BOYYA Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg har da fått karakteren 4 i fysikk og mener at jeg fortjente en 5. Det første halvåret fikk jeg karakterene 4+ (sterk) , 5, 3+ (sterk) og det andre halvåret fikk jeg 5, 5, 5. Er det ikke slik at standpunktkarakteren skal settes på grunnlag av hvilket nivå man ligger på i slutten av året, og ikke et rent gjennomsnitt av hele året? Hva synes dere, bør jeg klage? Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg har da fått karakteren 4 i fysikk og mener at jeg fortjente en 5. Det første halvåret fikk jeg karakterene 4+ (sterk) , 5, 3+ (sterk) og det andre halvåret fikk jeg 5, 5, 5. Er det ikke slik at standpunktkarakteren skal settes på grunnlag av hvilket nivå man ligger på i slutten av året, og ikke et rent gjennomsnitt av hele året? Hva synes dere, bør jeg klage? Synes også at du fortjener 5, da du har vist fremgang. Du har jo dessuten bare fått 5ere i andre termin, og det burde jo dominere.. Jaa, det er jo ut fra jeg har fått høre av lærere osv. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Har du hatt en oppsummerende prøve i fysikk som omfatter hele pensum på slutten av året? Lenke til kommentar
potetfisk Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Er dette fysikk 2 der du har hatt heldagsprøver? Isåfall skjønner jeg ikke at du ikke har fått 5... Har du snakket med faglærer ang. hvorfor du har fått denne karakteren? Jeg får ikke helt 4-ern til å bli et "rent gjennomsnitt" akkurat.... Andre termin skal uansett telle litt mer enn første termin. Vet at de har endret dette litt frem og tilbake over tiden, men var i hvert fall den beskjeden jeg fikk ifjor. Syns du har legit klagegrunnlag. Lenke til kommentar
BOYYA Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Nei, det er fysikk 1 og har ikke hatt noen form for heldagsprøver. Har ikke fått begrunnelse for karakteren av faglærer heller. Jeg har uansett sendt klage nå, og håper jeg får medhold... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Sluttvurderingen skal si noe om din kunnskap ved årets slutt, men de skal også si noe om din kunnskap opp mot kompetansemålene. Du skal også få mulighet til å forbedre deg, noe karakteren i 1. termin er. Hva fikk du 1. termin? Min mening er at dine karakterer burde tilsi at du får en 5 i faget. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Du kan godt klage. Det er umulig å droppe lenger ned enn fire med de karakterene, uansett hvilke andre forhold som måtte eksistere. Forøvrig er det læreren som setter karakteren, og det hadde vært MEGET kjekt å vite hva denne mener om din karakter. Tross alt er det mer ift standpunkt enn bare å se på et knippe prøveresultater helt slavisk, så det er vel noen motargumenter mot karakteren fem som mangler i denne tråden... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Med en snill lærer burde du ha fått 5, men jeg kan se hvorfor du fikk 4. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Fysikk 1 er et muntlig fag, det vil si at muntlig aktivitet kan påvirke karakteren. Jeg har regnet fram til at du har en veldig svak 5'er, dermed bør få 5 i standpunkt. Eventuelle årsaker som kan føre til at du fikk 4 i standpunkt kan være: - Manglende levering av rapporter (regner dere har utført forsøk) - Lite aktiv i timene. Dersom en av punktene stemmer, så tror jeg du ikke får 5 i standpunkt. Dersom dette ikke er tilfelle bør du få medhold når du klager. Edit: Jeg så nå at dette er tråd fra 2014 Endret 21. juni 2015 av DoitNow 2 Lenke til kommentar
MartenAndre Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Med en snill lærer burde du ha fått 5, men jeg kan se hvorfor du fikk 4. Åja, du kan det ja? Begrunn det VIPS, tråd fra 2014 som skrevet ovenfor. Ble det medholde eller? Endret 24. juni 2015 av MartenAndre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå