Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp angående et server spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis skal sette opp en hjemmeside.

Vi har 1 GB lagringsplass og 10 GB trafikk begrensning i mnd.

Men vi planlegger å dele mer en 1 GB filer, så derfor skal vi også sette opp to servere. Jeg har en gammel P II blant annet som jeg skal bruke til dette.

Ideen er følgende at vi skal ha to identiske servere, så når han ønsker og spille ol så er min oppe å gå og omvendt.

Det jeg lurer på/er ute etter er et program ol som vi kan bruke til å oppdatere disse serverne så de blir som et image, så hvis han legger til flere filer, eller jeg så vil min server ved et enkelt håndgrep kunne oppdateres og fil legges inn på riktig sted i mappestrukturen.

Veit ikke om dette er "Stupid" forklart eller om det i det hele tatt er mulig men?

Vi kjører begge ADSL og ved større oppdateringer så kan jo dette stå å surre på natten og greier.

Og til info dette er ikke en xxx side eller warez eller noe annet, dette er 110 % legitimt. Men jeg ser ingen grunn til å drive reklame eller noe sånt uansett siden det vil være år og dag til vi blir ferdig med dette.

Håper ikke denne er feilpostet heller, evt om den passer under programmer, men det har nå med internett å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at det enkleste og billigste er et verktøy som kan kopiere hele katalogstrukturer til en annen maskin, 2 identiske maskiner får du ikke med mindre du kjører cluster som er vanvittig dyrt og vanskelig å sette opp. Dessuten kan du ikke spille på den ene heller.

Bruker du windows, så er robocopy.exe fra w2k server resource kit'et helt perfekt til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Tenker litt på WinServer eller noe sånt.

I hvertfall noe windows da jeg ikke har peiling på linux eller andre OSer.

Men det spørs nå litt på pris også, har ikke sjekket hva f. eks winserver koster oppimot andre alternativer.

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis skal sette opp en hjemmeside.

Vi har 1 GB lagringsplass og 10 GB trafikk begrensning i mnd.

Men vi planlegger å dele mer en 1 GB filer, så derfor skal vi også sette opp to servere. Jeg har en gammel P II blant annet som jeg skal bruke til dette.

Ideen er følgende at vi skal ha to identiske servere, så når han ønsker og spille ol så er min oppe å gå og omvendt.

Det jeg lurer på/er ute etter er et program ol som vi kan bruke til å oppdatere disse serverne så de blir som et image, så hvis han legger til flere filer, eller jeg så vil min server ved et enkelt håndgrep kunne oppdateres og fil legges inn på riktig sted i mappestrukturen.

Veit ikke om dette er "Stupid" forklart eller om det i det hele tatt er mulig men?

Vi kjører begge ADSL og ved større oppdateringer så kan jo dette stå å surre på natten og greier.

Og til info dette er ikke en xxx side eller warez eller noe annet, dette er 110 % legitimt. Men jeg ser ingen grunn til å drive reklame eller noe sånt uansett siden det vil være år og dag til vi blir ferdig med dette.

Håper ikke denne er feilpostet heller, evt om den passer under programmer, men det har nå med internett å gjøre.

Rsync om du ønsker å kjøre *nix. Det støtter inkrementell overføring sånn at en slipper å overføre hele filer hver gang noe blir endret. Dreier dette seg om noen store filler eller mange små filer?

Uansett, rsynch takler de meste situasjoner og funker knallstabilt om det er riktig oppsatt..

Men en ting du må huske på er at ut-hastigheten på ADSL er kun 128 kbit noe som bare er like mye som dobbel isdn. Tar sin tid å overføre store menger på det. GB grensen går også VELDI fort.

Lenke til kommentar

Har tiscali 704/128 så det blir nok en natte ting når det skal oppdateres.

Har ingen GB grense, dette vil jo ikke gå over hjemmesiden.

Men men. Dette ligger frem i tid.

Uansett så kan vi jo også sende cd`er eller filer over mail/msn med forklaring på hvor i strukturen det ligger.

Takk for mange gode forslag, vil så absolutt ta en titt på det ved anledning.

Det rekker vel med hk, cpu, skjermkort, ram og nettverkskort til en server, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...