Gå til innhold

hakkete DVD-avspilling og "flimmer" på TV-skjerm

skjelsba

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat sittet og kost med meg Robinson Crusoe på DVD, den første DVD'en jeg har sett etter at jeg fikk nåværende maskin (Thinkpad R40). Noe som overrasket meg var at bildet hakket! Dette var ikke noe problem på min gamle Thinkpad i, 600 MHz celeron, 4MB RAM på skjermkortet. Min nye maskin har ATI Mobility Radeon 7500 med 32MB ram, 1,3 GHz Pentium m og 512 MB ram. Jeg bruker winDVD 4 som avspiller.

En annen ting som er fryktelig irriterende er at når jeg kobler maskinen til TV via s-vhs-kabel så kommer det et grønt og lilla stripete felt som ruller over TV-skjermen. Det synes ikke så godt hele tiden, kommer litt ann på fargene i filmen. Dette kommer både når en spiller DivX og DVD.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dvden NTSC eller PAL? Har du skrudd på DMA og hardwareakselerasjon?

Det høres kanskje ut som tven din ikke liker S-Video (S-VHS er en videomaskin/kassett-type), eller at du har stilt inn feil.

Hva har du satt utgangsegenskapene til? Har du noen annet du kan koble inn på samme inngang for å sjekke, evt. muligheten til å bruke kompositt?

Lenke til kommentar
Er dvden NTSC eller PAL? Har du skrudd på DMA og hardwareakselerasjon?

Det høres kanskje ut som tven din ikke liker S-Video (S-VHS er en videomaskin/kassett-type), eller at du har stilt inn feil.

Hva har du satt utgangsegenskapene til? Har du noen annet du kan koble inn på samme inngang for å sjekke, evt. muligheten til å bruke kompositt?

dvd'en er pal, kjøpt i norge. tv-utgangen er også satt til PAL.

Jeg så den lille skriveleifen, det er selvfølgelig s-video, men du skjønte jo hva jeg mente. Jeg har koblet s-video + lyd til en scartadapter som står i video'en, som igjen er koblet med scart til TV'en (har bare en scart på TV'en). Hardwareakselerasjon og DMA er på. Når jeg kobler til digitalkameraet mitt med kompositt får jeg ikke samme flimmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Kanske det är Macrovision som kickar in? I vissa tillfällen är det inte bra att koppla dvd-spelare genom videon på grund av kopieringsskyddet.

Om du har kan du pröva en annan dvd-spelare, jag tycker bra om PowerDVD.

Senaste videodrivers? Sista patchen till WinDVD?

Mvh,

Anders

Lenke til kommentar
Kanske det är Macrovision som kickar in? I vissa tillfällen är det inte bra att koppla dvd-spelare genom videon på grund av kopieringsskyddet.

Om du har kan du pröva en annan dvd-spelare, jag tycker bra om PowerDVD.

Senaste videodrivers? Sista patchen till WinDVD?

Mvh,

Anders

Om jeg skrur video'en på slår macrovision din. flimmeret får jeg både på divX og DVD. Men skal prøve å koble den direkte til TV'en og se om det hjelper, men jeg tror egentlig ikke det er der problemet ligger.

Jeg har alle seneste patcher og drivere.

Virker som det bare er TV'en som ikke liker s-video. :-(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du bør definitivt prøve å koble direkte til tven, ja. Kjøp evt. en SCART-splitter.

Prøvde å koble den direkte til TV'en, men med samme resultat.

Feilen viste seg å være forstyrrelser fra TV-antennen. Når jeg koblet antennekabelen ifra TV'en ble bildet kvitt de forstyrrende magnet-flimrene. Tror jeg har en ikke så veldig bra TV jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...