RagnarO Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Heisann! Jeg har fått tilbud gjennom jobben om å kjøpe enten en FS Amilo med 2,66 P4, 256 MB, 40 GB HD, ATI RAdeon 9000, med vanlig DVD CDRW combo eller en Thinkpad 1,5 PM, 512 MB, 60 GB HD, ATI Radeon 7500 DVD combo med DVD-brenner . Den første koster meg 350 av bruttolønna hver måned, den andre 500. Hva bør jeg velge? DVDbrenner, 512 MB, og batteritid på 6 timer på IBM-en tilsier den, men er ikke ATI 7500 litt for slapt? Samtidig tilsier vel prosessoren (som vel er kjappere) og grafikkkortet FS'en, men er ikke 256 MB litt slapt? Grafikkortet kan ikke byttes ut i IBM'en! Jeg skal benytte maskinen på jobb (er lærer på en skole med trådløst nettverk), til vanlig officebruk, og sønnen min vil bruke den til spill. Hva bør jeg velge? 8) Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 prosessoren på IBM-en er minst like rask som på Fujitsuen. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Fujitsuen gir deg absolutt mest for pengene og er helt klart den råeste av de to til spill (Men Radeon 9000 vil heller ikke holde i lang tid fremover dersom maskinen skal brukes til det nyeste og råeste av spill - men det er jo heller ikke en bærbar er ment til). Det negative med denne maskinen er støy fordi den har en desktop cpu. Når det gjelder IBM er dette absolutt det beste du får hva angår kvalitet.. Maskinen er ikke spesielt egnet til spill... Kortet (har det selv) funker greit frem til spill som Warcraft 3 og Generals, men særlig heftigere og nyere spill kan du glemme... Den største fordelen med denne maskinen er at den (antakelig) er meget stille og er utsyrt med en av de raskere Pentium M cpuene fra Intel (Yter ca 50%+ bedre enn P4 pr. mhz og bruker mindre strøm = mindre varme = mindre viftestøy) Dersom du først og fremst prioriterer en jobbmaskin hadde jeg gått for IBM... Dersom penger spiller stor rolle og du ønsker en litt bedre spillmaskin gir Fujitsu klart mer for pengene.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Leste litt mer nøye og så at IBMen hadde større HD, mer minne og DVD-brenner... Ettersom IBM maskiner vanligvis er ganske mye dyrere enn tilsvarende andre merker ville jeg enda mer klart anbefale denne.... 256 ram er uansett litt lite i dag. Hvis du er litt egoist og ikke velger den beste maskinen til spill samt ikke synes IBMen blir for dyr ville jeg helt klart valgt denne! IBM er det merket alle med peiling på laptops kjøper hvis de har råd (and that's a fact...) (Vil helst ikke starte en diskusjon på dette, er selvsagt min personlige mening..) Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 IBM er det merket alle med peiling på laptops kjøper hvis de har råd (and that's a fact...) (Vil helst ikke starte en diskusjon på dette, er selvsagt min personlige mening..) Ja, det er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå