Gå til innhold

SoundBlaster Live Player 5.1

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe nytt lydkort. Vil ha et rimelig kort, veldig rimelig, som gir god lyd. Har et Ensoiq kort nå som er SoundBlaster 128 kompatibelt, og har endel støy i signalet. Det er faktisk temmelig kraftig støy. Dette medfører at jeg må skru opp lyden for å "overdøve" støyet. Vil ha et lydkort som ikke har noe støy, og som kanskje også har mulighet til overføring optisk til min MiniDisk. Det siste er ikke noe krav, så lenge analog-ut er bra.

Er det smart å satse på SoundBlaster Live Player 5.1. Jeg så at dette kortet kun koster 350 kr på PSWeb. Riktignok stod det bulk, hva nå enn det betyr.

Noen som har et bedre forslag? Til samme rimelige pris?

mvh

jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne satse på 5.1 kortet fra Creative. Jeg har det og er meget fornøyd. Det er meget bra til et 5.1 system, som DDT 2500 eller DDT3500 fra Creative. Bulk betyr bare at kortet kommer uten eske, manual og ekstra programmer. Det eneste du får med er en driverCD, men dette er alt du egentlig trenger. Jeg har dette kortet i bulk, og er som sagt meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg selger mitt retail-kort for 500kr. Nypris var 800kr for noen måneder sider. Esken er intakt :smile:

Bulk vil si at kortet kommer uten programvare, bare med drivere. Retail er med diverse programvare som feks et par spill, div program for å lage musikk å spille av musikk

Bor i Troms. Kortet er kjempebra. Eneste grunn til at jeg kjøper nytt er fordi en kompis vant et Audigy kort som han solgte til meg... Liten forskjell. Var mye mer imponert da jeg fikk Player 5.1

Så viss noen vil kjøpe det så si i fra !

Lenke til kommentar

SoundBlaster-korta er kjent for å støye endel, da...

Men alt handler vel om personlig preferanse...

(Har hatt to SoundBlaster16Vibra, et SoundBlasterLive! og har nå et onboard C Media-kort på SoyoK7VDragonPlus-hovedkortet mitt, og sistnevnte knuser alle de andre... Pluss at det har digital&optisk inn&ut. Pluss 5.1-lyd.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...