rsteink Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hei, vurderer å kjøpe en A6 2.6 1995, aberet er at registerreima har 10 000 km igjen før den bør byttes. Jeg må nok på verksted, vil ikke begynne på det selv, og lurte på hva ett bytte vil koste en fattig student. Bytta på en A4 for noen år siden, det kom på 4 000, men regner med det vil svi noe mer denne gang, i og med at det er en V6er som kan være vanskligere å komme til. Noen her som kan si hva det sånn ca vil koste meg? Prøvd å få pris av verksted, men de er litt tilbakeholdne i og med at jeg ikke har bilen... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Du kan nok regne omtrent det dobbelte av sist gang vil jeg tro. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Byttet regreim sammen med vannpumpe på verksted på en A6 2.8 30V (ACK) 1996 nå i februar-mars og da gikk det med 7800 kr. Andre tilbud jeg fikk lå på ca. 10-12 000. Etter byttet fikk jeg opplyst at modellen jeg hadde gikk det relativt raskt på ettersom fronten ikke måtte demonteres = ergo ble det litt billigere enn først antatt. Jeg har motorversjonen som fulgte neste generasjon A6 og mener å ha lest at det går litt raskere å bytte på de eldre motorene, ala 2.6 fra 1995, men det trenger du ikke ta for helt god fisk. Sikt på 10 lapper +/- 3 så havner du nok innanfor. På en annen side: bruker du 10 lapper nå og viser bilen til PKK om noen måneder og får en haug med 2'er feil som vil koste 10-20 000 til, så har du fort gjort en dårlig deal. Bør nok gå over bilen litt nøye og se hva annet som må byttes i nærmeste framtid før du evt slår til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå