Mekker`n Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Kjøpte selv en Hybrid i går http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=45666757 130 hester el rakett m/alt utstyr, 18" på sommerhjul, takstativ og masse drit de slengte med. Riktignok det gamle skallet, men som ansatt og lagersalg på bruktbil så ble prisen fin. Toyota har en bra bruktbil kampanje gående i disse dager. Ellers så får du også noe nytt for de penga der. Den nye Aurisen har ryggekamera som standard. Kjøper du en dyrere utgave får du ryggesensor, park sensor og lukeparkeringsknapp(bare trykk på den og slipp alt sammen). Jeg skjønner ikke at man har bruk for alt dette i en så liten bil, men at det blir spetakkel før du treffer noe er hvertfall helt sikkert. For all del ikke kjøp diesel. Uansett bil. Hvertfall ikke på en Japse. Selv har jeg kun hatt ansvar forsikring. På det 13ende året. For meg er det viktigst at bilholdet blir billigst mulig og foreløpig har det gått smertefritt. Hvis du er usikker bak rattet må jeg vel nesten anbefale en form for kasko. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 De fleste som kjører sånne småbiler trenger alt de kan få av assistansesystemer. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Meg inkludert, Snylter. Nei, jeg vil helst ikke ha (eller bruke) noe som gjør at jeg aldri lærer meg å navigere bilen skikkelig, det er nokså meningsløst. Jeg skal jo nå kjøpe bil for å bli tryggere bak rattet, på alle måter. Automat er bare fordi jeg ser at det kan være svært behagelig, men jeg har ingen problemer med å kjøre manuell. Diesel vs bensin har jeg ingen formening om. Å ha kun ansvarsforsikring er nok heller ikke aktuelt. Det er kanskje greit å kjøpe brukt hos forhandler framfor privatperson? Jeg har jo en formening om at det kan være verd litt ekstra å være beskyttet av forbrukerkjøpsoven. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg har hatt en del manuelle biler, men jeg kan bare si en ting: Once you go automat, you never go back (sportsbiler untatt). Du vil IKKE angre på å kjøpe automat. De som eventuelt forteller deg at det er kjedelig bla bla har enten ikke kjørt en god automat, kjører aldri i by/kø, eller har en kjørestil du helst ikke vil ha. Klart, det er av og til gøy å tukte kjeppen og dra ut på girene, men sammenlignet med velbehaget automat gir i hverdagen er det ingenting 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 110% enig. Etter å ha kjørt automat de siste 3 årene skal jeg aldri tilbake til manuelt. Kjørekomforten med automat er enestående. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Selv foreldrene mine skal aldri igjen ha noe annet enn automat. De har alltid kjørt manuell bortsett fra siste bil de kjøpte. Jeg er fremdeles veldig usikker på hva jeg kommer til å ende opp med, men alle innspill her tas med i betraktningen når letingen for alvor begynner i slutten av juli. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Kia Cee'd eller Ford Focus. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Jeg kan jo oppdatere. Det ble en Golf, og det ble brukt mye mer penger enn opprinnelig tenkt takket være litt ekstra tilskudd fra familie. Så nå er jeg lykkelig eier av en Golf VII Highline 122HK, 1.4 TSI DSG. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Grattis - høres ut som en flott bil! Har du bilder? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Nei, jeg har ikke tatt så mye bilder av den. Er en vanlig Golf, så det er vel begrenset hvor spennende de bildene hadde blitt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå