Gå til innhold

Så mye skal Asus ha for sin lynraske spillskjerm

Anbefalte innlegg

kjøper nokk ikke ny skjerm før det finnes en 4K 120hz skjerm til ikke for høy pris som helst er Oled og hvis ikke det, IPS og hvis ikke det kan jeg kansje ta en med TN hvis jeg må.

Jeg vil helst ha en chip implantert på synsnerven.

Vil nok for øvrig fraråde å holde pusten i påvente av at 4K 120hz oled og/eller synsnerve-oppgradering er å få kjøpt til forbrukermarkedet, men i mellomtiden skal du ikke se bort fra at PG278Q kan være et godt valg hvis man prioriterer spilling. =)

Endret av Horge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh hadde de klart å hoste opp en 21:9 skjerm med samme ytelse hadde det blitt kjøp på flekken

På grunn av dominansen til 16:9 i dagens marked lages spill med 16:9 skjermer som hovedfokus. Dette resulterer i at spill ser penest ut på disse maskinene, og 21:9 skjermer er sånsett ikke så aktuelle til spill.

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det: Selv om det er et TN-panel ("ÅNEI"), så har nok skjermen LANGT bedre fargekalibrering og høyere kvalitet på skjermen enn din TN-skjerm til 2k ^^

Vel, det bør den ha. For dagens Asus skjermer suger hestekukk når det kommer til bildekvalitet. (Snakker da om 120Hz og 144Hz skjermene deres med unntak av 23" 120Hz skjermen som var bra) Farger og gamma er helt på trynet, selv etter justering.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Denne har 8 bits TN-panel. Samme som i Samsung og Asus sin 28" 4K-skjerm. Har personlig testet Samsung sin 590D, og fargene er bedre enn hva jeg har sett på noen andre TN-skjermer. Har også selv QNX 27" PLS, funker dårlig for FPS-spill grunnet 5 ms. Hjelper jo såklart å klokke den opp til 100hz, men likevel.

Lenke til kommentar

Kan den roteres 90°? I hope so.

Da blir det digg med 3 stk i surround :D

For å bruke G-sync må skjermen kobles til displayport, så trenger 3 skjermkort også. Kjenner budsjettet mitt ikke er helt klar for det.

Ville nok heller valgt én slik til gaming, og ha to andre asus-hdmi skjermer ved siden av til andre ting :)

Lenke til kommentar

Skjerm står så sykt på nr1-listen til handel.

Denne får duge mens 4k-skjermene blir mer modent.

http://www.proshop.no/Skjerm/ASUS-27-PG278Q-ROG-NVIDIA-G-Sync-2449928.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Finner den bare her, noen andre?

Forventet på lager 08.07, så lenge dato er usikker er det strengt tatt ikke noe poeng i å legge ut. Det der er bare for å fiske forhåndsbestillinger.

Lenke til kommentar

Skjerm står så sykt på nr1-listen til handel.

Denne får duge mens 4k-skjermene blir mer modent.

http://www.proshop.no/Skjerm/ASUS-27-PG278Q-ROG-NVIDIA-G-Sync-2449928.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Finner den bare her, noen andre?

Forventet på lager 08.07, så lenge dato er usikker er det strengt tatt ikke noe poeng i å legge ut. Det der er bare for å fiske forhåndsbestillinger.
Så hvorfor gjør ikkje dere det? : D
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

fikk mail fra dustinhome at skjermen er sendt denne mandagen 28.07 . :new_woot:

jeg forhandsbestillte for en stund siden da den kostet 6500 og skulle komme til lager 27.07.

ser at de ikke for inn flere faar 15.08.

gleder meg til denne blir koblet opp :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...