Formula90 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hei, skulle hatt et program for å ta opp når jeg spiller, noen anbefalninger? prøvde Dxtory, mene var ikke helt det store Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Om du bruker et nyere nVidia skjermkort (7xx-8xx serien) Kan Shadowplay være tingen. http://www.tek.no/sok/?query=shadowplay&all=1 2 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Kan også prøve ut open broadcaster software (OBS). Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 OBS fungerer kjempebra. Det komprimerer til fil som er klar for opplasting/deling. Hvis du skal bearbeide/klippe i video etter opptak bør du belage deg på noe som feks Fraps, kort og godt fordi du ikke vil komprimere flere ganger enn du må. 2 Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Bandicam. Synes denne var bra når jeg prøvde den i en periode. Den komprimerer også on-the-fly. Men selv har jeg Fraps (pga et gammelt spill jeg hadde som ikke ville virke med Bandicam'en når jeg endelig bestemte meg for å kjøpe en sånn opptaker). Men Fraps lager store filer, men tar minst ressurser (unntatt harddiskplass da). For kjapp å enkel (ish) etterbehandling for a ta det i samme slengen, anbefaler jeg VirtualDubMod (eller kanskje VirtualDub), med x264vfw codec og lame mp3 codec. Når du komprimerer / converterer en video fil bør du ta "full processing mode" for både video og audio, med H.264 codec'en og Lame mp3. For audio er det litt mindre intuitivt, da du må velge menyen "Streams" og klikke "Stream list" før du ser audiostreamen, og høyreklikke på den et par ganger for å velge "full processing mode" og deretter "compression". Endret 24. juni 2014 av Eppelsin Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 KAn nevne at det ble bandicam, funket sykt bra så kjøpte licensen på det ganske kjapt! thank you Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Bandicam. Synes denne var bra når jeg prøvde den i en periode. Den komprimerer også on-the-fly. Men selv har jeg Fraps (pga et gammelt spill jeg hadde som ikke ville virke med Bandicam'en når jeg endelig bestemte meg for å kjøpe en sånn opptaker). Men Fraps lager store filer, men tar minst ressurser (unntatt harddiskplass da). For kjapp å enkel (ish) etterbehandling for a ta det i samme slengen, anbefaler jeg VirtualDubMod (eller kanskje VirtualDub), med x264vfw codec og lame mp3 codec. Når du komprimerer / converterer en video fil bør du ta "full processing mode" for både video og audio, med H.264 codec'en og Lame mp3. For audio er det litt mindre intuitivt, da du må velge menyen "Streams" og klikke "Stream list" før du ser audiostreamen, og høyreklikke på den et par ganger for å velge "full processing mode" og deretter "compression". Hei igjen, Har brukt bandicam endel nå, Meeeen, filene blir lagret som Xvid, og vriker ut som det meste sliteer med det. har prøvd å fått redigert klippene på 2 forskjellige redigeringsprogram nå. på eine så var lyden helt borte, og på den andre så var det bare støy. hva skal jeg gjøre : o Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Ja, heisan. Det er ikke så lett å svare på sånn uten videre. Har du prøvd å leke litt med innstillingene til Bandicam? Da tenker jeg spesiellt på codecs. Lastet ned prøveversjonen akkurat nå og ser at du kan velge "external codec" for å bruke andre codec'er som er innstallert i systemet. GUI'en ser anderledes ut nå enn når jeg brukte den, men lastet den ned og tok en rask screenshot. Jeg har ikke prøvd å ta opp video med denne versjonen ennå. Hvis du har nVidia ville jeg definitivt prøvd H.264 via nVidia CUDA. Dersom xvid fungerer dårlig av en eller annen grunn (ikke innstallert codec?), så kanskje du kan prøve Mpeg-1, men da bør du nok komprimere eller konvertere den etterpå (tror jeg - for å få ned størrelsen dersom poenget er å laste opp til youtube el.l.). En annen ting er jo vilke redigeringsprogram har du prøvd? Og hvilke codecer har du innstallert? Litt om hva slags system du har er kanskje greit også (OS, skjermkort..) Tror forøvrig jeg tar kvelden nå Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Styr unna alt annet enn x264. De andre codecene er eldgamle saker som definitivt ikke er brukbart til formålet. Om du har mulighet til å bestemme bitrate bør du kjøre den så høyt du kan. 20-30mbit er sikkert greit. Det er fordi du skal ha mest mulig data å jobbe med når du skal klippe i materiellet. Etter materiellet er klipt blir det på nytt komprimert, og da er normen ca 8mbit for 1920x1080 i 30fps. Om du bare skal ta et kjapt opptak og laste opp stiller du bitraten i opptak til 8mbit. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Enklest er nok shadowplay men det er krever at du har de nyere modellene av nVidia. Det som er så fint med shadowplay er at du ikke trenger å recorde mens du spiller. Kommer du over noen situasjoner hvor du får for eksempel fin headshot eller noe sånt så er det bare å trykke på ALT+F10 så tar shadowplay opp de siste 5minutter det du har spilt. (denne kan justeres til 20min tilbake omså) http://www.geforce.com/geforce-experience/shadowplay Les om det høres interessant ut, er video som viser hvordan det funker også. Brukte selv "Fraps" back in the days, funket veldig fint til wow raiding, men... når du har shadowplay så er det alt du treng. Endret 27. juni 2014 av nagina Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Ser at du ikke har nevnt hva grafikkort du har. Men som mange sier så er Shadowplay det "beste" valget og er gratis for de som har kortet som støtter det. Ellers bruker jeg Fraps når jeg skal ta opp i spill og Bandicam når jeg skal ta opp i desktop. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Holder fortsatt en knapp på OBS, for gratis alternativ. Føler jeg mister litt kontroll med Shadowplay. Men det er vel bare jeg som føler et overhengende behov for å ha stålkontroll på bitrate etc. Endret 29. juni 2014 av OlaHaldor 2 Lenke til kommentar
HoppeH Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Holder fortsatt en knapp på OBS, for gratis alternativ. Føler jeg mister litt kontroll med Shadowplay. Men det er vel bare jeg som føler et overhengende behov for å ha stålkontroll på bitrate etc. OBS er ypperlig og anbefales! 1 Lenke til kommentar
trekasse Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hva var problemet med Dxtory? Vet det er noe piss å sette opp før man er vandt med det, men når man forstår hva som er hva, og kan "finjustere", er det ganske så awesome. Lar deg ta opp i feks 30fps, eller 60fps, mens du kan spille med 120fps, eller mer om du vil. Mens feks fraps låser fps til det du tar opp med. Om du vil ha noe som er ett helvete å sette opp, men delvis awesome når alt er klart, er Elgato HD Capture tingen. Du kan ta opp med en seperat maskin, og ha hele 0 fps loss. Men kan suge litt å få til lyden og alt slikt. Fraps er flott, men ikke en eneste update siden 2013 ei gang. Trenger i teorien ikke det, men masse de kunne forbedret. Hører gode ting om shadowplay, men er visst ikke helt 100% enda. Tror jeg ville valgt det om jeg hadde nvidia skjermkort (AMD suger balle viser det seg, driverne er enda mer piss enn nvidia). Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Hei, skulle hatt et program for å ta opp når jeg spiller, noen anbefalninger? prøvde Dxtory, mene var ikke helt det store Hva var d du ikke likte med DXtory? For meg fungerer det utmerket. filen blir lagret med 30fps mens jeg spiller med 80+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå