TheMatrix Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Da tok jeg en lite runde for å bevist skjekke postene og sende in "varsle moderator" meldinger. Syns at det hjelper sinen jeg fant relativt få på hw.no delen(rundt 7 stk)En ting jeg har merket er at bruken av bare store bokstaver har godt ned. Som sagt så skrev jeg dette litt med glimt i øyet, men du bekrefter litt det jeg mente. Filleting som at noen bruker store bokstaver er et eksempel på ting jeg mener det er unødvendig å varsle moderator for. Greit nok at to-tre store bokstaver etter hverandre kan få håret på en nerd til å reise seg, men jeg er sikker på at mange ferske brukere her har et mer "normalt" forhold til det norske alfabetet. "Jo/ja men det står i rettningslinjene"... noe som stemmer, så da er det vel bare til å fyre løs på en stakkar. La oss sette opp en belønning, den som avslører flest brudd på rettningslinjene i løpet av en uke får gratis medlemskap i hakkespettklubben og 3 flotte stjerner under navnet sitt på forumet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg er sikker på at mange ferske brukere her har et mer "normalt" forhold til det norske alfabetet.Hadde de hatt det så hadde de ikke skrevet med store bokstaver Hvis du lurer på om noe med pc'n din, går du innom komplett i Møllergata og begynner å skrike "HEI, JEG TRENGER HJELP HER!!!!!!!????!!!!"? "Jo/ja men det står i rettningslinjene"... noe som stemmer, så da er det vel bare til å fyre løs på en stakkar.Ehm, hele poenget her er å ikke fyre løs, men å si fra i stillhet sånn at vi slipper flamming, men heller får en effektiv opprydding av klare brudd på retningslinjene Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 jeg er sikker på at mange ferske brukere her har et mer "normalt" forhold til det norske alfabetet.Hadde de hatt det så hadde de ikke skrevet med store bokstaver Hvis du lurer på om noe med pc'n din, går du innom komplett i Møllergata og begynner å skrike "HEI, JEG TRENGER HJELP HER!!!!!!!????!!!!"? Store bokstaver blir brukt hele tiden, reklame, skilter, aviser, ukeblad, linkene øverst på denne siden..... Selv om vi nerder har arvet usenets oppfattning av at store bokstaver betyr å rope og finner dette sjenerende så er nok ikke dette den vanlige oppfattningen ellers i samfunnet. Når det gjelder Komplett's butikker så ser jeg ikke bort ifra at litt skriking kan være nødvendig selv om gråt nok er mer på sin plass Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg har aldri brukt usenet, men caps er irriterende fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå