Gå til innhold

Maskinen lager røde striper og chrasher i 3DMark03

Anbefalte innlegg

http://www.geocities.com/snowhawkz/faenskapen.jpg

(merk at bildet er hostet på GeoCities og bandlimit'en blir fort overskredet, så for dem som ikke gidder/kan se bildet; det viser skjermen min, full av røde horisontale striper, og skrivebordet mitt i bakgrunnen)

Ta en god titt på bildet. Hva skyldes det der? Først trodde jeg at det var den kjente konflikten mellom MSI KT4 boards og Radeon 9700 Pro kort, men så testet Komplett.no skjermkortet på en K7D Master uten problemer, så jeg kjøpte en MSI KT600 Delta, i tro om at maskinen ikke vil vise de røde linjene lenger, men så snart jeg starter et spill, er de tilbake. Og så blir skjermen svart under fly-simulator testen i den 3DMark03, og den er så godt som fryst. Nå har jeg byttet ut stort sett alt av komponenter, unntatt prosessor, skjermkort og harddisker på maskinen, så kan noen vennligst fortelle meg hvorfor det der skjer? Det dere ser på bildet er resultatet av at jeg beveget musa frem og tilbake for å dekke hele skjermen med de røde stripene (som var grønne/blå før jeg byttet om til KT600 hovedkortet), som fulgte muspekeren. De opptrer forskjellig også. Det mest vanlige er at de stiller opp i tre vertikale rekker bestående av de horisontale røde strekene i cirka 2 cm bredde. Det skjer ikke bare i OS'en, med også i bios.

Komponenter;

MSI KT6 DELTA-FISR Hovedkort Socket A ;

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

BeQuiet 420 W strømforsyning

Kjører WinXP.

----------------------------

Oppdatering;

Kjørte nettop UT2003, både på størst og lavest oppløsning og detaljerikhet, begge gangene stoppet maskinen opp etter cirka 10 minutters spill, og når jeg ctrl-alt-del'et, ble skjermen fylt opp av de vanlige strekene, bare blå og grønne denne gangen, istedenfor røde.

Når maskinen startet igjen, sa windows at driverne til Radeon'en var årsaken. De seneste driverne både på hovedkortet og skjermkortet, og med DirectX 9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...