skarsk Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Hei, jeg har en ASUS Ultrabook med to SSD'er på 128GB i RAID0. Ønsker å sette inn en SSD på 256GB for OS og programmer og en 500GB HD i den andre slotten. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Det enkleste er total reinstallasjon av OS og hele pakka.Du kan også bruke software som Acronis true image for å migrere raidet ditt over på den nye disken, du vil riktig nok måtte finne en måte å koble opp den nye SSD disken til en USB port eller lignende da begge 128gb diskene må stå i. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Takk for svar weebl! Aha, skjønner. Jeg har Acronis, men vil ikke ha Windows 8 tilbake, så jeg kan da sette inn en ny SSD på plassen til C-disk og installere Windows 7 og så sette inn en HD- eller SSD-disk der som D-disken sto. Denne da som lagringsdisk? Prøver det! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Jepp det kan du, men du må nok også en tur innom bios/raid kontrolleren å deaktivere raid før du setter opp maskina på nytt. EDIT: såfremt det ikke er software raid satt opp i OS da. Endret 27. juni 2014 av weebl Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) "Jepp det kan du, men du må nok også en tur innom bios/raid kontrolleren å deaktivere raid før du setter opp maskina på nytt." Nemlig, det var biten jeg manglet. Takk igjen weebl! Var innom BIOS og fant ingen innstillinger for RAID. Men i Enhetsbehandling kommer RAID opp under diskstasjoner. Der går det an å avinnstallere Intel RAID0 Volume. Endret 29. juni 2014 av skarsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå