Gå til innhold

OpenGL i quake3!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-19 14:46, Draco skrev:

Jeg har Geforce 3..jeg får ikke spilt Q3 fordi ikke OpenGL ikke støtter GF3...er det noen mulighet for å få spilt quake3 eller?



 

Det skal gå helt fint.. Du burde sjekke om du har fått installert alle driverne riktig. hvbis du har via chipset så må du installere "via4in1", skjermdriver (detonator XP 27.xx fungerer drittbra på mitt gf3-ti200 kort:) ) Så må du installere hovedkortdrivere i tillegg.. Du må også installere DirectX 8,x (vil anbefale 8.1 eller nyere hvis du får tak i)

 

etter hva jeg kan se, så skulle disse driverne duge til windows 2000 professional:)

Lenke til kommentar

Alle hovedkort med via chipset kan bruke via4in1 tror jeg....? :smile: Jeg ville i alle fall prøvd å installere de hvis jeg hadde via chipset.. Kjenner ikke Intel så godt siden jeg kjører AMD selv..Men jeg skulle tro at du får P4 hovedkort med via chipset..

 

Sjekk i Device Manager eller et info prog eller kanskje i boken til Hovedkortet??

Lenke til kommentar

Når man kjøper ferdigpc kjøper man ikke bare maskina, men support også! Ring supporttelefonen, de veit hva slags hovedkort du har...

 

Men det skader ikke å kjøre via4in1 driverinnstallasjonen uansett... hvis du ikke trenger dem blir de bare liggende i win ktalogen uten å gjøre noe som helst...

 

hent også ned noen nye drivere til skjermkortet ditt...

 

Eller bruk de som fulgte med på drivercd'n fra dell...

 

Dårlig av dell å ikke installere drivere før salg....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 14:46, Draco skrev:

Jeg har Geforce 3..jeg får ikke spilt Q3 fordi ikke OpenGL ikke støtter GF3...er det noen mulighet for å få spilt quake3 eller?



 

HÆ? GeForce kortene er jo de kortene i consumer klassen som best støtter OGL. Hva problemet kan være, vet jeg ikke. Men les her og fiks det: http://www.uq.net.au/~zzmbisho/how_to_fix-...-Subsystem.html

 

PMAndersen

Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at Open GL skal gå som et skudd på din maskin. Hvis vi tar utgangspunkt i at driverne dine er problematisk. Jeg erfart at disse må leses inn i korrekt rekkefølge.

 

1. Driverne til hovedkortet.

 

2 Her finnes noe som heter Intel Application Accelerator (den versjonen jeg kjører på er iaa112), men er kommet i 2.0 versjon. IAA kan lastes fra her http://www.intel.com/design/motherbd/ea2/ea2_drive.htm

 

2. Lese inn drivere for GF3. Hvis du legger inn 23.11 er det tut og kjør, dvs legg de inn på direkten. Skal du legge inn 27.xx må du avinstallere den driveren du kjører på nå for så å legge inn 27.xx. Jeg fikk ingen effektøkning med 27.00

 

Yoda

Lenke til kommentar

Folkens, gutten har jo RDRAM! VIA har aldri noensinne produsert brikkesett med støtte for RDRAM (Rambus) og jeg tviler sterkt på at de noensinne kommer til å gjøre det! :smile:

 

Draco, anbefaler deg å installere Windows på nytt, hvis du har mulighet. Jeg har opplevd det samme problemet flere ganger, etter å ha installert f.eks. et ATI-kort i maskinen først, og deretter et kort fra NVIDIA. Uansett hvor flink man er til å avinstallere driverne først, så henger det ofte igjen noe "grums" fra tidligere drivere.

 

Har du forsøkt å oppdatere Q3A til nyeste versjon? Q3A er ute i versjon 1.31 nå.

 

PS: For all del, hold VIA 4-in-1 unna maskinen din! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-02-19 19:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...