MorganW Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei, jeg er en gutt som gjerne vil prøve på noe nytt, jeg er ny i liux og ønsker derfor å starte med den mest brukervenlige versjonenen av linux. den skal være: -Lett å konfigurer -Helst Norsk -Bør støtte ATI Radeon kort Noen som har en distro som er enkel å bruke ? Lenke til kommentar
sete Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du bør se litt på de kommersielle distroene Mandrake Linux og RedHat Linux Ellers så er den meget brukervennlige desktop distroen Lycoris ok.... Men et tips: Bruk søkfunksjonen Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei, jeg er en gutt som gjerne vil prøve på noe nytt, jeg er ny i liux og ønsker derfor å starte med den mest brukervenlige versjonenen av linux.den skal være: -Lett å konfigurer -Helst Norsk -Bør støtte ATI Radeon kort Noen som har en distro som er enkel å bruke ? Stikkord: Red Hat Fedora, kommer antakeligvis den 3. november. En testversjon finnes allerede, og kan trygt anbefales. Du får en brukervennlig løsning, med alt det siste på Linux-fronten. Mandrake 9.2: Meget brukervennlig, men litt skuffende pakkeutvalg som følger med som standard. Jeg ville heller gått for Fedora. SuSE 9.0: Kjent for å være en superdistro for desktops. Jeg har lite erfaring med disse, men de sies å være svært bra. Dessuten har den gjort det godt i de første par reviews som har kommet. Resten av gjengen: Lycoris, Xandros, Ark Linux, Lindows osv. er mindre, men gode. Noen henger etter på teknologi, KDE 2.2.2 osv. men er definitvt solid for Windows-brukere. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Trenger du mer informasjon om Fedora kan http://www.osnews.com/story.php?news_id=4873 være en grei artikkel å få med seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå