ludolf Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Er novise innen DVD brenning og forsker på følgende: Har brent to DVD plater med Pinnacle studio 8 (forskjellige prosjekter). Forsøker å kopiere filene fra platene over til HD, men det er en fil på begge platene som ikke lar seg kopiere. Den heter VTS_01_0.BUP Hva kan dette skyldes? Det kan jo ikke finnes kopisperre på mine egne hjemmevideoer? Det jeg egentlig ønsker å oppnå er vel å se om det kan være mulig å lage DVD hybrid plater. Dvs en DVD plate for standalone spilleren, men som også inneholder mapper og filer for PC. Kanskje det ikke er mulig pr. definisjon og kombinere dette? Kunne jo vært ok å bruke ledig plass på DVD plater til å legge ved tilleggsmateriale som f.eks ferdigredigerte labler, cover osv.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Dra og slipp-metoden er en dårlig idé for dvdkopiering. Bruk heller en ripper til det, f.eks DVD Decrypter. www.dvddecrypter.com Hybrid data/video-dvder er fullt mulig, jeg har en liggende her foran meg. Lander fra Psygnosis Software. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er ikke noen grunn til at ikke den filen skal la seg kopiere, den er ikke engang kryptert på en profesjonell DVD. BUP-filene er forøvrig bare backuper av IFO-filene, så om du har en VTS_01_0.IFO, kan du kopiere den til VTS_01_0.BUP. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Takk for nyttig info her. Kan noen fortelle litt mer om hvordan jeg kan lage hybriden? Jeg har Nero 6.0.0.19 Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Så lenge du har en korrekt VIDEO_TS og AUDIO_TS-katalog, og bruker UDF 1,02-filsystem, får du en DVD som kan spilles i de fleste DVD-spillere. Jeg legger ofte inn flere kataloger, uten at det er noe problem. Jeg har ikke satt meg inn i hvilke spesifikke regler som gjelder for slikt, men katalognavn med bare store bokstaver og understrek går i hvertfall greit. I disse katalogene kan du legge hvilke filer du vil. Jeg pleier å bruke Nero 5.5, velge DVD-Video, og så dra over VIDEO_TS og andre kataloger. Det jeg vanligvis legger inn på DVD-filmer som er på mindre enn 4,38 GiB, er PAR2-filer, i en katalog jeg kaller X_RECOVERY. Disse er generert med QuickPar, og kan brukes til å fikse filene i VIDEO_TS dersom deler av DVDen blir uleselig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå