Misstufsa Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 DETTE SKREV JEG : Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter. Vi alle i ST2 hadde fått SMS melding om at vi kunne endre matte karakteren vår. . «Nå settes det opp ekstraundervisning i matematikk 2P tre onsdager framover: 14.mai, 21. mai og 28. mai kl 12.45-15.30, rom B316 med M********. Det blir mulighet å få en vurdering på slutten av økten. Grip sjansen, og lykke til!!!» Denne SMS ‘en ble sendt av team-lederen vår. Jeg valgte å ta denne sjansen siden jeg hadde fått beskjed av læreren min at jeg lå mellom karakteren 3/4. Han sa at hvis jeg får en fire eller bedre så skulle jeg få fire som standpunktkarakter i matematikk. Jeg fikk utdelt en prøve i temaet modellering, M******* som er en matte lærer på ST2 sa at jeg skulle jobbe med oppgaver som hadde grunnlaget til karakteren 4-5 nivå. Jeg leverte inn prøven og fikk riktig på det jeg hadde svart. Dette hadde jeg gitt beskjed om til læreren min. Jeg spurte læreren min om det var vits for meg å ta en annen vurdering i matte og da sa han at det ikke var vits hvis jeg hadde tatt den prøven. Jeg fikk senere beskjed at fra læreren at han ikke kunne bytte karakter fordi M**** sa det ikke var nok grunnlag til å få en 4. Da jeg gikk for å spørre M****** om det, så sa han at det ikke var sant. M****** fortalte meg at han viste de oppgavene jeg hadde jobbet med som han selv sa var karakter 4-5 nivå. En lærer sier en ting og en lærer sier en annen ting. Jeg spurte om å få en ny vurdering fra læreren min og da sa han nei. Jeg ble forvirret og visste ikke hva jeg skulle gjøre, derfor valgte jeg å kontakte Team-lederen. Jeg fortalte henne om hva som hadde skjedd og fikk senere beskjed fra henne om at hun skulle snakke med de andre lærerne men det gjorde henne aldri. Hvis lærerne mener at det er slutt vurderinger som teller, da burde ingen av oss fått en sjanse til å endret denne karakteren etter tentamen. Jeg tok en prøve som hadde karakter nivået 4-5 som jeg hadde fått riktig på. Jeg bare rettet meg til lærerne sine beskjeder. Jeg føler at jeg ble lurt av både lærerne og team-lederen. Jeg mener at lærerne burde ta elevene sine mer seriøs i jo med at dette går utover min fremtid. Jeg gikk ut med karakteren fire i VG1 og i VG2 første termin. Disse karakterene har jeg fått gjennom året: Prøve i kp. 1 : 6/5 Prøve i 1.7 og 1.8 : 3+ Tentamen : 4+ Standpunkt i termin 1 : 4 Lekseprøve/begrepsprøve : 1 Utsatt prøve i modellering : 3/4 Oppgaver i funksjonsteori : DT Tentamen (resultater fortløpende) 3 Standpunkt i termin 2 : 3 HVA SYNES DERE JEG BURDE TA MED OG TA UT OSVV ??? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Du bør ihvertfall forbedre språket ditt kraftig. Dette var nesten på grensen til useriøst. Ta den første setningen feks: "Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter." Setningen er altfor lang, og det er så vidt jeg skjønner hva du prøver å si. Dessuten vet jeg ikke om du har så godt grunnlag for klagen. I et fag som matematikk, er nivået ved slutten av året avgjørende for standpunktkarakteren. Førsteterminkarakterene er egentlig ganske uvesentlige. Ser at du fikk 3 på tentamen, og siden denne prøven viser kompetansen i hele pensum, mener jeg ikke at du skal ha noe bedre enn tre i standpunkt. Dersom du hadde du fått rene firere på de to foregående prøvene, ville riktignok sjansene dine vært større for å få fire i standpunkt. Men ettersom du strøk på den ene prøven og fikk 3/4 på den andre, tror jeg ikke du har noen sak her. Men for all del, det skader ikke å prøve seg. 2 Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Du bør ihvertfall forbedre språket ditt kraftig. Dette var nesten på grensen til useriøst. Ta den første setningen feks: "Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter." Setningen er altfor lang, og det er så vidt jeg skjønner hva du prøver å si. Dessuten vet jeg ikke om du har så godt grunnlag for klagen. I et fag som matematikk, er nivået ved slutten av året avgjørende for standpunktkarakteren. Førsteterminkarakterene er egentlig ganske uvesentlige. Ser at du fikk 3 på tentamen, og siden denne prøven viser kompetansen i hele pensum, mener jeg ikke at du skal ha noe bedre enn tre i standpunkt. Dersom du hadde du fått rene firere på de to foregående prøvene, ville riktignok sjansene dine vært større for å få fire i standpunkt. Men ettersom du strøk på den ene prøven og fikk 3/4 på den andre, tror jeg ikke du har noen sak her. Men for all del, det skader ikke å prøve seg. TusenTakk, skal endre på det nåå.. Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Du bør ihvertfall forbedre språket ditt kraftig. Dette var nesten på grensen til useriøst. Ta den første setningen feks: "Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter." Setningen er altfor lang, og det er så vidt jeg skjønner hva du prøver å si. Dessuten vet jeg ikke om du har så godt grunnlag for klagen. I et fag som matematikk, er nivået ved slutten av året avgjørende for standpunktkarakteren. Førsteterminkarakterene er egentlig ganske uvesentlige. Ser at du fikk 3 på tentamen, og siden denne prøven viser kompetansen i hele pensum, mener jeg ikke at du skal ha noe bedre enn tre i standpunkt. Dersom du hadde du fått rene firere på de to foregående prøvene, ville riktignok sjansene dine vært større for å få fire i standpunkt. Men ettersom du strøk på den ene prøven og fikk 3/4 på den andre, tror jeg ikke du har noen sak her. Men for all del, det skader ikke å prøve seg. TusenTakk, skal endre på det nåå.. SER DET BEDRE UT? SER DU FLERE FEIL? Som du ser så er jeg rææva i norsk skriftlig.. Det er sånn jeg skal sende brevet, vil ikke ha med karakterene mine allikevel. Klage på standpunktkarakter Jeg vil med dette klage på standpunktkarakteren i Matematikk 2P. Jeg fikk karakteren 3. Jeg klager på standpunktkarakteren min i matematikk 2P fordi jeg har fått feil informasjon fra lærene mine. Matte læreren min har ikke hatt en jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter. Elevene i ST2 på bjørnholtskole hadde fått en SMS melding om at vi kunne endre matte karakteren vår. «Nå settes det opp ekstraundervisning i matematikk 2P tre onsdager framover: 14.mai, 21. mai og 28. mai kl 12.45-15.30, rom B316 med M***. Det blir mulighet å få en vurdering på slutten av økten. Grip sjansen, og lykke til!!!» Denne SMS ‘en ble sendt av team-lederen vår. Jeg valgte å ta denne sjansen siden jeg hadde fått beskjed av læreren min at jeg lå mellom karakteren 3/4. Han sa at hvis jeg får en fire eller bedre så skulle jeg få fire som standpunktkarakter i matematikk 2P. Jeg fikk utdelt en prøve i temaet modellering, M*** som er en matte lærer på ST2 sa at jeg skulle jobbe med oppgaver som hadde grunnlaget til karakteren 4-5 nivå, fordi jeg sa til han at det var en 4 jeg ville oppnå. Jeg leverte inn prøven og fikk riktig på det jeg hadde svart. Dette hadde jeg gitt beskjed om til læreren min. Jeg spurte læreren min om det var vits for meg å ta en annen vurdering i matte og da sa han at det ikke var vits hvis jeg hadde tatt den prøven. Jeg fikk senere beskjed fra læreren at han ikke kunne bytte karakter fordi M**** sa det ikke var nok grunnlag til å få en 4. Da jeg gikk for å spørre M******* om det, så sa han at det ikke var sant. M***** fortalte meg at han viste de oppgavene jeg hadde jobbet med som han selv sa var karakter 4-5 nivå. En lærer sier en ting og en lærer sier en annen ting. Jeg spurte om å få en ny vurdering fra læreren min og da sa han nei. Jeg ble forvirret og visste ikke hva jeg skulle gjøre derfor valgte jeg å kontakte team-lederen. Jeg fortalte hun om hva som hadde skjedd og fikk senere beskjed fra henne at hun skulle snakke med de andre lærerne, men det gjorde hun aldri. Hvis lærerne mener at det er slutt vurderinger som teller, da burde ingen av elevene fått en sjanse til å få endret denne karakteren etter tentamen. Jeg tok en prøve som hadde karakter nivået 4-5 som jeg hadde fått riktig på. Jeg rettet meg bare til lærerne sine beskjeder. Jeg føler at jeg ble lurt av både lærerne og team-lederen. Jeg mener at lærerne burde ta elevene sine mer seriøs i jo med at dette går utover min fremtid. Jeg gikk ut med karakteren 4 i VG1 og i VG2 første termin. Jeg ber om at karaktervedtaket oppheves, og at jeg får karakteren 4 i faget. Med vennlig hilsen ***** Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Det ble litt bedre nå, ja. Pass forsatt på en del ting i språket ditt. Tenker spesielt på orddelings- og kommafeil. Det heter feks ikke matte lærer, men mattelærer. Sett også flere punktum i teksten. Ser at du gjør et stort poeng ut av det du mener er feilinformasjon fra lærere. Det er mulig lærerne ikke har vært tydelige nok i forhold til hva som vektlegges når standpunktkarakteren skal settes, men ettersom du fikk 3 på heldagsen og ikke scoret bedre på de andre prøvene, tror jeg forsatt ikke at det er noe å hente her. Det er det du har prestert som skal vurderes, og det at du gjør det godt på en liten tilleggsprøve, er nok ikke nok til å trekke karakteren opp. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Når jeg sier at du ikke har godt nok grunnlag for klagen din, kan du godt sammenligne deg med denne eleven. Her er det uforståelig at han eller hun har fått karakteren 4. Dette er et godt eksempel på et tilfelle hvor det lønner seg å klage, og jeg ville blitt overakset om eleven ikke får medhold. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Du bør ihvertfall forbedre språket ditt kraftig. Dette var nesten på grensen til useriøst. Ta den første setningen feks: "Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter." Setningen er altfor lang, og det er så vidt jeg skjønner hva du prøver å si. Dessuten vet jeg ikke om du har så godt grunnlag for klagen. I et fag som matematikk, er nivået ved slutten av året avgjørende for standpunktkarakteren. Førsteterminkarakterene er egentlig ganske uvesentlige. Ser at du fikk 3 på tentamen, og siden denne prøven viser kompetansen i hele pensum, mener jeg ikke at du skal ha noe bedre enn tre i standpunkt. Dersom du hadde du fått rene firere på de to foregående prøvene, ville riktignok sjansene dine vært større for å få fire i standpunkt. Men ettersom du strøk på den ene prøven og fikk 3/4 på den andre, tror jeg ikke du har noen sak her. Men for all del, det skader ikke å prøve seg. Feil, klager man på en karakter risikerer man også at den kan bli dårligere... Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Du bør ihvertfall forbedre språket ditt kraftig. Dette var nesten på grensen til useriøst. Ta den første setningen feks: "Jeg mener retningslinjene for karakterfastsetting ikke er fulgt, fordi jeg har fått feil informasjon fra lærerne, læreren ikke har hatt jevnlig dialog med meg om utviklingen i faget, slik at jeg ikke har kunnet forbedre meg i tide og min måloppnåelse i faget gir grunnlag for en høyere karakter." Setningen er altfor lang, og det er så vidt jeg skjønner hva du prøver å si. Dessuten vet jeg ikke om du har så godt grunnlag for klagen. I et fag som matematikk, er nivået ved slutten av året avgjørende for standpunktkarakteren. Førsteterminkarakterene er egentlig ganske uvesentlige. Ser at du fikk 3 på tentamen, og siden denne prøven viser kompetansen i hele pensum, mener jeg ikke at du skal ha noe bedre enn tre i standpunkt. Dersom du hadde du fått rene firere på de to foregående prøvene, ville riktignok sjansene dine vært større for å få fire i standpunkt. Men ettersom du strøk på den ene prøven og fikk 3/4 på den andre, tror jeg ikke du har noen sak her. Men for all del, det skader ikke å prøve seg. Feil, klager man på en karakter risikerer man også at den kan bli dårligere... De kan ikke trekke meg ned til en 2'er, det er umulig... Har aldri fått en 2'er før, eneste dårlige jeg har fått er 1 'er og det var på en begreps prøve jeg ikke deltok i. Enten tar de meg opp eller lar de meg ligge på en 3. 2 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Off, dette vekker dårlige minner fra norskfaget på videregående. Det er vanskelig å gjøre noe med saken når læreren ikke gjør det de sier de skal gjøre. Selv klagde jeg på en høsttentamenen min i norsk fordi jeg mente det var urimelig noe av det læreren hadde kommentert, og h*n sa seg enig i noe av det muntlig. H*n skulle få en annen lærer til å se på det, men jeg gikk ut av vgs uten at jeg hørte noe mer til det. Du kan ikke gjøre så mye med det. Du har valgt å gå på feil skole. Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 5. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2014 Off, dette vekker dårlige minner fra norskfaget på videregående. Det er vanskelig å gjøre noe med saken når læreren ikke gjør det de sier de skal gjøre. Selv klagde jeg på en høsttentamenen min i norsk fordi jeg mente det var urimelig noe av det læreren hadde kommentert, og h*n sa seg enig i noe av det muntlig. H*n skulle få en annen lærer til å se på det, men jeg gikk ut av vgs uten at jeg hørte noe mer til det. Du kan ikke gjøre så mye med det. Du har valgt å gå på feil skole. Takk for at du svarte:) Velger å ikke sende klage allikevel, er redd for at de drar ned karakteren min! Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Du vil ikke få nedsatt, men det er bortkastet tid å klage på terminkarakterer(slik jeg ser det, jeg prøvde aldri). Du ender bare opp med å bli sett på som vrang og sutrete (heldigvis skal du aldri se de igjen). 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Få av de som får medhold går ned. Jeg ville kjørt på i dette tilfellet men. Endret 15. juli 2014 av Lami Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg har selv tidligere gått på samme smell. Det er stort sett KUN tentamen på vårterminen som teller. Det eneste tilfelle du kan få noe annet, er hvis det er stor forskjell mellom tentamen og prøvene du har hatt underveis i terminen. Dette tilfellet gjelder ikke deg. Dermed er jeg rimelig sikker på at du ikke får medhold, men jeg tviler sterkt på at du får en 2'er hvis du klager. Du bør skrive klagen formelt (bedre språk), hvis den skal tas seriøst. Du kan prøve å klage, valget er ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå