are47 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har nå lest meg til en del VB... men det var en ting jeg synes var litt rart at de ikke tok opp i Visual Basic 6.0 i teori og praksis Det er nemlig savesetting og getsetting funksjonen :/ Det programmet jeg holder på å lage trenger å lagre noe i registeret og senere hente det, er ikke dette savesetting og getsetting funskjonen?? Vell kan noen ihvertfall forklare meg hva koden er for denne funksjonen? takk are Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Helt riktig som du sier, det er disse funksjonene du skal bruke. Nå husker jeg ikke helt syntaksen, men det finnes jo i help da:) Savesetting lagrer settingene under HKEY-Local machine-Software-Microsoft-VBA-ditt prgram hvis jeg ikke husker helt feil, men det er mulig å lagre de andre steder og. Lenke til kommentar
are47 Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 ja men nå har det seg sån at jeg ikke har "help" trykker f1 og får opp en boks fra MSDN går vel ann å laste ned help fila? men hvor.... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 MSDN må kjøpes seperat, den er ikke tilgjengelig gratis. Men du kan søke på msdn.microsoft.com da, står det samme der. Lenke til kommentar
are47 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 ok har funnet svaret på nettet, her men så er det på engelsk da... ikke akuratt mitt spesial felt :oops: kan noen være så snille å oversette / fortelle på nytt til meg Det ville vært kjemepe SNILT 8) :smile: TUSEN TAKK Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 ok, her kommer en: her er et eksempel, SaveSetting("Programnavn", "Seksjon", "Top", "75") SaveSetting("Programnavn","Seskjon", "Height", "50") Det første argumentet Programnavn, er rett og slett navnet på programmet ditt. Det havner under HKEY_CURRENT_USERSoftwareVB and VBA Program SettingsProgramnavn i registeret. Det andre er Seksjon (du kan kalle det hva som helst, men hensikten er å sortere og kategorisere alle settingene i registeret, nyttig hvis du har mange forskjellige, da kan du lage flere "Seksjon"-er. "Top" er i dette tilfelle en nøkkel som du kan kalle hva som helst. "75" er verdien av nøkkelen "Top". Tilsvarende bruker du GetSetting funksjonen, eks: GetSetting("programnavn", "Seksjon", "Top") Da lastes verdien av "top" nøkkelen. Lenke til kommentar
are47 Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 takk men når jeg skriver det du sa SaveSetting("Programnavn", "Seksjon", "Top", "75") blir det markert rødt og jeg for opp en boks som sier: Compile error: Expected: = ----------------- så for å lagre en optbox kan jeg feks skrive: SaveSetting("test","Options","opt1","true") Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Halv gammel thread, men anyway: Prøv uten '(' og ')' -> SaveSetting "Programnavn", "Seksjon", "Top", "75" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå