Thombr86 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 har nå prøvd å fixe pc'en min, men den blir ikke bra. de fleste av feilene skjer under morrowind, men også andre steder. det som skjer er at spillet noen ganger bare hopper ut i windows, uten noen form for feilmeldinger. nen ganger blir skjermen bare svart, og "harddisk lampa" lyser konstant... ingen ting skjer, restart/reset knappern virker heller ikke. må skru av strømmen bak på psu. jeg har prøvd å stille på alt som har med skjermkort å gjøre, hjelper lite, skjønt, å sette agp på 4x gir ikke svart skjerm, men bare spontane avslutninger av programmer. Det samme problemet med Catalyst 3.8 og 3.6 har stilt mye på timings på ram, men de står på optimal/default så den skal det ikke være noe galt med, har også testet minnet med Goldmemory, uten å finne feil på brikkene. tror ikke det er cpu, for den virker knall på meg, har ingen problemer i cpu krevende applikasjoner, har ikke kjørt prime i 24 timer, men i 1 uten at det gikk i stå. men jeg lurer på hovedkortet, da det har vært mye feil med nforce 2 ultra kort. det er ikke spesielt varmt, verken i pc eller rommet. HK=28' CPU=40' ROMMET MITT=15-17' :o tidlig på morran uten varme untatt pc'en som ikke varmer stort. PSU kan også være en synder, da BIOS oppgir att den gir 11,6V (går opp til 11,75 uten ekstra vifter og cd/dvd) på 12V railen. de andre verdiene er greie. lister opp en litt detaljert om hardwaren: HK: EPoX 8RDA3+ Nforce 2 ultra-400 CPU: AMD XP 2500 @ 3200 RAM: Corsair TWINX 512 XMS3200LL (2x256) 6-3-2-2 VGA: Sapphire ATi Radeon 9600pro Fireblade @ 470/333 PSU: Lepont/Superflower 370W Dual-fan HDD: Seagate Baracuda 7200.7 160GB S-ATA ingenting er klokka max, bare moderat. må bare nevne det. cs klikker også, men det gir en feil melding og lyden hakker i det cs klikker! har veldig lyst til å få fjerna dette ekle problemet fra alle spillene. edit: ALT utenomm PSU kan byttes på garanti/reklamasjon PS!! har lyst på en egen troubleshooting avdeling på forumet her Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 kan ike hjelpe men ideen med en egen troubleshooting avdelig er en god ide Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Kjempeidé, rart at ingen andre har tenkt på det før ?!! Angående problemet kan jeg ikke hjelpe deg Beklager :oops: Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 d e bærre å tenn ti =) eller itj Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 få noen seriøse svar da :-? ..... sliter litt.... BTW: last ned bare egil band - gunnar <---- haha fikk du LaDdeR Lenke til kommentar
LaDdeR Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 buhuuu jeg har maskin som virker. =) men jeg ønsker deg lykke til videre med feilsøkingen. Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Husk å slå av følgende innstillninger i bios: bios shadow bios extended cach extended shadow video shadow Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 hehe... de finnes ikke! noen andre gode muligheter. skal slå av 8x og fastwrite og alt det andre dilldallet. har lest på forumet at der er mange som har problemer med 9600pro på amd systemer som kjører 8x og... stemmer det at smartgart er noe "herk", bedre å stille i bios? hva er det jeg tenker på, selvfølgelig er det det Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hm.. eneste løsningen jeg ser er et hälsikes stort st.hans bål til sommeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå