oleisbest Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvilke 3d-program er å anbefale? Vet det er en del gratis program der ute som ikke skal være så altfor dårlig? En forutsetning må være at det går fint sammen med Adobe Photoshop Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg vet ikke om det er helt det du ser etter, men maya er lagt ut gratis til vanlig dødlige www.alias.com Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg vet ikke om det er helt det du ser etter, men maya er lagt ut gratis til vanlig dødlige www.alias.com Det kommer et gigantisk vannmerke over hele bildet, så er det noe du skal vise frem er det nok ikke noe vits å bruke det, men til å lære seg 3D er Maya ypperlig. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Kommer det et vannmerke over alle bilder du lager i maya???? Noen andre som har brukt Maya her? Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kommer det et vannmerke over alle bilder du lager i maya???? Noen andre som har brukt Maya her? I Maya Personal Learing Edition (den som er gratis) gjør det det... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Koster ikke hovedprogrammet mange mange mange tusen? Det err Maya alle spillutviklerne bruker stort sett til sin 3D-grafikk. Modeller og sånt. Har sett en del annonser til jobb hos utviklere (Monolith bl.a.) og de krever enten Maya eller 3d studio Max madskillz. Så det er kjekt å lære seg hvis du vil jobbe med grafikk. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hm... jeg viste ikke om det vannmerke greiene Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det noe annet gratis program eller kjøpe program som er å anbefale da? Som ikke ødelegger det du lager med et gigantisk vannmerke? Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det noe annet gratis program eller kjøpe program som er å anbefale da? Som ikke ødelegger det du lager med et gigantisk vannmerke? Du kan jo selvfølgelig kjøpe Maya, men det koster flesk: opp til 60000 (tror jeg) for den dyreste versjonen. Kan du forresten tegne i 3D? For det er liten vits i å betale noen tusen for et program du ikke takler i det hele tatt. 3D er ikke Paint for å si det slik... Man bruker lang tid på å lære seg Maya, eller hvilket som helst annet 3D-program. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er det noe annet gratis program eller kjøpe program som er å anbefale da? Som ikke ødelegger det du lager med et gigantisk vannmerke? Du kan jo selvfølgelig kjøpe Maya, men det koster flesk: opp til 60000 (tror jeg) for den dyreste versjonen. Kan du forresten tegne i 3D? For det er liten vits i å betale noen tusen for et program du ikke takler i det hele tatt. 3D er ikke Paint for å si det slik... Man bruker lang tid på å lære seg Maya, eller hvilket som helst annet 3D-program. Ikke lenger tid enn det tar å lære seg PhotoShop godt. Og er du rimelig oppegående skulle ikke det være noe problem. En startfase med prøving og feiling er den beste læring. Om du derimot har tenkt å kjøpe et såpass dyrt program om du bare skal bruke det til litt web-grafikk og lignende, vil jeg heller anbefale deg å lære deg å tegne 3D i f.eks PhotoShop. Det er ikke så vanskelig det heller. Og Maya er heller ikke det beste innen 3D spør du meg. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Vet det er mulig å bruke Photoshop til 3d, men var av den oppfatning av at det var lettere å lage bra 3d effekter i et program som kun var viet til dette. Har ikke planer om å handle program vare for mangfoldige 1000 så hvis det ikke finnes noen bra alternativ får jeg sette meg ned med Adobe igjen. Bruker du kun Photoshop PoleCat? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sagt det før og sier det igjen. PhotoShop, Xara og IR (og av og til en smule FreeHand). Mer trenger en strengt tatt ikke. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sakset fra en tidligere tråd: Hei. Skal det være billig og lovlig kan du bruke Moray og Povray. Sluttresultatet med disse er meget bra og fullt på høyde med komersielle programmer. Moray er modelleren, den er shareware mens povray er en freeware raytracer. Disse finner du her: Moray: http://www.stmuc.com/moray/ Povray: http://www.povray.org/ Good Luck. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Maya er gratis for privat bruk. Den inneholder det meste av funksjonene. Last den ned med å registrere emailen din. Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Maya er gratis for privat bruk.Den inneholder det meste av funksjonene. Last den ned med å registrere emailen din. Ja, men som jeg har sagt litt lenger opp i tråden så får du et gigantisk vannmerke på bildene. . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå