Merlin Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Er dette kortet bedre enn Sapphire Radeon 9800 12mb Non pro? ER det et bra skjermkort? jeg er litt usikker fordi produsenten er PowerColor og jeg har aldri hørt om dem før Mvh Merlin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Chippen i kortet er jo den samme selv om produsenten er en anen. Jeg ville deffinitivt gådd for Pro kortet. Forresten så har jeg et Mao View ATI Radeon 9600 PRO som funker helt fett. Hørt om det merket før? Tviler Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 hehe har ikke hørt om merket nei men er det Mao Zedong som har laget det? Så dere anbefaler meg å kjøpe PowerColor pro kortet? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg er i allefall drit fornøyd med mitt PowerColor 9800pro 128mb kort . Du får med også ganske mye i bundlen, Comanche4, Tomb Raider: Angel of Darkness, + masse kabler til TV-ut og en VGA adapter til digital porten. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har selv Sapphire 9800 Pro og er veldig fornøyd. Tror ikke det spiller noen rolle hvilken "produsent" man velger, kortene holder en høy kvalitet uansett. Men et non-pro blir jo aldri bedre enn et pro da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Som resten av folket sier, er bare å løpe og kjøpe Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er folk på forumet som har meldt om varmeproblemer på kortet, men det er sikkert pga manglende luftgjennomstrømning i kabinetttet. Skjer det alikevel kan du kjøre det på garantien Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har ingen varme problemer . Mange omtaler sier de ikke får klokket den mer enn 415 MHz, men jeg får den opp i 435 MHz uten problemer. Men jeg har jo fjernet veggene på kabinettet mitt.. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har selv dette kortet og er fornøyd, men... Jeg får 15600 i 3D Mark mens en kamerat av meg får 16k og no. Jeg har p4 2,4@2,8 Abit BH7 1gig 2700 corsair (divider 1:1) IBM 180 gig 8mb + flere Han har AMD XP 2500 Epox 8rd+3 eller no 1gig 2700 Geil (DUAL) WD 120 + flere Er det på grunn av dårlig ram (og ikke dual) og HK jeg får lavere eller? RAmma blir vel en flasketut? står jo på 1:1 Vurdere en p4 2,4 800 og Abit IC7 G MAx3 og så en swiftech kjøleblokk og selvsag noen super ram. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 1: Nå går du offtopic, ikke gjør det flere ganger. 2: Ja, det er nok rammen, men kan også være pga at du har flere ting surrende i bakgrunnen, spyware etc... 3: 3dmark betyr ikke en DRITT Lenke til kommentar
magneto Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 beklager, men bare lurer. Har laget et topic nå. Vennligst svar der om det er noen her som gidder. På overklokking og HK/RAM. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 altså, du må vite det at, powercolor å sapphire er 100% samme kort! de bruker kun orginale ati R350 chipper, og er BBA kort (Built by ATi) de har bare satt på sitt merke på de! jeg er knallhappy med mitt kort, helt superfornøyd faktisk! Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå er det ikke sånn at det er nøyaktig samme kort. Powercolor har en annen ramtype (2.0 ettellerannet) i motsetning til 2.1 som sapphire har. Om dette har så begredelig mye å si vet jeg ikke, men jeg leste noe om det. Kjøleribber, kortlayout osv varierer også fra produsent til produsent, så ikke kom her. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 SolidBlur skrev: Nå er det ikke sånn at det er nøyaktig samme kort. Powercolor har en annen ramtype (2.0 ettellerannet) i motsetning til 2.1 som sapphire har. Om dette har så begredelig mye å si vet jeg ikke, men jeg leste noe om det. Kjøleribber, kortlayout osv varierer også fra produsent til produsent, så ikke kom her. det som er saken, er at du får et såkalt gold edition versjon av PowerColor med 2.0ns minne.. ellers har også alle R9800pro kort Samsung 2.8ns minne! så kom ikke her du! Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sitat Det er folk på forumet som har meldt om varmeproblemer på kortet, men det er sikkert pga manglende luftgjennomstrømning i kabinetttet. Skjer det alikevel kan du kjøre det på garantien Jeg svei nesten av dette kortet i går, men det var på grunn av at vifta ikke ville starte igjen etter jeg slo på maskina igjen. Heldigvis har jeg montert en digital temperaturmåler på kjøleribba til kortet. Da tempen økte med sånn cirka 2-3 grader for hvert sekundt, så skjønte jeg fort at det var noe galt med vifta Anyways, jeg monterte da en Giant Heatpipe (Silent Viking, Thermaltake) og nå ligger tempen på rundt 30 grader idle/load . Grunnen til at vifta stoppet, er at kabinettet ble fylt med støv på NaIT (dataparty) for ca. 1.5 uke siden. Jeg har ei 120mm vifte i bunnen i front som stod på fullt under hele partyet. Og siden kabinettet mitt er så stort så måtte det stå på gulvet og støvsuge området foran kassa 8) Se i siggen for en link til kassa mi. [/offtopic] FØR jeg bytta kjøler så lå idle tempen på rundt ~40 grader. Under load så snek den seg opp på 44-55 grader. Så det er nok dårlig lufting i kabinettet som er skyld i at noen mener Powercolor 9800Pro 128MB er et _varmt_ kort i forhold til resten av 9800Pro kortene... Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 tror det er en dårlig vifte/kjøler på powercolor kortene, jeg har hatt mitt i snart 3 uker, ikke overklokket, likevell starter ikke vifta hver gang. Komplett skal sende meg ny så håper det går bedre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå