Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hei, Jeg har en ny bærbar Samsung NP900X3F-K01SE. Den er kjapp ellers, men snegler seg ved surfing. Eksempelvis kan det ta 17 sek. å laste VG. Nettet her er kjapt, og det fungerer fint på andre PCer. Har også tilsvarende problem på andre nettverk. Det virker bare som responstiden er veldig lang. Jeg har tilbakestilt nettverkskortet og kjørt oppdateringer, men det hjalp ikke. Har også forsøkt Samsung kundeservice, uten hell. Er det noen som har hatt tilsvarende problem med denne typen maskin? Veldig takknemlig for svar - jeg begynner å gå tom for ideer... Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Du sier du har kjørt oppdateringer, hvilke? Windows Update? Samsung har et program som heter SW Update. Det sjekker om du har nyeste drivere osv. til maskinen din. Har du kjørt det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har kjørt både Windows Update og SW Update. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har ikke den maskinen selv, så det blir litt vanskelig å tipse videre, men ser den bruker et Intel nettverkskort. Noen ganger ligger driveren som produsenten av PC-en (i ditt tilfelle Samsung) tilbyr litt etter driveren som produsenten av de forskjellige komponentene (i ditt tilfelle Intel) tilbyr. Kan derfor være en ide å gå til Intel's sider og se om de har en nyere driver der? Gå til https://downloadcenter.intel.com/default.aspx og start Intel Driver Update Utility. La den scanne maskinen din og se om den finner en nyere driver. Det kan hende du må laste den ned og installere den manuelt (er som regel en .exe fil du bare kan dobbeltklikke på). Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Kjenner ikke modellen, men har hatt flere samung maskiner som har hatt forferdelig wifi. Dårlig rekkeveidde (som betyr tregt nett bare et par meter fra ruteren) og ustabilt. Maskinene jeg har hatt har stort sett vært i Chronos serien (700Z3C, 700Z7C og en litt eldre modell jeg ikke husker eksakt). Jeg løste problemet ved å bytte til en asus maskin Prøvde alt av drivere og det virker som det er antenneopplegget som er dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har ikke den maskinen selv, så det blir litt vanskelig å tipse videre, men ser den bruker et Intel nettverkskort. Noen ganger ligger driveren som produsenten av PC-en (i ditt tilfelle Samsung) tilbyr litt etter driveren som produsenten av de forskjellige komponentene (i ditt tilfelle Intel) tilbyr. Kan derfor være en ide å gå til Intel's sider og se om de har en nyere driver der? Gå til https://downloadcenter.intel.com/default.aspx og start Intel Driver Update Utility. La den scanne maskinen din og se om den finner en nyere driver. Det kan hende du må laste den ned og installere den manuelt (er som regel en .exe fil du bare kan dobbeltklikke på). Tusen takk for tips Prøvde Intel Driver Update Utility, men får beskjed om at "This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates", men iflg. Samsung er det siste versjon jeg har lastet ned, så der kommer jeg ikke så mye lenger :-/ Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Nei, da er det ikke så enkelt. Ville ha tatt kontakt med de du kjøpte den av og hørt med de, eventuelt be om service på maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Kjenner ikke modellen, men har hatt flere samung maskiner som har hatt forferdelig wifi. Dårlig rekkeveidde (som betyr tregt nett bare et par meter fra ruteren) og ustabilt. Maskinene jeg har hatt har stort sett vært i Chronos serien (700Z3C, 700Z7C og en litt eldre modell jeg ikke husker eksakt). Jeg løste problemet ved å bytte til en asus maskin Prøvde alt av drivere og det virker som det er antenneopplegget som er dårlig. Kjenner ikke modellen, men har hatt flere samung maskiner som har hatt forferdelig wifi. Dårlig rekkeveidde (som betyr tregt nett bare et par meter fra ruteren) og ustabilt. Maskinene jeg har hatt har stort sett vært i Chronos serien (700Z3C, 700Z7C og en litt eldre modell jeg ikke husker eksakt). Jeg løste problemet ved å bytte til en asus maskin Prøvde alt av drivere og det virker som det er antenneopplegget som er dårlig. Auda, jeg håper virkelig jeg slipper å kjøpe ny maskin. Denne er knapt 2 mnd. gammel Sitter 2,5 meter fra Get-boksen, så med mindre jeg skal sitte på boksen og surfe, er et vanskelig å komme særlig nærmere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Nei, da er det ikke så enkelt. Ville ha tatt kontakt med de du kjøpte den av og hørt med de, eventuelt be om service på maskinen. Spørs om jeg får krype til korset og gjøre det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Det kan jo være noe så enkelt som en løs antennekabel (går en kabel fra skjermen hvor antennen sitter og inn i nettverks-/hoved-kortet), men for å sjekke dette må PC-en åpnes. Mange nyere PC-er er litt kinkige å åpne, så hvis du ikke er komfortabel med dette selv (eller er redd for eventuelt garantitap) bør dette gjøres av et service-verksted. Det er jo heller ikke sikkert at det er dette som er grunnen, så den bør vel inn uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Det kan jo være noe så enkelt som en løs antennekabel (går en kabel fra skjermen hvor antennen sitter og inn i nettverks-/hoved-kortet), men for å sjekke dette må PC-en åpnes. Mange nyere PC-er er litt kinkige å åpne, så hvis du ikke er komfortabel med dette selv (eller er redd for eventuelt garantitap) bør dette gjøres av et service-verksted. Det er jo heller ikke sikkert at det er dette som er grunnen, så den vel inn uansett Hehe, er nok ikke så lurt at jeg prøver på det selv, tenker jeg. Kan null om slikt. Men kjekt å vite :-) Lenke til kommentar
Doge Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) Hva slags batterimodus er den satt på? Prøvd med høy ytelse og med strømkabel? Lurer på om det er noe med Windows strømsparingen som er årsaken. Endret 26. juni 2014 av Ryoki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå