daruu Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Neida det trenger du ikke grue deg til. Om det er skikkelig ille får du vel beroligende/lystgass. (Føler jeg forer trollet her) Lenke til kommentar
Gamerslayer123 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Er virkelig ikke noe troll. Jeg er vettskremt for tannlegen og er redd for morgendagen Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Fortell tannlegen at du er redd så kommer han til å ta hensyn til det. 1 Lenke til kommentar
Gamerslayer123 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 tror dere at jeg blir ferdige med 5 hull på en time? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Nei, klarer tannlegen det så må de nesten være sammenhengende i samme tann.. Som du har fått beskjed om (ganske riktig!) så tar tannlegen to, kanskje tre hull i løpet av en oppsatt time.Er du redd for at ting skal gjøre vont så benytt bedøvelse. Det har du råd til i og med at du er så skjeden kunde.. ;-)Eller i det minste rådfør deg med tannlegen som er eksperten her!(Tipper vedkommende IKKE ønsker bitemerker i bor eller egne fingre.... ) Lenke til kommentar
Gamerslayer123 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 haha sant det. gleder meg til å bli ferdi Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Har boret masse uten bedøvelse for å teste meg selv, jeg kommer meg gjennom det med å klemme beltespenna så hardt jeg kan og det kommer noen tårer no og da må jeg innrømme men det er ganske deilig å kjenne frykten når redskapet starter og så den intense smerten en aldri blir helt forberedt på. Det eneste jeg hater er hvis smerten fortsetter utover dagen etter det er ferdig, da tar jeg smertestillende. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg var så dum at jeg sa nei takk når tannlegen foreslo bedøvelse. Han gjentok at boringen ville gjøre vondt, men jeg var kjepphøy og sa at det går bra. Det tok mellom 5 og 10 sekunder før jeg nesten var klistret oppunder taket av smertesjokk....jeg fikk gurglet frem.. " bedøvelse takk ".... og resten av besøket gikk som en lek. Bedøvelse er en velsignelse, og ikke noe annet. Lenke til kommentar
okosakdkd Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Jeg liker ikke smerten av å borre. Det iser og er regelrett ubehagelig. Ikke nødvendigvis super vondt men jeg får ikke til å slappe av uten bedøvelse. Bare å si du vil prøve uten om sprøyteskrekken er størst. Men ikke pin deg gjennom flere borringer om det gjør vondt. Det er mitt råd ? Endret 23. mars 2017 av ronaldst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 The Wand - er/var en relativt ny måte å sette bedøvelse på. Har vel eksistert hos min tannlege i årtier nå, og gjør bedøvelsen tilnærmet smertefri å sette. Man bare holder en dings inn til tannkjøttet ett par minutter, vipps så er man bedøvet. Det er lov å be om beroligende så blir opplevelsen ikke så ille som fryktet i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå