Smedsrud Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Nå kan du følge med på hvem som prøver å stjele data fra hverandre på direkten.Se mange av verdens hackerangrep i sanntid Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Satt og så litt på denne selv og kan ikke helt skjønne at Norge skal være så populært som da dere så på den. Fikk selv opp dette: Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Satt og så litt på denne selv og kan ikke helt skjønne at Norge skal være så populært som da dere så på den. Fikk selv opp dette: Samme tenkte jeg.. Lenke til kommentar
Jungeltelegrafen Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Okei, Her har vi en ganske flåsete artikkel og for den del tjeneste.Attack targets er faktisk helt ubrukelig i denne sammenhengen, da det krever en faktisk Honeypot (honningkrukke?!?!?) i landet som blir angrepet for at det skal oppdaget. Attack origins derimot er litt mer fornuftig.Dette er uansett basert på helt automatiske angrepere og mål. Infiserte maskiner som scanner internett etter lette byttemål for å se om de finner1) Noe snacks på en FTP/SSH-server o.l.2) Nye maskiner de kan infisere, spre seg videre.Så hvorfor kommer lille Norge høyt oppe? Jo, det er på grunn av The Honeynet Project (https://www.honeynet.org/) som startet i Norge og de mest sentralte bidragsyterne er fra Norge, alle har en Honeypot hjemme som tar cirka 30 min å sette opp, disse rapporterer så tilbake til Honeynet som igjen deler data med medlemmer.*Gjeeeeeeeeeeesp* Endret 26. juni 2014 av Jungeltelegrafen 2 Lenke til kommentar
VegardBe Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Kult. Har den oppe på en uviktig skjerm. Eyecandy. Her er noen flere --> http://sseguranca.blogspot.com.br/2014/03/ten-sources-of-global-cyber-attack-maps.html 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Satt og så litt på denne selv og kan ikke helt skjønne at Norge skal være så populært som da dere så på den. Fikk selv opp dette: jeg fikk omtrent det samme når jeg prøvde Lenke til kommentar
lefse2 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Her er en fin side som viser attacks mot de forskjellige landene, er i hovedsak ddos trafikk da http://www.digitalattackmap.com/#anim=1&color=0&country=ALL&time=16246&view=map Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Samme gutta som stadig forsøker å logge seg inn på SSH serveren min som "root" "admin" og det forhatte "oracle", sistnevnte blir man auto bannet på første forsøk om man bruker det brukernavnet her i gården. Ikke pokker om jeg assosciert med noe slikt dritt 1 Lenke til kommentar
Pollon Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Satt og så litt på denne selv og kan ikke helt skjønne at Norge skal være så populært som da dere så på den. Fikk selv opp dette: Kan hende det er forskjellig tidsrom, og at en angrep kan telles mange flere ganger? Lenke til kommentar
MrZone Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Honeypot er morsomme! Bare se på han her som går i fella! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå