Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bruktbil, forslag?

rekk

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut av hvilken bil som passer mine (nye) behov. Håper i den anledning at noen av dere her inne kan komme med forslag for å hjelpe meg med å se på muligheter.

Har nokså kresne og muligens urealistiske kriterier..:

+Skal kjøres 5-10km på grus/gårdsvei hver dag, må tåle dette og ikke være for lav..

+Driftsikker/pålitelig, relativt ny.

+Ikke for treg, helst 0-100 på ca./under 10 sek..

+Helst ikke alt for høyt forbruk, skal kjøres ca. 2000-3000mil årlig.

+Manuell

+Prisklasse 200-250 tusen, kan strekke meg litt lenger om nødvendig.

+Helst 3+ seter.

Eier for øyeblikket en 1-serie M-sport BMW som jeg har vært fornøyd med til nå, men den dekker ikke disse nye behovene. Da spesielt mye kjøring på gårdsvei. Har vurdert en X1 hvis jeg skal være trofast og fortsette med BMW, men vet ikke mye om den eller om den vil oppfylle "krava" mine..

Setter pris på alle forslag. :)

Endret av rekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører 16 km på grusvei hver dag og min erfaring er at lave biler virvler opp mye mer veistøv enn biler med litt bakkeklariny selv om bilene av sistnevnte type gjerne har bredere dekk en de av førstnevnte type.

Ta en titt i motorrommet og se hvor luftinnsuget til motoren er. Er det plassert rett i nærheten av et av hjulene er sjansen stor for at luftfilteret fort vil bli tett av veistøv. Min bil har snorkel og henter inn luften i takhøyde så luftfilteret holder lenge selv om jeg kjører mye på grusvei.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 16 km på grusvei hver dag og min erfaring er at lave biler virvler opp mye mer veistøv enn biler med litt bakkeklariny selv om bilene av sistnevnte type gjerne har bredere dekk en de av førstnevnte type.

Ta en titt i motorrommet og se hvor luftinnsuget til motoren er. Er det plassert rett i nærheten av et av hjulene er sjansen stor for at luftfilteret fort vil bli tett av veistøv. Min bil har snorkel og henter inn luften i takhøyde så luftfilteret holder lenge selv om jeg kjører mye på grusvei.

Takk for innspill, bil har du nå da?

Legacy'en så ikke dum ut. Har vurdert en 2-2,5L forrester også. Hvordan er bakkeklaringa på legacyen? Noe problem på hullete grusvei, evt vinterføre?

Kan sikkert også nevne at jeg bor på en relativt øde plass og at viking bruker noen timer på å komme, derfor er det viktig at bilen klarer seg greit på vinterføre/mye snø og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...