Einar00 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Hei, her om dagen så jeg film på laptop-en min da den helt plutselig skrudde seg av. Da jeg skrudde den på igjen og sjekket batterinivået viste det "95% tilgjengelig (koblet til nettstrøm, lader ikke)" Pc-en lader altså ikke. Så jeg lurer veldig på hva dette betyr og hva jeg kan gjøre med det. (Asus S56CB) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Vel, en del laptoper slutter å lade fra 98% for å passe på batteriet ikke blir overladet. Men hvis det i tilfellet batteriet skulle bli utladet så fort, høres det veldig stor sansynlig det er noe feil på batteriet, har hatt noe tilsvarende med min gamle Asus laptop med uorginale batterier, i det tilfellet hjalp det i starten å slå av maskinen og ha laderen i så ladet laptopet batteriet. Så får du det problemet flere ganger, er det tydligvis batteriet eller laderen som er problemet. Lenke til kommentar
Einar00 Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Vel, en del laptoper slutter å lade fra 98% for å passe på batteriet ikke blir overladet. Men hvis det i tilfellet batteriet skulle bli utladet så fort, høres det veldig stor sansynlig det er noe feil på batteriet, har hatt noe tilsvarende med min gamle Asus laptop med uorginale batterier, i det tilfellet hjalp det i starten å slå av maskinen og ha laderen i så ladet laptopet batteriet. Så får du det problemet flere ganger, er det tydligvis batteriet eller laderen som er problemet. Takk for hjelpen, skal prøve det! Endret 26. juni 2014 av Einar00 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) De fleste maskiner lader ikke før batteriet kommer under 94%, dette for å ikke slite unødig på batteriet. Endret 26. juni 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
Einar00 Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg Skjønner, men er det noen som vet hva nettstrøm betyr? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Det betyr at laderen din er koblet i stikkontakten i veggen, og i din laptop. Den bruker altså strøm fra stikkontakten istedet for batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå