eberland Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Heisann Bootet opp pcen med Knoppix 3.3 cd for å teste ut dette universet... Andreledes, men spennende Alt fungerer og det er bare fryd og gammen! MEN, (vet jeg kaster store kampesteiner i glasshus nå...) skulle gjerne logget med på MSN for å skryte til kompsene mine litt.... Er dette mulig? Jeg fant ikke noe download som stættet annet enn Windows.. Finne det evt et annet prog hvor jeg kan logge meg på med .net kontoen? Hilsen (nesten litt linux"overbevist")essenger Lenke til kommentar
bkak Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Som nevnt før, det finnes flere klienter til msn til linux enn det gjør til windows. Jeg sverger til amsn (amsn.sourceforge.net), men man har mange andre som gaim, kopete ol. Jeg synes riktignok kopete er meget homofil, men ikke la det hindre deg. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvordan blir det med installert programvare når jeg kjører OS fra cd? leste en plass at knoppix bare kunne skrive til FAT(32) partisjoner... Må jeg da evt lage meg en egen partisjon til installerte Linux programmer? Lurer også på om jeg kan endre(øke) oppløsningen på desktopen. Dukker sikkert 10 000 andre spørsmål underveis, men kvelden er enda ung :wink: Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Beklager at jeg ikke svarte deg, men dette var en av de siste postene før jeg sov... Skal vi. Legge inn programmer ja. Blir ikke veldig lett å legge inn programmer i knoppix, og hvis du vil satse på linux/*nix så er det en god idé å sette opp dualboot, for så å prøve å lære deg det. Du får veldig mange mer muligheter, og systemet blir mye raskere enn i knoppix, siden man ikke bruker cd'en hele tiden. Over til saken. Jeg tror det skal være mulig å kjøre amsn, fordi den er ganske annerledes enn hvordan man normalt legger inn og kjører programmer. Last ned http://prdownloads.sourceforge.net/amsn/am...tar.gz?download i windows og pakk den ut til en mappe som c:/amsn med winzip. Så booter du opp med knoppix og finner ut hvor c-partisjonen din er mountet (noe slikt som /mnt/ noe) og åpner en terminal cd /mnt/c/ (eksempel) ./amsn eller wish amsn Da bør programmet starte. Edit: angående den delen med større oppløsning, prøv ctrl + alt + minus eller pluss (minske eller øke). Dette kommer til å avhenge litt av konfigurasjonen av x. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Ok. får prøve det senere i dag... Slet litt med å navigere i terminalvinduet (DOS komandoene fungerte jo ikke ) Får prøve å pakke det ut på roten av en partisjon, har forresten laget meg en liten FAT32 partisjon. Grunnen til at jeg prøver meg på Knoppix, er akkurat den at jeg ikke "gidder" å legge opp til full installasjon og bootmeny.... Tenkte å bare teste det litt i første omgang. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 GAIM (klient for bl.a. MSN) følger med Knoppix. Let inne på menyene... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 GAIM (klient for bl.a. MSN) følger med Knoppix. Let inne på menyene... Uansett, tipper den versjonen ikke fungerer med den nye msn-protokollen.. Jeg har jo litt erfaring med modding av knoppix, og å lempe inn en amsn burde ikke være noe problem, selv om man må vite hvordan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå