Shopaholic Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Hei. Har klaget på eksamen i 1t og lurte på om noen hadde erfaring med dette? Gikk dere opp/ned? Skal også forbedre matte 1t, og lurte på hvor "lett" det er å gå opp i karakter når man tar det opp som privatist? Takk for svar ! Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har aldri klaget før, men hvis du tar opp eksamen som privatist så vil kun den beste karakteren stå på vitnemålet. Usikker om man får velge hvilke karakter som skal stå, eller om det skjer automatisk. Hvis du for eksempel har 4 i standpunkt og fikk 4 på eksamen, og får deretter 5 på privatisteksamen, så vil både standpunkt og tidligere eksamen fjernes, og du står igjen med en 5'er i 1T på vitnemålet. Får du derimot 3 på privatisteksamen, så vil ingen ting skje. Mulig reglene har endret seg nå, men hvis du tar opp faget mens du går på videregående, så skal forbedringer av karakterer havne på førstegangsvitnemålet. Tar du opp fag etter du er ferdig på videregående vil de havne på det ordinære vitnemålet. Privatisteksamen skal ha samme vanskelighetsgrad som vanlige eksamen i 1T. Hvis det ikke har skjedd noen endringer i reglene om det med forbedringer i løpet av videregående og primær/ordinærvitnemål så vil du ikke tape noe (karaktermessig) på å ta opp faget i løpet av 2 og 3 året VGS. 1 Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har aldri klaget før, men hvis du tar opp eksamen som privatist så vil kun den beste karakteren stå på vitnemålet. Usikker om man får velge hvilke karakter som skal stå, eller om det skjer automatisk. Hvis du for eksempel har 4 i standpunkt og fikk 4 på eksamen, og får deretter 5 på privatisteksamen, så vil både standpunkt og tidligere eksamen fjernes, og du står igjen med en 5'er i 1T på vitnemålet. Får du derimot 3 på privatisteksamen, så vil ingen ting skje. Mulig reglene har endret seg nå, men hvis du tar opp faget mens du går på videregående, så skal forbedringer av karakterer havne på førstegangsvitnemålet. Tar du opp fag etter du er ferdig på videregående vil de havne på det ordinære vitnemålet. Privatisteksamen skal ha samme vanskelighetsgrad som vanlige eksamen i 1T. Hvis det ikke har skjedd noen endringer i reglene om det med forbedringer i løpet av videregående og primær/ordinærvitnemål så vil du ikke tape noe (karaktermessig) på å ta opp faget i løpet av 2 og 3 året VGS. Jeg skal også klage. kan du se på det jeg har skrevet fordi vet ikke om det er saklig nok eller om man forstår det jeg har skrevet.. Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Vet ikke om jeg kan være til noe hjelp der. Har hverken sett besvarelsen eller eksamen, men vil anbefale å rådfør deg med mattelæreren din. Vet ikke om du har tilgang til besvarelsen din, men hvis du har fasiten kan du prøve å regne ut poengsummen ut i fra svarene dine og se hvor du ligger i forhold til poenggrensene i sensorveiledningen og sannsynligheten for at du går opp / ned en karakter. Lenke til kommentar
Misstufsa Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Vet ikke om jeg kan være til noe hjelp der. Har hverken sett besvarelsen eller eksamen, men vil anbefale å rådfør deg med mattelæreren din. Vet ikke om du har tilgang til besvarelsen din, men hvis du har fasiten kan du prøve å regne ut poengsummen ut i fra svarene dine og se hvor du ligger i forhold til poenggrensene i sensorveiledningen og sannsynligheten for at du går opp / ned en karakter. skal ikke klage på eksamen, men skal klage på standpunktkarakter i matte 2p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå