Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe eit "prosjekt".

Kaksa

Anbefalte innlegg

Er no 16 år, om ca 1 1/2 år blir eg 18. Da hadde det vore kjekt å hatt ein fiks ferdig bil.

Eg vurderer litt på om det hadde vore noko for meg å kjøpe meg ein litt eldre bil, for så å pusse den opp.

Ein kompiss har ein Volvo B18, ein anna har Boble 1300.

Så eg lurer litt på korleis det hadde gått.. :p

Er sugen på amrikaner.

Synst dei er gromme.

Liker igrunn godt Mustangane.

Men problemet er igrunn pengane.

Nokon som har forslag til konkrete biler?

Veldig LOW budget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, har du pengene så go for it - kjøp deg en Mustang. Har du derimot IKKE 50.000,- ++, så kjøp deg en Volvo/Golf/Audi/BMW o.l. Volvo er veldig greie mht deler, du får jo kjøpt omtrent hele bilen i deler på Biltema.

Siden du ikke skal kjøre rundt riktig ennå, så bruk GOD tid på å plukke ut et PENT(!) eksemplar uten noe rust. Det er bedre å kjøpe en rustfri 82 mod BMW 316 til 10.000 enn en med rust til 5.000... Selv om du har lyst til å mekke og skru, så tror jeg ikke du har SÅ lyst til å legge pengene inn i rustsveising.. :)

Hvis du virkelig vil ha en Mustang, gå for en 65-67 modell. Billigst deler (fra USA. USA, USA, USA). Det er også enklest å finne et godt prosjekt her. Problemet er at det begynner å bli vrient å få tak i forholdsvis rustfrie biler til en fornuftig pris.. :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal du ha billig amerikaner gå for en Dodge Dart, Ford fairmonth, Chevrolet caprice, malibu, Pontiac Safari wagon.. osv. Det er biler som er mulig å få for mellom 10 og 20 000kr. Er ikke av de sprekeste, men fra 150 til 250hk, så det er jo litt å begynne med.

Eller viss du har lit mer penger så får du deg en Pontiac Trans am med litt arbeid for 40 000 kr. Kjøpte min for 3 år sidenfikk 380 hk med på kjøpet da. Camaro kan du også få veldig billig, rundt 20 -30 000kr, men pass deg da for at ikke får en med orginal 305 eller 350, 120-150hk er ikke mye i 1700kg bill. Av 70 talls F-body er det Pontiac som har de største motorene.

Min erfaring er at gammle amrikanere ikke er dyre å ha, men det er veldig mye arbeid å holde dem på veien. Men kjører du mye griss må du regne med en del motorbyttter. eh har selv byttet motor 3 ganger på 3 år, det positive er at du bygger altis litt mer hester hver gang... jeg begynner å nærme meg 550. Åså lærer man selfølgelig veldig mye underveis.

Lenke til kommentar
Skal du ha billig amerikaner gå for en Dodge Dart, Ford fairmonth, Chevrolet caprice, malibu, Pontiac Safari wagon.. osv. Det er biler som er mulig å få for mellom 10 og 20 000kr. Er ikke av de sprekeste, men fra 150 til 250hk, så det er jo litt å begynne med.

Eller viss du har lit mer penger så får du deg en Pontiac Trans am med litt arbeid for 40 000 kr. Kjøpte min for 3 år sidenfikk 380 hk med på kjøpet da. Camaro kan du også få veldig billig, rundt 20 -30 000kr, men pass deg da for at ikke får en med orginal 305 eller 350, 120-150hk er ikke mye i 1700kg bill. Av 70 talls F-body er det Pontiac som har de største motorene.

Min erfaring er at gammle amrikanere ikke er dyre å ha, men det er veldig mye arbeid å holde dem på veien. Men kjører du mye griss må du regne med en del motorbyttter. eh har selv byttet motor 3 ganger på 3 år, det positive er at du bygger altis litt mer hester hver gang... jeg begynner å nærme meg 550. Åså lærer man selfølgelig veldig mye underveis.

kjøpte du transamen din for 40000kr?

det er ikke en gal pris :)

Lenke til kommentar

har no fått meg jobb =) =) =)

så budsjette mitt for bil. Kjem kanskje til å bli ca. 40K pluss 10K til anlegg.

:p

Er forstatt litt lysten på amrikaner da.

Men tenker litt på bensinforbruket, det er vel villt?

Pappa er ikkje så begeistra for stor dyr gammel bil (les amrikaner).

Men så ser eg at bilen ikkje skal ha alt for masse arbeid som er for vanskleg for meg. (har nesten ikkje nokke peiling... :p )

Lenke til kommentar
Er forstatt litt lysten på amrikaner da.

Men tenker litt på bensinforbruket, det er vel villt?

Hei!

Skal du kjøpe deg bil til 40 000 så vil jeg anbefale deg en Amerikaner...Kjøp en eller annen Camaro F.eks, så kjøper du en 305...En liten snill motor på 180 hester..Da har du ikke gærne forbruket, så fikser du lav utveksling...Så kjører du ifra de fleste BMW'ene gata :D

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...