Gå til innhold

PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb

Merlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv dette kortet og er fornøyd, men...

Jeg får 15600 i 3D Mark mens en kamerat av meg får 16k og no.

Jeg har

p4 2,4@2,8

Abit BH7

1gig 2700 corsair (divider 1:1)

IBM 180 gig 8mb + flere

Han har

AMD XP 2500

Epox 8rd+3 eller no

1gig 2700 Geil (DUAL)

WD 120 + flere

Er det på grunn av dårlig ram (og ikke dual) og HK jeg får lavere eller?

RAmma blir vel en flasketut? står jo på 1:1

Vurdere en p4 2,4 800 og Abit IC7 G MAx3 og så en swiftech kjøleblokk og selvsag noen super ram.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at det er nøyaktig samme kort. Powercolor har en annen ramtype (2.0 ettellerannet) i motsetning til 2.1 som sapphire har. Om dette har så begredelig mye å si vet jeg ikke, men jeg leste noe om det. Kjøleribber, kortlayout osv varierer også fra produsent til produsent, så ikke kom her. ;)

Lenke til kommentar

SolidBlur skrev:

Nå er det ikke sånn at det er nøyaktig samme kort. Powercolor har en annen ramtype (2.0 ettellerannet) i motsetning til 2.1 som sapphire har. Om dette har så begredelig mye å si vet jeg ikke, men jeg leste noe om det. Kjøleribber, kortlayout osv varierer også fra produsent til produsent, så ikke kom her.

det som er saken, er at du får et såkalt gold edition versjon av PowerColor med 2.0ns minne..

ellers har også alle R9800pro kort Samsung 2.8ns minne!

så kom ikke her du! :)

Lenke til kommentar
  Sitat
Det er folk på forumet som har meldt om varmeproblemer på kortet, men det er sikkert pga manglende luftgjennomstrømning i kabinetttet. Skjer det alikevel kan du kjøre det på garantien

Jeg svei nesten av dette kortet i går, men det var på grunn av at vifta ikke ville starte igjen etter jeg slo på maskina igjen. Heldigvis har jeg montert en digital temperaturmåler på kjøleribba til kortet. Da tempen økte med sånn cirka 2-3 grader for hvert sekundt, så skjønte jeg fort at det var noe galt med vifta ;)

Anyways, jeg monterte da en Giant Heatpipe (Silent Viking, Thermaltake) og nå ligger tempen på rundt 30 grader idle/load :D.

Grunnen til at vifta stoppet, er at kabinettet ble fylt med støv på NaIT (dataparty) for ca. 1.5 uke siden. Jeg har ei 120mm vifte i bunnen i front som stod på fullt under hele partyet. Og siden kabinettet mitt er så stort så måtte det stå på gulvet og støvsuge området foran kassa 8)

Se i siggen for en link til kassa mi.

[/offtopic]

FØR jeg bytta kjøler så lå idle tempen på rundt ~40 grader. Under load så snek den seg opp på 44-55 grader. Så det er nok dårlig lufting i kabinettet som er skyld i at noen mener Powercolor 9800Pro 128MB er et _varmt_ kort i forhold til resten av 9800Pro kortene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...