Kiiips Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hei. Har en HP pc med windows 8 som bråker noe innmari. Harddisken er på 500 gb og jeg har kun brukt 250gb, likevel så bråker pcen. Hvordan kan jeg få redusert støyen på pcen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hva er det som bråker da? Kjølesystemet? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Fjerne støv hjelper muligens. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Hva er det som bråker da? Kjølesystemet? Jeg har lite peiling på pc så jeg aner ikke. Det er en slags durelyd. Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Er det laptop eller stasjonær? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hva er det som bråker da? Kjølesystemet? Jeg har lite peiling på pc så jeg aner ikke. Det er en slags durelyd. Viftene kan slå seg på fordi PC-en går seg varm. Da kan du prøve å fjerne støv. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Er det laptop eller stasjonær? Det er en laptop. Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Da ville jeg prøvd å finne ut av hvilke temperaturer den ligger på, og fjerne støv fra vifta, som nevnt over. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Har prøvd å fjerne støv fra vifta nå, men den bråker nesten like mye fremdeles. Er løsningen å reformatere pcen også er problemet sannsynligvis løst? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Har prøvd å fjerne støv fra vifta nå, men den bråker nesten like mye fremdeles. Er løsningen å reformatere pcen også er problemet sannsynligvis løst? Operativsystemet lager ikke noe støy, så reformattering vil ikke hjelpe. Ville skrudd opp hele underlokket på pcen å se om det er mye rusk og rask der som gjør pcen varm. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 14. august 2014 Forfatter Del Skrevet 14. august 2014 Har prøvd å fjerne støv fra vifta nå, men den bråker nesten like mye fremdeles. Er løsningen å reformatere pcen også er problemet sannsynligvis løst? Operativsystemet lager ikke noe støy, så reformattering vil ikke hjelpe. Ville skrudd opp hele underlokket på pcen å se om det er mye rusk og rask der som gjør pcen varm. Har prøvd det med vanlig stjerneskru, men det gikk ikke. Må man ha noe spesielt verktøy for å åne underlokket på pcen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Mange bruker torx skruer. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Tror de fleste HPene har stjerneskruer. ..nede i trange og bøyde plastkanaler, stappet fulle av myk plastikk. Skal også være forsiktig med å herje med HP bokser - de kan være noe ufattelig herk å sette sammen igjen. Bøy på rammer, skruer som sitter i spenn, sånne ting. Hva slags modell er det da? Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Tror de fleste HPene har stjerneskruer. ..nede i trange og bøyde plastkanaler, stappet fulle av myk plastikk. Skal også være forsiktig med å herje med HP bokser - de kan være noe ufattelig herk å sette sammen igjen. Bøy på rammer, skruer som sitter i spenn, sånne ting. Hva slags modell er det da? HP pavilion, kjøpt i fjor. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ah. Herlig. Da må du mest sannsynlig ta av toppen(tastaturet vippes opp, kontakter ut, skruer rundt), få av skruene på andre siden gjennom service-luka og de som står igjennom fra kabinettet på undersiden. Så må du skru ut og fjerne kapper av løs plastikk, kittet inn på skrå. For å få løftet av topplokket, som sitter sneppet fast i undersiden (pass opp for å ødelegge plastsneppene). Før du tar opp hovedkortet - som sitter fast i alle ledningene og kontaktfestene til alle enhetene. Portene er kittet fast med spenner i metall, samme som på de riktig gamle hoverkortene vi hadde.. før formstøpt plastikk ble funnet opp eller noe slikt. Når du endelig får tatt ut hovedkortet, så ligger viften på baksiden og blåser gjennom et hull i hovedkortet.. Men da går det relativt greit, om du bare er litt forsiktig med å skru viften på igjen. Merk at alle de nitten hundre plastkantene du tar av ikke må bendes, ellers får du dem ikke på igjen. Kort sagt: ..Lever den til en reparatør og betal noen hundrelapper for jobben. Og send dem et kort som det står "jeg er veldig lei for det" på eller noe sånt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Fjern støv, bytt kjølepasta. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 24. august 2014 Del Skrevet 24. august 2014 Durelyder kommer stort sett fra mekaniske harddisker. Ta å bytt til SSD. med mindre viftene går 100% og har ubalanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå