Gå til innhold

Må visst ha meg nytt minne


Boralis

Anbefalte innlegg

Snekker`n, hvordan ram bruker tigem i sin amd maskin, hvorfor kjøper ikke du en slik cpu som han?du som er glad i ytelse.

 

Hvem er denne tigem, har ikke stt noen poster av han

rart da han går skryter av at han knuste din p4 med sin amd :) men skal få han til poste her i dag så får vi se :D

 

tja har han en 2500 og klarer å slå meg hadde det vert morro å se det, da den må klokke meeeget bra, med knusing ja så mener jeg knusing.

Men å hevde at man har verdens raskeste pc, bil , fly osv ja det kan alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vi sier : ka fan, en osloenser sier gid

 

Er født og oppvokst i Oslo og kan herved avlive myten om at Oslo folk sier gid eller er spesielt fine i språket.

Folk nordfra parrer oppfatningen om at vi er overlegne med at de snakker breiere enn oss, men det gjør oss hverken fisefine eller fantasiløse. Det er like mye saftige utrykk her, særlig på sentral østkant, i de gamle arbeider bydelene.

Faren min var Bodøværing, så jeg har da også litt sammenligningsgrunnlag. 8)

 

Må si meg enig der.... Faren min er født og oppvokst i Vesterålen. Selv bor jeg i Oslo og trives godt der.

Lenke til kommentar
vi sier : ka fan, en osloenser sier gid

 

Er født og oppvokst i Oslo og kan herved avlive myten om at Oslo folk sier gid eller er spesielt fine i språket.

Folk nordfra parrer oppfatningen om at vi er overlegne med at de snakker breiere enn oss, men det gjør oss hverken fisefine eller fantasiløse. Det er like mye saftige utrykk her, særlig på sentral østkant, i de gamle arbeider bydelene.

Faren min var Bodøværing, så jeg har da også litt sammenligningsgrunnlag. 8)

 

Må si meg enig der.... Faren min er født og oppvokst i Vesterålen. Selv bor jeg i Oslo og trives godt der.

 

Har ikke nevnt med et ord at dere er overlegne, det jeg mener er at distriktsnorge har et saftigere språk en byfolk og da spes oslofolk,

Jo lengre nord du kommer jo saftigere blir det, og at det nordnorske språket er ispedd en god del saftige uttrykk som "dere" kaller bannskap er noe som sitter igjen fra gammel tid og gjennspeiler de harde forhold som folket her nord levde under da, du hadde en daglig kamp for å overleve og for å holde humøret oppe måtte det en saftig humor til.

men nok om det nå.

Lenke til kommentar
Har bilde av tigem sin PC. Han har kjøpt et Abit IS7 Hk av meg ..

Han skal bynne med litt p4 overklokking. :p

 

Han selger hele sin gamle PC for 7k ! :) Med 9700 , vannkjøling etc!  :yes:

 

HVA selge en SUPERMASKIN som KNUSER Intel og selv kjøpe Intel :lol:

har på følelsen at den ikke var sååå super alikevel :wink:

Lenke til kommentar
pcen til tiigem:

 

Amd XP 2500 @ 2599 mhz, arg vil over 2,6 ghz stabilt..

512 Mb Geil Pc3500

Ati Radeon 9700 med 9700 pro bios og klokket til 390300

80 GB seagate hdd..

får 17800 i 01 se og 5700 i 03 =)

 

denne lå ute på "nm" i overklokking på ocshoot.no

 

Og det knuser min, resultatene mine står i sggen og de er ved 3,6 har ikke fått kjørt nye tester på noe høyere enda, men etter det jeg ser har jeg nesten 5000 poeng mer i 01 og ca 1400 mer i 03, føler meg ikke akkurat knust der nei :wink:

Lenke til kommentar

snekker'n må si jeg beundrer deg... du får holde på med hva jeg drømmer om :p

Jeg synes verden er så urettferdig, jeg å vil ha masse penger til data som jeg kan leke meg med... :evil::cry:

 

btw, har du arbeid innenfor data (altså, om du driver med et arbeid som består i bruk av hardware) ?

Lenke til kommentar
ikke i nærheten engang, lo godt når jeg så pcen hans. (i forhold til din snekkern) er det noen på forumet som har p4 @ 4ghz forresten?

 

Å nå opp til en P4 med 800Mhz bus som kjører 3.8Ghz med et AMD XP system er ikke lett nei.. det skal litt til. Jeg jobber med saken, men hovedkortet mitt har begynt å oppføre seg rart. Tror det fikk litt juling sist gang jeg hadde det ute av kassa. Om jeg bare får til å kjøre 239*11 istedenfor 228*11.5 så tenker jeg det nærmer seg. Nå som kulda har kommet så skal de bli artig å se om jeg får slengt radiatoren ut i kulda, og på den måten klarer 40-50Mhz ekstra på cpu.

 

Jeg krysser fingrene for at hovedkortet skjerper seg, og henger med litt til. Hvis ikke så må jeg nok vente til AN7 kommer.. liten vits i å kjøpe nytt NF7 nå.

Lenke til kommentar
snekker'n må si jeg beundrer deg... du får holde på med hva jeg drømmer om :p

Jeg synes verden er så urettferdig, jeg å vil ha masse penger til data som jeg kan leke meg med...  :evil:  :cry:  

 

btw, har du arbeid innenfor data (altså, om du driver med et arbeid som består i bruk av hardware) ?

 

Dette er en hobby/lidenskap på lik linje med sportsfiske som jeg og sysler litt med, og pengene jeg bruker må jeg nok tjene gjennom hårdt arbeid.

Mitt yrke er snekker derav nicet, så om jeg skulle bruke dette i yrket så måtte det bli kjøleblokka til hammer og minnebrikken til rettholt , nei tror ikke det :wink: :wink:

Lenke til kommentar
pcen til tiigem:

 

Amd XP 2500 @ 2599 mhz, arg vil over 2,6 ghz stabilt..

512 Mb Geil Pc3500

Ati Radeon 9700 med 9700 pro bios og klokket til 390300

80 GB seagate hdd..

får 17800 i 01 se og 5700 i 03 =)

 

denne lå ute på "nm" i overklokking på ocshoot.no

 

Tss, knuser jo ikke en gang min beskjedne p4 2,4c på luftkjøling... (sånn rent score messig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...