lunden83 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Heisann Får disse feilmeldingene nede i høyre hjørne om dagen, men skjønner ikke hva de står får. Takker hvis noen har gode tips å peker vei Mener de begynte å komme etter at jeg byttet du Intel boxed kjøleren med en Corsair H100i Ellers info Rundt maskinen står i signaturen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Endret litt på emnetittelen da den var lite beskrivende. Utifra hva jeg ser så vil jeg tro at programvaren ikke tolker verdiene som hovedkortet oppgir riktig , feks 3.3V oppgis til 2,x , her må du trolig manuelt konfigurere programvaren til å finne de riktige verdiene eller velge å ignorere de gitte verdiene som den ikke greier å lese riktig. Noen muligheter : *Kan være du må oppdatere bios på hovedkortet for at programvaren til corsair skal kunne avlese verdiene riktig. *Har du oppdatert Corsair link programvaren? *Kan du manuelt endre på verdiene til Corsair link? (Dette må kun gjøres når du har annen programvare som leser disse verdiene riktig og kan da kalibrere den). *Har du prøvd programvaren til Hovedkort produsenten og sett om du har unormale verdier der? *Du bør også ha muligheten til å kunne slå av disse varslene i programvaren til Corsair. Ellers ser jeg også at treningsprogrammet bør jobbes litt med Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Endret litt på emnetittelen da den var lite beskrivende. Utifra hva jeg ser så vil jeg tro at programvaren ikke tolker verdiene som hovedkortet oppgir riktig , feks 3.3V oppgis til 2,x , her må du trolig manuelt konfigurere programvaren til å finne de riktige verdiene eller velge å ignorere de gitte verdiene som den ikke greier å lese riktig. Noen muligheter : *Kan være du må oppdatere bios på hovedkortet for at programvaren til corsair skal kunne avlese verdiene riktig. *Har du oppdatert Corsair link programvaren? *Kan du manuelt endre på verdiene til Corsair link? (Dette må kun gjøres når du har annen programvare som leser disse verdiene riktig og kan da kalibrere den). *Har du prøvd programvaren til Hovedkort produsenten og sett om du har unormale verdier der? *Du bør også ha muligheten til å kunne slå av disse varslene i programvaren til Corsair. Ellers ser jeg også at treningsprogrammet bør jobbes litt med Hehe takker for endringer,ekke helt forum vandt enda Ser at det er en oppdatering tilgjengelig på asus sin side(asus p9x79le) Men får ikke lagt den inn via Ai suite,men får prøve å legge den inn via minnepenn i bios flash eller hva det heter. Corsair Link skal være oppdatert men måtte endre litt i registeret for å få pumpe info å sånn på plass. Manuelt endre CL er jeg isåfall ikke sikker på åssen jeg gjør men finner vel ut litt igjennom min venn google Men er det Asus sitt programvare eller Corsair Link som gir meg disse advarslene? Jaja må nok endre trenings programmet litt,mener fruen momla litt om 15 min trening pr spill time i titanfall Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Tja, si det du. Ser faktisk ut som det kan være Asus sin programvare , kjenner ikke helt igjen grafikken på feilmeldingen da Asus sin AI Suite 2 har en noe annerledes utforming , men du kan jo prøve å klikke på advarselen og se hvor den fører deg. Alternativt kan du jo slå av et av programmene og da bør man jo kunne dedusere hvilket program som gir den feilmeldingen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 AI Suite er bare ræva for å si det sånn. Hadde det selv installert en stund, men det ble av-installert ganske så fort etter nettopp slik meldinger som du får. Hadde Corsair Link også installert, men det ble også av-installert da det av en eller annen grunn blokkerte litt for AS SSD benchmark da det skulle teste SSD'en. Skal du overvåke temperaturer og slik, bruk HWMonitor, mye bedre program. Eventuelt sjekk temperaturer i BIOS, noe jeg gjør av og til for å sjekke samsvar mellom HWMonitor og BIOS. Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Ja leste litt om AI suite på div forumer der det virker som om at det er mange som ikke er særlig fan av det programmet med tanke på falske advarsler,konklusjonen ble rett å slett å avinstallere det. Skal sjekke med hwmonitor når jeg kommer meg hjem i dag. Sjekket rundt inne på Aida64 i går kveld men finner ikke noe unormalt noe sted heldigvis Corsair link virker greit nok,bare litt uoversiktelig Takker for innspill Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Enig i at Corsair Link kan være litt uoversiktlig, men ellers bra program. Hadde nok beholdt det hadde det ikke vært for at det blokkerer tidsaksess testen til AS SSD ved benchmark. AI Suite som sagt ikke brukelig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå