Gå til innhold

beste kompaktkamera til ferien, må tåle vann

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med et kamera til ferien. Det må tåle vann slik at vi kan ta det med på stranden og i bassenget. Ellers er det ønskelig med gode bilder til annet bruk også. Det må være kompaktkamera slik at det er lett å ta med. Viktig med god billedkvalitet. helst ikke over 4000 kr. Noen som har noe å anbefale. De testene jeg finner er over et år, så kanskje har det skjedd noe siden den tid. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser du omtalen jeg linket til finner du følgende:

På papiret har TG-3 mye til felles med forgjengeren Olympus Tough TG-2: 4 ganger optisk zoom tilsvarende 25mm til 100mm i fullformat, lysstyrke fra f/2.0 til f/4.9, en 1/ 2,3 tommers bakbelyst CMOS-bildebrikke og ISO-verdier fra 100 til 6400.

Når det kommer til tøffingbiten er det også bare likheter å spore, med henholdsvis vanntetthet ned til 15 meter, støtsikkerhet opp til fall fra 2,1 meter og frostsikkerhet ned til 10 kalde.

Antall megapiksler gjør derimot et byks fra 12 til 16 og TG-3 er utstyrt med den ferskeste bildeprosessoren til Olympus, TruePic VII. TG-3 har i tillegg fått en tre tommers LCD-skjerm, kontra forgjengerens OLED-skjerm.

Ikke uventet av et kamera som innynder seg for å bli turkameraten din, finner vi også både Wi-Fi og GPS på innsiden.

Lenke til kommentar

Det mest spennende som har skjedd med vanntette kamera det siste året har vært actionkamera og Nikon 1 AW. Når det gjelder vanntette kompaktkamera så har det skjedd lite de siste årene, og vi som er bortskjemt med gode kamera bruker dem kun hvis vi må.

Jeg har flere vanntette kamera som ungene vanligvis bruker. De tåler mye, men gir ikke noe særlig bedre bilder enn mobilen. Skal jeg ta bilder andre plasser enn i vann bruker jeg vanlige kamera som gir mye bedre bildekvalitet.

TG-3 ser bra ut til å være vanntett, men for samme prisen ville jeg heller kjøpt to kamera. Et Canon S110 som gir gode bilder på land, pluss et billig actionkamera til å leike seg med i vannet.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du også ser på denne : GoPRO 3 + Black Edition

black-plus-edition-5425f89db1109a3927532

Artig kamera som tåler det meste og kan filme i 120 fps @ 720p for sakte film playback etc. Morsomt og solid kamera som er knøtt lite. Mener mitt tar 12 bilder i sekundet i burst @ 12mp stillbilder. Vanntett etc. Du kan enkelt ta timelapse bilder etc .

Jeg synes dette er det morsomste allround strand / fjelltur kamera man kan ha i lomma om man ikke skal ha max bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...