Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva sier dette om Telehor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og i tillegg trenerer Telenor kunder fra å gå over til en annen

ADSL leverandør.Jeg går nå på 6 uka i å forsøke å flytte fra Telenor

online og til Tele2.

Tele2 sier at det er tilbakemelding fra Telenor det står på.De svarer

rett og slett ikke på henvendelser fra Tele2.Så her sitter jeg med

en ussel ISDN linje.

Ja Telenor vet å vise sin makt,begynner virkelig å forstå folk som

misliker dette selskapet.

Forresten, prøv å si ordet Televerket til gamle folk,de blir likbleke

og begynner å skjelve ukontrollert.Gamle minner om telefon regninga

før i tiden gjør dem vettskremt.

Lenke til kommentar

Ja Telenor vet å vise sin makt,begynner virkelig å forstå folk som

misliker dette selskapet.

Forresten, prøv å si ordet Televerket til gamle folk,de blir likbleke

og begynner å skjelve ukontrollert.Gamle minner om telefon regninga

før i tiden gjør dem vettskremt.

 

Festlig!

 

Jaja, du får kanskje ta saken i egne hender, og kutte telefonledningen din.

 

Så kan du jo skylde på at det må være hærverk el. lignende overfor telehor.

Lenke til kommentar

Forresten, prøv å si ordet Televerket til gamle folk,de blir likbleke

og begynner å skjelve ukontrollert.Gamle minner om telefon regninga

før i tiden gjør dem vettskremt.

 

Det var vel heller ventetiden på levering telefon som var ille, ventelister på mange år osv.

Det er ikke så mange år siden at det var gratis lokaltakst osv så jeg tviler sterkt på at folk blir så skremt av gamledager

Lenke til kommentar

Ja jeg husker og da det var gratis lokal takst,den varte ikke lenge.

Men enda lenger tilbake var det noe som rikstelefon og det kostet

flesk å bruke for ikke å snakke om å ringe til utlandet.

Hvorfor tror dere at Telenor har kunnet vekse til det store dyret det

er nå?Fordi de har utplyndret det norske folk i årtider.

Forresten,kan Telenor ha beordret noen av sine ansatte til å gå inn

på diverse forum og forsvare dem så de ikke blir så rakket ned på?

Men forresten så blir jeg ikke med på nok en endeløs krangel om

Telenor.Det har vært nok av dem her.

Og hadde de hatt et konkuranse dyktig alternativ ADSL løsning så

hadde jeg antakelig fortsatt vært ADSL kunde hos de.

Lenke til kommentar
Ja og i tillegg trenerer Telenor kunder fra å gå over til en annen

ADSL leverandør.Jeg går nå på 6 uka i å forsøke å flytte fra Telenor

online og til Tele2.

Tele2 sier at det er tilbakemelding fra Telenor det står på.De svarer

rett og slett ikke på henvendelser fra Tele2.Så her sitter jeg med

en ussel ISDN linje.

Ja Telenor vet å vise sin makt,begynner virkelig å forstå folk som

misliker dette selskapet.

Forresten, prøv å si ordet Televerket til gamle folk,de blir likbleke

og begynner å skjelve ukontrollert.Gamle minner om telefon regninga

før i tiden gjør dem vettskremt.

 

Det er litt BS, så lenge du gir tillatelse for at Tele2 skal kunne si opp ditt Telenor abbonnement så er det bare for Tele2 å legge det inn i ordre systemet, så vidt jeg har blir fortalt.

Lenke til kommentar

ser at svært mange av dere er missfornøyd med telenor. Det er det sikkert flere grunner til, men jeg tror en del generelt har problemer med de store og dominerende selskapene. Selv har jeg vært kunde hos Telenor siden 1998 med både Mobil og internet og har vært godt fornøyd. Bra kundeservice som er døgnåpen bl.a. Vi har også telenor kabel-tv. bra der også.

Nå blir jeg snart kunde hos Zyxel via Firstmile og får endelig ADSL, men hadde telenor bygd ut sentralen hadde jeg nok valgt de der også.

 

PS! Hva skulle Tele2 og Bluecom mm gjort uten telenor, da hadde de ikke hatt en eneste kabel.

 

:smile:

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg var kunde hos Telehor, og er det opp til meg så blir aldri jeg eller noen andre i familien det heller.

 

Jeg har mange og gode grunner.

 

Uansett, Telefoni fra Netcom og Internett fra Nextgentel. jeg har aldri vært så fornøyd noen gang før, til og med fakturaene jeg får derfra betaler jeg med et smil.

Lenke til kommentar

Men enda lenger tilbake var det noe som rikstelefon og det kostet

flesk å bruke for ikke å snakke om å ringe til utlandet.

Hvorfor tror dere at Telenor har kunnet vekse til det store dyret det

er nå?Fordi de har utplyndret det norske folk i årtider.

 

Yeah, i de tider het de Televerket og var politisk styrt så var det noen som flådde så var det staten.

Dessuten ble det brukt enorme summer på og bygge ut telenettet, det var en stor satsning på syttitallet og som sagt Televerket løftet ikke en finger uten OK fra politikerne.

Lenke til kommentar
Ja og i tillegg trenerer Telenor kunder fra å gå over til en annen

ADSL leverandør.Jeg går nå på 6 uka i å forsøke å flytte fra Telenor

online og til Tele2.

Tele2 sier at det er tilbakemelding fra Telenor det står på.De svarer

rett og slett ikke på henvendelser fra Tele2.Så her sitter jeg med

en ussel ISDN linje.

Ja Telenor vet å vise sin makt,begynner virkelig å forstå folk som

misliker dette selskapet.

Forresten, prøv å si ordet Televerket til gamle folk,de blir likbleke

og begynner å skjelve ukontrollert.Gamle minner om telefon regninga

før i tiden gjør dem vettskremt.

 

Det er litt BS, så lenge du gir tillatelse for at Tele2 skal kunne si opp ditt Telenor abbonnement så er det bare for Tele2 å legge det inn i ordre systemet, så vidt jeg har blir fortalt.

 

tja jeg vet nå ikke jeg, en kompis av meg hadde samme problemet med telenor da han skulle bytte fra telenor til NGt...de måtte purre på Telenor i 2-3 uker på email og telefon for å få dem til å sette over linja til ngt...

Lenke til kommentar
ser at svært mange av dere er missfornøyd med telenor. Det er det sikkert flere grunner til, men jeg tror en del generelt har problemer med de store og dominerende selskapene. Selv har jeg vært kunde hos Telenor siden 1998 med både Mobil og internet og har vært godt fornøyd. Bra kundeservice som er døgnåpen bl.a. Vi har også telenor kabel-tv. bra der også.

Du støtter jo bare monopolet mer og mer.

Greit at de har bra kundeservice, men hva med priser?

 

Jeg betaler heller 100,- mindre i måneden for å slippe kundeservice jeg aldri kommer til å bruke uansett.

 

Klart at mange kommer til å bruke denne kundeservicen en eller annen gang, spesielt de som er 40 år ++ og ikke har så veldig mye peiling på nyere elektronikk, men den nye genrasjonen er oppvokst med data i fanget og kan det mest elementære.

Derfor vil den den nye genrasjonen helst slippe å betale for kundeservicen de ikke bruker. Logisk?

 

Nå blir jeg snart kunde hos Zyxel via Firstmile og får endelig ADSL, men hadde telenor bygd ut sentralen hadde jeg nok valgt de der også.

Flott! Du støtter konkurentene til telenor. Slikt blir det bra priser av.

 

Har du forresten sammenliknet pris/hastighet hos telenor og firstmile?

Da ser du nemlig at prisene til telenor her helt bak mål.

 

PS! Hva skulle Tele2 og Bluecom mm gjort uten telenor, da hadde de ikke hatt en eneste kabel.

Tar jeg ikke feil fikk telenor et kjempelån av staten eller noe sånt for å bygge ut hele kobbernettverket i Norge. Billig var det helt klart ikke.

 

Uansett, skal f.eks. Bluecom dra en telenor og be om masse penger til å bygge sitt eget kobbernettverk, slik at de kan konkurere enda bedre mot telenor? Neppe.

Et kobbernett er nok.

Lenke til kommentar

ADSL er ikke veien å gå!

 

ADSL er da en farbar veg i motsettning til det meste annet som folk snakker om.

ISDN er desverre ikke så utbredt, men det er stort i Tyskland samt noen andre områder.

ISDN er da et fantastisk bta _telefonsystem_ selv om det er et av hatobjektene til mange.

Lenke til kommentar
ser at svært mange av dere er missfornøyd med telenor. Det er det sikkert flere grunner til, men jeg tror en del generelt har problemer med de store og dominerende selskapene. Selv har jeg vært kunde hos Telenor siden 1998 med både Mobil og internet og har vært godt fornøyd. Bra kundeservice som er døgnåpen bl.a. Vi har også telenor kabel-tv. bra der også.

Nå blir jeg snart kunde hos Zyxel via Firstmile og får endelig ADSL, men hadde telenor bygd ut sentralen hadde jeg nok valgt de der også.

 

PS! Hva skulle Tele2 og Bluecom mm gjort uten telenor, da hadde de ikke hatt en eneste kabel.

 

Hva hadde Telenor vært uten Bane Tele.(Det er faktisk de som eier fiberen som Telenor leier).Før de ble børsnotert ble det ingått en ny tiårsavtale.Så du ser det hadde vært vanskelig for Telenor uten Fiberen som Bane Tele har lagt ut.

 

:smile:

Lenke til kommentar

ser at folk er engasjerte! flott!

 

ang banetele: Den avtalen som nevnes kjenner jeg ingenting til, så jeg antar at det er riktig. Siden dette var noe som ble avtalt før børsnotering, så synes jeg ikke det er så rart. BaneTele er jo eid av Jernbaneverket som igjen er eid av den norske stat. At to statseide bedrifter samarbeider er jo naturlig.

 

Jeg er for en "slags" monopol situasjon for at ting skal bli bygget ut. Dersom det frie markedets krefter hadde styrt all utvikling av telenettet i vårt langstrakte og spredt bebygde land, ville svært mange vært uten telefon i det hele tatt (PSTN).

 

NB! Jeg er godt under 40 (25), og har godt over gjennomsnittet gode data kunnskaper. (fikk min første data i 1989) Alikevel kan kundeservice være kjekk å ha, ved f.eks hardware feil i linjene. Ikke mye nyttig med FAQ på nettet hvis du ikker kommer på nett.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Det at telenor utnytter markedet, er ikke noe nytt... Ta for eksempel ISDN, som er nesten unikt for norge... Det er de færreste land som har det slikt...

 

Dette er ikke riktig. Jeg tegnet kontrakt som testkunde hos Telenor på ISDN på vegne av norsk datterselskap, mens ISDN var i full produksjon i Storbritania. Tyske og svenske kollegaer i et annet selskap jeg jobbet i, fortalte at ISDN var ganske vanlig hos de. Og ISDN-abonnementet var faktisk da dyrere i Tyskland enn i Norge.

Lenke til kommentar
PS! Hva skulle Tele2 og Bluecom mm gjort uten telenor, da hadde de ikke hatt en eneste kabel.

Dette medfører ikke riktighet. Lang derifra, faktisk!

 

Det er du og jeg som har betalt for kobberet i Norge, rett over skatteseddelen!

 

I gamle Televerksdager bevilget Stortinget midler direkte over statsbudsjettet til utbygging av et landsdekkende telefonnett. Disse kobberledningene er i all hovedsak de vi i dag bruker til å surfe med xDSL.

 

At Stortinget så begikk den gigantiske brøleren å med et pennestrøk overføre "arvesølvet" vårt til en privat bedrift er nok årsaken til at Telenor av mange blir sett på med argusøyne, inkludert myndighetene.

 

For de som så TV2-reportasjene "Brukerstorm mot Telenor" på vårparten i forfjor (der jeg gav Tormod det glatte lag), var der også et innslag ifra Stortinget, der fremtredende stortingsmenn innrømte åpenlyst at å gi Telenor styringen med kobbernettet som altså egentlig er betalt av det offentlige (les: deg og meg) var en kjempetabbe.

 

Det synes jeg faktisk også ditt utsagn er.

Lenke til kommentar

Vel,, enda mer sluskete er det jo at Telenor eier en god slump av Tele2.

Er visst en 30-40% av aksjene. ikke mange som vet det.

 

Uansett har Telenor nå nylig mistet monopolet på fastavgiften på telenettet. De eier ikke linjene. Nå blir det opp til de forskjellige aktører hvor mye de tar i fasttelefonavgift f.eks..

Men det visste jeg for et år siden at skulle skje..

 

Det er jo et første spadetak i Telehor-graven. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...