Gå til innhold

Fungerer Advar moderator som planlagt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet fungerer den veldig bra, eneste problemet er at ingen moderatorer får beskjed om når det blir rapportert en ny post, men må sjekke en sånn spesiell side.

Men det spillet vel egentlig liten trille nå som vi byter forum på fredag? :)

Lenke til kommentar
For å sei noko om suksessen me har hatt med den; det har vore 1359 advarslar igjennom systemet siden det vart innført. Eg vil sei at det er vellykka. :)

Det var mange, veeeldig mange.

Håpet på at det maksimalt var 10 - 15 "angivere" her jeg, men sååå aktive kan de nok ikke ha vært.

Sikkert samme typene som anmelder naboen for hjemmebrenning, kompisen for å ha jukset på eksamen eller naboen for ikke å ha betalt tvlisens....... "The world loves wannebies.............. Sukk!!"

Vel vel de får sikkert sin belønning i Rhinan himmelen...

Lenke til kommentar

Eh.....Nei Matrix.

Folk som sladrer på andre når de ikke har noe med å gjøre er angivere, ja. Men folk som angir personer som surner miljø og som bare lager helsike som går ut over andre dem kan bare dra seg pokkerivold. Og det er ikke rart at man angir dem. Makan til useriøst og ugjennomtenkt svar har jeg ikke sett på lenge. Det er STOR forskjell på at jeg angir noen som ikke følger reglene slik at det går ut over meg, eller om jeg angir naboen som brenner sprit, noe som jeg ikke trenger å legge meg oppi.

Lenke til kommentar
Eh.....Nei Matrix.

Folk som sladrer på andre når de ikke har noe med å gjøre er angivere, ja. Men folk som angir personer som surner miljø og som bare lager helsike som går ut over andre dem kan bare dra seg pokkerivold. Og det er ikke rart at man angir dem. Makan til useriøst og ugjennomtenkt svar har jeg ikke sett på lenge. Det er STOR forskjell på at jeg angir noen som ikke følger reglene slik at det går ut over meg, eller om jeg angir naboen som brenner sprit, noe som jeg ikke trenger å legge meg oppi.

Da får du se litt nøyere etter. Det er truet med anmeldelser i tråder for de minste filleting..... Folks om tar bagateller personlig, marginale feil mht. topic etc. etc..... (Tipper du er en av disse :lol: )

Sladrehank skal selv ha bank het det før i tiden .....

Lenke til kommentar

Hvis jeg ser noe jeg mener ikke har noe på forumet å gjøre, sier jeg fra. Jeg er blodig lei hvordan dette forumet har blitt. Jeg savner forumet sånn som det var for 1-1,5 år siden da fjortissene med ny pc for konfirmasjonspengene sine ikke hadde begynt her.

Lenke til kommentar
Da får du se litt nøyere etter. Det er truet med anmeldelser i tråder for de minste filleting..... Folks om tar bagateller personlig, marginale feil mht. topic etc. etc..... (Tipper du er en av disse :lol: )

Sladrehank skal selv ha bank het det før i tiden .....

Det kommer nødvendigvis inn noen usaklige "anmeldelser", men de blir ignorert.

Dessuten lurer jeg på: Dersom en person blir mobbet på skolen og sier fra, er han da en sladrehank? Enn om kompisen til offeret sier fra? Er kompisen da sladrehank fordi han sier fra om uregelmessigheter som riktignok ikke gjelder ham selv?

De som melder fra om tråder som er i strid med retningslinjene er over, under og ved siden av hodet ikke sladrehanker - de hjelper oss moderatorer å holde noenlunde kontroll på et forum hvor vi ikke har sjans (og heller ikke interesse av) å sjekke samtlige innlegg. Ved å melde fra om uregelmessigheter, bidrar du til å holde forumet "på stell". Det har jeg veldig vanskelig for å se er negativt.

"Sladrehank skal selv ha bank" er forresten et tåpelig, idiotisk og imbesilt uttrykk - antagelig ble det opprinnelig brukt av personer som f.eks. mobbet andre. Når så noen sa fra om dette slik at bøllene fikk sin velfortjente straff, måtte vel bøllene ta igjen mot de(n) som sa fra. Med andre ord: neandertal-oppførsel.

And that's the way the cookie crumbles!

Lenke til kommentar
Det kommer nødvendigvis inn noen usaklige "anmeldelser", men de blir ignorert.

Dessuten lurer jeg på: Dersom en person blir mobbet på skolen og sier fra, er han da en sladrehank? Enn om kompisen til offeret sier fra? Er kompisen da sladrehank fordi han sier fra om uregelmessigheter som riktignok ikke gjelder ham selv?

De som melder fra om tråder som er i strid med retningslinjene er over, under og ved siden av hodet ikke sladrehanker - de hjelper oss moderatorer å holde noenlunde kontroll på et forum hvor vi ikke har sjans (og heller ikke interesse av) å sjekke samtlige innlegg. Ved å melde fra om uregelmessigheter, bidrar du til å holde forumet "på stell". Det har jeg veldig vanskelig for å se er negativt.

Det var da veldig hvor langt du skulle trekke dette da.... du glemte jødene og Hitler forresten.

Regnet med en liten "flame" ;), men jeg står for det jeg sa; forumet her er mye bedre uten "wannebies" :woot: Ikke nok med at de skal skvaldre til et "moderatoridol", du kan ta gift på at de også sørger for å kringkaste dette i klartekst både en og to ganger... loosers.

(PS Hva med moddenes kringkasting av utestengelser jmf. din tale om mobbing ?)

Lenke til kommentar
Det var da veldig hvor langt du skulle trekke dette da.... du glemte jødene og Hitler forresten.

What comes around, goes around. Du bør forresten lese litt om vettug bruk av quote. ;) No offence.

No offence taken. Man utfordrer ikke moderatorer og multipostere uten å få et "par på tryne" :cry:

(Hadde kanskje trodd at det kunne leses mellom linjene at dette var "skrevet med glimt i øyet") ;)

Lenke til kommentar

Da tok jeg en lite runde for å bevist skjekke postene og sende in "varsle moderator" meldinger. Syns at det hjelper sinen jeg fant relativt få på hw.no delen(rundt 7 stk)En ting jeg har merket er at bruken av bare store bokstaver har godt ned. Det finnes ganske mye feilposting i "annet om hardware"

Jeg fåreslår som jeg også tidliger har gjort, en "tvang" til lesing av rettningslinjene slik at en del unødvendig modererings tid blir spart for moderatorene våre som gjør en super jobb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...