Mr.M Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Visste du ikke at skadede sedler, enten de har vært en tur i vaskemaskin, eller f.eks.er brannskadet, etc. kan byttes i nye sedler? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 I realiteten fungerer det nok ikke slik, lenger. Filialer legges jo ned landet over, og man kan ikke forvente at en som har en slitt seddel skal bruke opp verdien av den på kollektivtransport/bensin for å få den byttet. Det er LANGT mer "smooth" om butikkene som mottar disse sedlene tar seg av den jobben i dag. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Forsåvidt enig i det. (litt avhengig av lokale forhold og hvor skadet seddel er) 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 "I bilen på vei til Grønland politistasjon ble kvinnen påsatt håndjern. Vel fremme ble hun plassert i en celle. - De tok DNA-test av meg og bilder nesten på som måtte som man ser på film. Til slutt ble jeg avhørt av en politikvinne. " Veldig god behandling sette noe på cella, ta dna, og behandle dem som harde kriminelle.. Dette er vel standardprosedyre. Man sjekke DNA opp mot ulike registre m.m. Og så er det vel slik at alle som pågripes skal tas DNA, fingeravtrykk og foto av mener jeg å huske. Hvis saken blir henlagt blir dataene slettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 I realiteten fungerer det nok ikke slik, lenger. Filialer legges jo ned landet over, og man kan ikke forvente at en som har en slitt seddel skal bruke opp verdien av den på kollektivtransport/bensin for å få den byttet. Det er LANGT mer "smooth" om butikkene som mottar disse sedlene tar seg av den jobben i dag. Butikker har ikke nødvendigvis den kompetansen som kreves for å autentisere sedler som er skadet. Noe denne saken er et utmerket godt eksempel på. Er nok best at banken tar seg av slikt. Og jeg er ikke helt enig med deg at det skal være så vanskelig å bytte en seddel i banken. Man kan jo kombinere turen til byen med andre gjøremål, slik at kostnadene ikke blir utelukkende bundet opp til turen du måtte ta til byen. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å benytte seg av bankfilialer som man finner over hele landet. Din påstand om nedleggelser av filialer er ærlig talt en overdrivelse. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 "I bilen på vei til Grønland politistasjon ble kvinnen påsatt håndjern. Vel fremme ble hun plassert i en celle. - De tok DNA-test av meg og bilder nesten på som måtte som man ser på film. Til slutt ble jeg avhørt av en politikvinne. " Veldig god behandling sette noe på cella, ta dna, og behandle dem som harde kriminelle.. Dette er vel standardprosedyre. Man sjekke DNA opp mot ulike registre m.m. Og så er det vel slik at alle som pågripes skal tas DNA, fingeravtrykk og foto av mener jeg å huske. Hvis saken blir henlagt blir dataene slettet. Ja politiet har jo blitt totalt fascister der DNA selv tas av folk som røyker cannabis, dere har virkelig lykkes med å oppnå en start på en politistat. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 "I bilen på vei til Grønland politistasjon ble kvinnen påsatt håndjern. Vel fremme ble hun plassert i en celle. - De tok DNA-test av meg og bilder nesten på som måtte som man ser på film. Til slutt ble jeg avhørt av en politikvinne. " Veldig god behandling sette noe på cella, ta dna, og behandle dem som harde kriminelle.. Dette er vel standardprosedyre. Man sjekke DNA opp mot ulike registre m.m. Og så er det vel slik at alle som pågripes skal tas DNA, fingeravtrykk og foto av mener jeg å huske. Hvis saken blir henlagt blir dataene slettet. Ja politiet har jo blitt totalt fascister der DNA selv tas av folk som røyker cannabis, dere har virkelig lykkes med å oppnå en start på en politistat. I en annen tråd viser det seg at du ikke vet noe om rollen til norsk politi, eller hvordan den har vært historisk eller utviklet seg gjennom årene. Nå viser det seg at du ikke vet hva en politistat er heller. For noen som har så ekstremt sterke meninger om et emne så vet du virkelig veldig lite om det. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Du finner én artikkel om overgrep av politiet, og går fullstendig av hengslene. Jeg har ikke sett andre bevis fra din side, selv om du i tråd etter tråd snakker nedsettende om politiet i Norge. Du bør komme med en god del flere eksempler om du skal klare å backe opp under alt du har påstått gjennom tidene. Folk som snakker så nedsettende om politiet som deg, har stort sett havnet i klammeri med dem opp til flere ganger. Og det gjør man ikke om man ikke driver med noe som i beste fall er noe tvilsomt. Omtrent som taggere som flyr rundt og tagger "Trivsel uten snuten" på bygningene i Oslo. Når man tagger så gjør de jo faktisk noe ulovlig, som skaper mistrivsel, så det blir jo en selvmotsigelse i seg selv. Politihatere er nok ikke de skarpeste knivene i skuffen, nei 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Nå holder vel denne tråden på å gå litt off-topic med hvorvidt politiet i Norge er flinke i jobben sin eller ikke.. For å komme litt on-topic igjen, så er det vel ikke alle banker som har mulighet til å veksle inn gamle og ødelagte penger med nye. Men dem kan sikkert finne ut om en seddel er falsk eller ekte. Jeg fikk en brannskadd seddel en gang som jeg tok med til nærmeste bank. Den gangen måtte banken sende denne ødelagte seddelen til Norges bank i Oslo, hvor seddelen ble undersøkt. Den lokale banken kunne ikke bare gi meg en ny seddel av samme verdi som den ødelagte seddelen som jeg kom dit med. Det var bare Norges bank i Oslo som kunne fastslå hvor mye den ødelagte seddelen var verdt. Deretter sendte de en splitter ny seddel til den lokale banken hvor jeg kunne komme og hente den.. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 "I bilen på vei til Grønland politistasjon ble kvinnen påsatt håndjern. Vel fremme ble hun plassert i en celle. - De tok DNA-test av meg og bilder nesten på som måtte som man ser på film. Til slutt ble jeg avhørt av en politikvinne. " Veldig god behandling sette noe på cella, ta dna, og behandle dem som harde kriminelle.. Dette er vel standardprosedyre. Man sjekke DNA opp mot ulike registre m.m. Og så er det vel slik at alle som pågripes skal tas DNA, fingeravtrykk og foto av mener jeg å huske. Hvis saken blir henlagt blir dataene slettet. Ja politiet har jo blitt totalt fascister der DNA selv tas av folk som røyker cannabis, dere har virkelig lykkes med å oppnå en start på en politistat. I en annen tråd viser det seg at du ikke vet noe om rollen til norsk politi, eller hvordan den har vært historisk eller utviklet seg gjennom årene. Nå viser det seg at du ikke vet hva en politistat er heller. For noen som har så ekstremt sterke meninger om et emne så vet du virkelig veldig lite om det. Nå bruker jo du nesten all din tid på forumet her i forsvar av politiet, så ikke rart du prøver sette ned mine kunnskaper om om dette. Jeg har nok av kunnskap om både politihistorie samt dagens rolle til politiet, er vel heller du som er satt fast i ditt yrke sitt homogene tankemønster der alt skal forsvars og ikke noe kritikk skal tas. Du finner én artikkel om overgrep av politiet, og går fullstendig av hengslene. Jeg har ikke sett andre bevis fra din side, selv om du i tråd etter tråd snakker nedsettende om politiet i Norge. Du bør komme med en god del flere eksempler om du skal klare å backe opp under alt du har påstått gjennom tidene. Folk som snakker så nedsettende om politiet som deg, har stort sett havnet i klammeri med dem opp til flere ganger. Og det gjør man ikke om man ikke driver med noe som i beste fall er noe tvilsomt. Omtrent som taggere som flyr rundt og tagger "Trivsel uten snuten" på bygningene i Oslo. Når man tagger så gjør de jo faktisk noe ulovlig, som skaper mistrivsel, så det blir jo en selvmotsigelse i seg selv. Politihatere er nok ikke de skarpeste knivene i skuffen, nei De fleste jeg kjenner som snakker negativt om politiet eller kritiserer dem er aldri dømt for noe kriminelt så din antydning failer ganske hardt Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Nå bruker jo du nesten all din tid på forumet her i forsvar av politiet, så ikke rart du prøver sette ned mine kunnskaper om om dette. Jeg har nok av kunnskap om både politihistorie samt dagens rolle til politiet, er vel heller du som er satt fast i ditt yrke sitt homogene tankemønster der alt skal forsvars og ikke noe kritikk skal tas. Når jeg nå har påvist at du nettopp mangler grunnleggende kunnskap om emnet (du visste ikke engang om hvordan politiets rolle har endret seg og ikke minst blitt undersøkt og definert gjennom årene), så jeg tror nok du skal være litt forsiktig med å gå for høyt ut i slike diskusjoner. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 De fleste jeg kjenner som snakker negativt om politiet eller kritiserer dem er aldri dømt for noe kriminelt så din antydning failer ganske hardt Jeg sier "stort sett", ikke alle. Så noen "fail" er det så absolutt ikke. At man ikke er dømt for noe kriminelt, betyr heller ikke at man ikke bedriver tvilsomme aktiviteter. Eller at man har vært i politiets søkelys på grunn av det (man behøver ikke å bli dømt av den grunn). Disse vil ofte føle seg forfulgt av politiet, og finner en hver anledning til å rakke ned på de. Av alle jeg kjenner, hører jeg aldri noen si noe nedsettende om politiet. Bortsett fra en da, men han er ganske hard på marihuana'en sin. Han sier han aldri er stoppet, men må "gjemme seg bort" når han skal kjøpe (!). Ja, og så ei jeg gikk sammen med på skolen, som gikk og tagget og hele tiden sa "fuck the police" uten at hun noen gang var stoppet av politiet. Jeg har aldri blitt stoppet/undersøkt av politiet, og ingen av mine venner heller. Ikke som jeg vet om i hvert fall, og hadde de blitt stoppet uten grunnlag, regner jeg med at de hadde fortalt det videre. Ellers hører man jo om alle slike tilfeller i media. Likevel er det veldig sjelden man leser om det. Tenk på hvor mange oppdrag politiet i Norge gjør hver dag, hvor mange ti-tusener det er i løpet av et år. Og du finner én eneste liten stakkarslig artikkel om feil håndtering. Ett eneste dokumenterbart tilfelle av feil håndtering av titusener av tilfeller av riktig håndtering i løpet av et år. Skulle man unngått absolutt alt av feil håndtering av politiet, eliminert alle feil, så må man innføre anarki. Ut fra hva du skriver, så er det tydelig at det er det du ønsker, men da tar det ikke lang tid før Norge er lagt i ruiner. Det er gjennomgående at de som kritiserer politiet mangler grunnleggende kunnskap om hvordan politiet opererer, og hva som vil skje om de endrer praksis fra føre-var til etter-snar. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 De fleste jeg kjenner som snakker negativt om politiet eller kritiserer dem er aldri dømt for noe kriminelt så din antydning failer ganske hardt Jeg sier "stort sett", ikke alle. Så noen "fail" er det så absolutt ikke. At man ikke er dømt for noe kriminelt, betyr heller ikke at man ikke bedriver tvilsomme aktiviteter. Eller at man har vært i politiets søkelys på grunn av det (man behøver ikke å bli dømt av den grunn). Disse vil ofte føle seg forfulgt av politiet, og finner en hver anledning til å rakke ned på de. Av alle jeg kjenner, hører jeg aldri noen si noe nedsettende om politiet. Bortsett fra en da, men han er ganske hard på marihuana'en sin. Han sier han aldri er stoppet, men må "gjemme seg bort" når han skal kjøpe (!). Ja, og så ei jeg gikk sammen med på skolen, som gikk og tagget og hele tiden sa "fuck the police" uten at hun noen gang var stoppet av politiet. Jeg har aldri blitt stoppet/undersøkt av politiet, og ingen av mine venner heller. Ikke som jeg vet om i hvert fall, og hadde de blitt stoppet uten grunnlag, regner jeg med at de hadde fortalt det videre. Ellers hører man jo om alle slike tilfeller i media. Likevel er det veldig sjelden man leser om det. Tenk på hvor mange oppdrag politiet i Norge gjør hver dag, hvor mange ti-tusener det er i løpet av et år. Og du finner én eneste liten stakkarslig artikkel om feil håndtering. Ett eneste dokumenterbart tilfelle av feil håndtering av titusener av tilfeller av riktig håndtering i løpet av et år. Skulle man unngått absolutt alt av feil håndtering av politiet, eliminert alle feil, så må man innføre anarki. Ut fra hva du skriver, så er det tydelig at det er det du ønsker, men da tar det ikke lang tid før Norge er lagt i ruiner. Det er gjennomgående at de som kritiserer politiet mangler grunnleggende kunnskap om hvordan politiet opererer, og hva som vil skje om de endrer praksis fra føre-var til etter-snar. Hvor i landet er du ifra ?marihuana'en ? hva er det ? I forskere og vanlig oppgående menneskers vokabular så har vi lagt bort slike navn som ble gitt av forbudspolitikken fra 30tallet, det heter Cannabis nå. Godt å høre at du har sluppet noe ubehag fra de, det er jo bare kjempe bra Uansett politiet trengs enig der dessverre, de gjør som oftest en god jobb jeg kan ikke nekte for det, men de gjøre også mye feil, de har også et handlings mønster som ikke er bra, de tar ikke grep rundt virkelig problemer, de er en alt for homogen gruppe med mennesker. Politiet under WW2 var ikke noe anderledes en de vi har i dag, politiet er fortsatt like hjernevasket & homogen gruppe om ikke verre, så det er grunn til frykte dem da de krenker gjerne ALLE borgere sin frihet i sin kamp mot kriminalitet, dette er bevist 10talls ganger bare siste 5-6årene. Stasi politiet er barn iforhold til hva politiet i Norge pr idag krever/ønsker av overvåking av befolkningen, og når de krever sånt står de ikke på min side av hva jeg mener samfunnet burde være, å dermed blir politiet noe jeg er motstander av pr idag men ikke noe jeg ønsker å fjerne, ordet forandre er bedre. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 (endret) Hvor i landet er du ifra ?marihuana'en ? hva er det ? I forskere og vanlig oppgående menneskers vokabular så har vi lagt bort slike navn som ble gitt av forbudspolitikken fra 30tallet, det heter Cannabis nå. Det sier vel litt om hvor lite jeg vet om emnet, og ikke noe jeg skammer meg over Men det brukes kanskje mer i engelsk dagligtale enn norsk. Stasi politiet er barn iforhold til hva politiet i Norge pr idag krever/ønsker av overvåking av befolkningen, og når de krever sånt står de ikke på min side av hva jeg mener samfunnet burde være, å dermed blir politiet noe jeg er motstander av pr idag men ikke noe jeg ønsker å fjerne, ordet forandre er bedre. Forandring til det bedre er alltid et mål. Kanskje er politiet litt låst fast i gamle handlingsmønstre, men ut fra hva jeg leser og ser så er det ytterst få tilfeller hvor lovlydige mennesker behandles feil av politiet. Alle disse tilfellene dras frem i media, og ettersom det er sjelden vi leser om slike tilfeller, så er det en veldig liten promilleandel av de oppdragene politiet gjør som ender med at lovlydige borgere føler seg urettmessig behandlet. EDIT: Ble litt nysgjerrig angående ordet "Marihuana", men det ser ikke ut som jeg er så mye på viddene likevel. Fra Wikipedia sin artikkel om Cannabis: "Former for cannabis Marihuana (som på spansk og engelsk skrives med «j» – marijuana) er tørkede toppskudd og blomster fra hunnplanten. Den har flere gatenavn, blant annet «pot», «weed», «gress», «grønt», «ganja», «tjall» «kjeltring», «busk» og «blås». Kvaliteten blir best på ubefruktede hunnplanter. Marihuana som omsettes i Norge kommer fra mange deler av verden, blant annet Vestafrika, Sørøstasia og Latin-Amerika, men mye dyrkes innendørs i Europa, også i Norge. Noen nyere varianter av marihuana fra bl. a. Nederland og USA har et høyere innhold av THC (10–20%) enn tidligere markedsførte varianter (rundt 1–6 %)." Link Endret 13. august 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. august 2014 Forfatter Del Skrevet 13. august 2014 Hvor i landet er du ifra ?marihuana'en ? hva er det ? I forskere og vanlig oppgående menneskers vokabular så har vi lagt bort slike navn som ble gitt av forbudspolitikken fra 30tallet, det heter Cannabis nå. Det sier vel litt om hvor lite jeg vet om emnet, og ikke noe jeg skammer meg over Men det brukes kanskje mer i engelsk dagligtale enn norsk. Stasi politiet er barn iforhold til hva politiet i Norge pr idag krever/ønsker av overvåking av befolkningen, og når de krever sånt står de ikke på min side av hva jeg mener samfunnet burde være, å dermed blir politiet noe jeg er motstander av pr idag men ikke noe jeg ønsker å fjerne, ordet forandre er bedre. Forandring til det bedre er alltid et mål. Kanskje er politiet litt låst fast i gamle handlingsmønstre, men ut fra hva jeg leser og ser så er det ytterst få tilfeller hvor lovlydige mennesker behandles feil av politiet. Alle disse tilfellene dras frem i media, og ettersom det er sjelden vi leser om slike tilfeller, så er det en veldig liten promilleandel av de oppdragene politiet gjør som ender med at lovlydige borgere føler seg urettmessig behandlet. EDIT: Ble litt nysgjerrig angående ordet "Marihuana", men det ser ikke ut som jeg er så mye på viddene likevel. Fra Wikipedia sin artikkel om Cannabis: "Former for cannabis Marihuana (som på spansk og engelsk skrives med «j» – marijuana) er tørkede toppskudd og blomster fra hunnplanten. Den har flere gatenavn, blant annet «pot», «weed», «gress», «grønt», «ganja», «tjall» «kjeltring», «busk» og «blås». Kvaliteten blir best på ubefruktede hunnplanter. Marihuana som omsettes i Norge kommer fra mange deler av verden, blant annet Vestafrika, Sørøstasia og Latin-Amerika, men mye dyrkes innendørs i Europa, også i Norge. Noen nyere varianter av marihuana fra bl. a. Nederland og USA har et høyere innhold av THC (10–20%) enn tidligere markedsførte varianter (rundt 1–6 %)." Link English useThe word entered English usage in the late 19th century. According to the Oxford English Dictionary, the first known appearance of a form of the word in English is in Hubert Howe Bancroft's 1873 The Native Races of the Pacific States of North America.[1] Other early variants include "marihuma" first recorded in 1905, "marihuano" in 1912, and "marahuana" in 1914.[6] Through the early 20th century, however, both the drug and the plant were more commonly known as "cannabis" or "hemp". "Marihuana"'s currency in American English increased dramatically in the 1930s, when it was preferred as an exotic-sounding alternative name during the debates of the drug's use.[1] It has been suggested that it was promoted by opponents of the drug, who wanted to stigmatize it with a "foreign-sounding name".[2] Some references prefer the term "cannabis", for instance in the Single Convention on Narcotic Drugs. Laws in the United States, such as the Controlled Substances Act, often use the term "marihuana" or "marijuana," and many cannabis reform organizations in the U.S., such as the National Organization for the Reform of Marijuana Laws and the Marijuana Policy Project, also use this term. However, some supporters of legalization eschew "marijuana" in favor of the more scientific word "cannabis", as they consider the word "marijuana" to be pejorative.[7] http://en.wikipedia.org/wiki/Marijuana_%28word%29 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Uansett politiet trengs enig der dessverre, de gjør som oftest en god jobb jeg kan ikke nekte for det, men de gjøre også mye feil, de har også et handlings mønster som ikke er bra, de tar ikke grep rundt virkelig problemer, de er en alt for homogen gruppe med mennesker. Nok en gang viser det seg at du ikke vet hva du snakker om. Politiet har i mange år bevisst gått inn for å rekruttere bredt fra befolkningen. På politistudiet vil du finne alt fra tidligere kokker til sosionomer til barnehagemedarbeidere til de som kommer omtrent rett fra videregående. Rundt 40% av studentene de siste årene har vært kvinner, og man prøver aktivt å rekruttere folk med minoritetsbakgrunn. Politiet under WW2 var ikke noe anderledes en de vi har i dag, politiet er fortsatt like hjernevasket & homogen gruppe om ikke verre, så det er grunn til frykte dem da de krenker gjerne ALLE borgere sin frihet i sin kamp mot kriminalitet, dette er bevist 10talls ganger bare siste 5-6årene. Politiet under andre verdenskrig var et helt annet politi enn vi har i dag. Bare de siste tiårene har politiet i Norge gjennomgått enorme forandringer. At du enten ikke har kunnskap om dette eller bevisst underslår det, tyder på at du på ingen måte kan tas seriøst i debatter rundt norsk politi. Stasi politiet er barn iforhold til hva politiet i Norge pr idag krever/ønsker av overvåking av befolkningen, og når de krever sånt står de ikke på min side av hva jeg mener samfunnet burde være, å dermed blir politiet noe jeg er motstander av pr idag men ikke noe jeg ønsker å fjerne, ordet forandre er bedre. Å sammenligne norsk politi i 2014 med politiet under andre verdenskrig eller Stasi er så usaklig som de kan få blitt. Du har for lengst bevist at din agenda er ren hets og feilinformasjon, og at fakta ikke har noen betydning i din søken etter å demonisere politiet. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Å sammenligne norsk politi i 2014 med politiet under andre verdenskrig eller Stasi er så usaklig som de kan få blitt. Du har for lengst bevist at din agenda er ren hets og feilinformasjon, og at fakta ikke har noen betydning i din søken etter å demonisere politiet. Så du mener politiet ikke kjemper for innføring av eks DLD ? Du må svare ja der, og dermed svarer du også ja på at de er verre en Stasi, de ønsker da mer kontroll. Politiet setter friheten til enkelte individet til side for å bekjempe kriminalitet, jeg vil ikke leve i et samfunn der et forbanna kamera ser meg overalt men det ønsker politiet. Så politiet er motstander av friheten til den enkelte i sin kamp mot kriminalitet, er så enkelt. Endret 12. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Så du mener politiet ikke kjemper for innføring av eks DLD ? Du må svare ja der, og dermed svarer du også ja på at de er verre en Stasi, de ønsker da mer kontroll. Politiet setter friheten til enkelte individet til side for å bekjempe kriminalitet, jeg vil ikke leve i et samfunn der et forbanna kamera ser meg overalt men det ønsker politiet. Så politiet er motstander av friheten til den enkelte i sin kamp mot kriminalitet, er så enkelt. Du bruker altså ett likhetstrekk mellom Stasi og politiet, som grunnlag for å hevde at politiet er verre enn Stasi. Du beviser med det at du ikke har en anelse om hva Stasi egentlig holdt på med. Tror du bør lese deg litt opp på Stasi, hva de gjorde, og hva de sto for. De som opplevde Stasi på nært hold vil nok bli dypt fornærmet over din påstand. Link med info interessant for Norge Link, engelsk med mer utfyllende informasjon Endret 12. september 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Å sammenligne norsk politi i 2014 med politiet under andre verdenskrig eller Stasi er så usaklig som de kan få blitt. Du har for lengst bevist at din agenda er ren hets og feilinformasjon, og at fakta ikke har noen betydning i din søken etter å demonisere politiet. Så du mener politiet ikke kjemper for innføring av eks DLD ? Du må svare ja der, og dermed svarer du også ja på at de er verre en Stasi, de ønsker da mer kontroll. Politiet setter friheten til enkelte individet til side for å bekjempe kriminalitet, jeg vil ikke leve i et samfunn der et forbanna kamera ser meg overalt men det ønsker politiet. Så politiet er motstander av friheten til den enkelte i sin kamp mot kriminalitet, er så enkelt. DLD er en forkastelig lov, men kan på ingen måte sammenlignes med tidligere tiders overvåkning. Bakgrunnen for DLD er et reelt ønske om å forebygge og bekjempe kriminalitet, ikke å overvåke befolkningen politisk. Med politiet som er i Norge i dag vil DLD ikke bli brukt slik heller. Problemet er at DLD åpner for misbruk dersom situasjonen endrer seg i Norge og myndighetene ønsker å stramme inn på ytringsfriheten m.m. Du kan fortsette å være usalig og uredelig, men faktum er at norsk politi i 2014 ikke kan sammenlignes med tidligere tiders politi. Å gjøre en slik sammenligning med politiet under andre verdenskrig eller Stasi er så fortsatt usaklig som de kan få blitt. Du har for lengst bevist at din agenda er ren hets og feilinformasjon, og at fakta ikke har noen betydning i din søken etter å demonisere politiet. Tror du Stasi eller politiet under andre verdenskrig hadde fått til dette? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 DLD-forkjempere begrunner dette direktivet med frykten for pedofile og terrorister, men disse er allerede klar over hvordan de skal unngå å bli oppdaget av myndighetene på internett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå