Gå til innhold

A7N8X-VM

reyerd

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen en pc til min onkel..

A7N8X-VM

Xp 2500+

2*256 apacer 2,5cl ddr3200

wd 80 gb

i et aopen mini atx kabinett

Problemet mitt er bare at etter litt intens bruk starter maskinen på nytt..

akkurat som om den er overopphetet...

er det stor sansynlighet at det er dette som er årsaken til ustabiliteten..?

I normalt windows bruk fungerer maskinen utmærket..men med litt intens jobbing bare*poff* så er skjærmen svart...+ at noen ganger i windows er det artifacts på skjærmen..benytter det innebygde skjærmkortet..slik at det sikkert er dette som er overopphetet..??

noen med samme problem..??

tenkte på å sette inn to 80mm vifter i front å bak i kabinettet for å hjelpe på kjølingen litt...kan dette ha noe for seg? nforce chippen er kokvarm..så varm at jeg brenner meg skikkelig når jeg tar på den dette skal vell ikke være vanli...kan detta kansje ha noe å si på at den låser seg?? egentli er det rart at asus ikke har vifte på kjøleribba på northbridgen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Sitat
Har akkurat satt sammen en pc til min onkel..

A7N8X-VM

Xp 2500+

2*256 apacer 2,5cl ddr3200

wd 80 gb

i et aopen mini atx kabinett

Problemet mitt er bare at etter litt intens bruk starter maskinen på nytt..

akkurat som om den er overopphetet...

er det stor sansynlighet at det er dette som er årsaken til ustabiliteten..?

I normalt windows bruk fungerer maskinen utmærket..men med litt intens jobbing bare*poff* så er skjærmen svart...+ at noen ganger i windows er det artifacts på skjærmen..benytter det innebygde skjærmkortet..slik at det sikkert er dette som er overopphetet..??

noen med samme problem..??  

tenkte på å sette inn to 80mm vifter i front å bak i kabinettet for å hjelpe på kjølingen litt...kan dette ha noe for seg? nforce chippen er kokvarm..så varm at jeg brenner meg skikkelig når jeg tar på den dette skal vell ikke være vanli...kan detta kansje ha noe å si på at den låser seg?? egentli er det rart at asus ikke har vifte på kjøleribba på northbridgen..

Problemet er nok ikke tempraturen. Er ram'en som er problemet. Både ved bruk av PC3200 og PC2700 vil denne maskinen tryne. Dette skal visstnok kun være ved bruk av det intergrerte skjermkortet. Vil garantert kjøre prikkfritt med PC2100. Virker som om det er et BIOS-problem, men feilen er fortsatt der med siste BIOS. Har vært borti flere som har hatt denne feilen. Mulig det finnes et svar på forumet til Asus?

-Tommy

Lenke til kommentar

Fant ut av det i dag..ringte webshoppen der delene var bestillt å de kunne fortelle meg at de hadde hatt samme problem med 2 andre kunder i dag...de kunne bytte rambrikkene mot 2100 brikker..jeg giddet ikke vente så jeg tok turen innom den lokale databutikken og kjøpte et fx5200 kort...da fungerte maskinen utmerket.. :D

Lenke til kommentar

Det er i 99% av tilfellene med Nforce2 der maskin er ustabil feil med minne. Det behøver nødvendigvis ikke feile minnet ditt noe, men Nforce2 er utrolig kresent.

Dersom du har Asus kort anbefaler jeg deg å gå på www.asus.com og snuse opp bios v.1007. Denne fikser noen bugs med minne.

Dersom dette ikke hjelper kan jeg fortelle at jeg har testet med Twinmos Dual pack 512/1024 og disse fungerer smertefritt. :) Vær bare obs på at du får brikker med "PSC" Chip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...