ikke lest så mange av postanne. Så min post kan virke rar kankje.

Lenke til kommentar

Hadde vi fjernet all relegion så hadde verden vært et bedre sted og bo.

Relegion er roten til de fleste om ikke alle menneskeskapte problemer, og nei ikke kom å si at det er rassisme. Det er en ytringsfrihet, men så lenge ingen har noe imot meg / prøver å gjøre noe mot meg så har ikke jeg noe imot dem :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...