Kontrazt Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Hei. Har litt problemer med Windows Updater. Det står "5 Important updates are available", men når jeg prøver å installere de, så går de aldri igjennom. De kjører automatisk hver gang jeg slår av maskinen, men når jeg slår den på igjen neste morgen er de fremdeles ikke installert, og ifølge update history har alle feilet. Det begynner å bli smått irriterende da den holder på i gode 30-40 minutter å prøve å installere hver eneste kveld, mens maskinen bråker og holder på.Har prøvd å kjøre Windows Fix It-toolen, uten at det har hjulpet noe foreløpig. Hvis jeg går inn på Update History og dobbelklikker på samtlige oppdateringer som har feilet står det "Error details: Code 80070005".Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Prøvd å logge deg inn som administrator? https://www.google.no/search?q=Code+80070005&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=L_2rU8r9L43l-gaLkIHoBA#channel=rcs&q=Code+80070005&rls=org.mozilla:nb-NO:official&start=10 Virker ut som den feilmelding får flest treff på det. Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Har kun en bruker på maskinen, går da ut ifra at denne er administrator? EDIT: Den ene brukeren jeg har på maskinen er admin. Endret 26. juni 2014 av Barnslig Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Du kan teste å slette cachen til Windows Update http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=971058 Ellers er det vanlig at man har admin-konto hvis man bare har 1 konto på maskina. Hvis du hadde vært "vanlig" bruker hadde du ikke klart å installere andre programmer heller. Husker XP hadde en skjult admin-konto, men tror ikke Win 7+ har det Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Det er det jeg fikk opp ved å kjøre Microsoft Fix It'en du linket meg, Hjahre. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Nå er jeg ingen ekspert på Windows (er Linux-bruker til vanlig), men det ser ut som du ikke får installert oppdateringene pga korrupte filer. Det ser ut som den har reparert det (sånn som jeg forstår det). Funker det nå? Ellers er det mulig å prøve den manuelle frengangsmåten som er der. Jeg fant den sida via en annen der det sto at cachen ligger i %systemroot%\SoftwareDistribution, så det kan hende det er nok å slette den (bare sørg for å forsikre deg om at Windows Update er slått helt av, hvis ikke låser den fila) Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Når jeg åpnet Windows Update nå så sto det at den aldri hadde søkt etter oppdatering tidligere, så da har den i det minste klart å slette gamle filer, skal se hva som skjer når jeg slår av straks og komme tilbake med svar når jeg har funnet ut. Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Fikk ikke gjennomført installasjonen av oppdateringene denne gangen heller, men fikk en annen feilmelding nå. Denne gangen var det Error Code 80246007 jeg fikk istedet. Prøvde å google litt igjen, men det jeg fant av løsninger var alt for teknisk for meg, ihvertfall det jeg fant på Microsoft-forumet. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/windows-update-error-80246007#1TC=windows-7Test denne fremgangsmåten, den er nok grei å følge 1 Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Og der fikk den endelig installert alle oppdateringene. Tusen takk for hjelpen, Hjahre. Ha en flott helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå