Gå til innhold

Snus og utlandet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 16 år og jeg snuser. Jeg skal til Marbella om 6 dager og jeg lurer på, kan jeg ha snusboksene i håndbagasjen eller burde jeg legge de i kofferten? Kommer til å si at jeg må på do så foreldrene mine går gjennom sikkerthetskontrollen før meg og går inn på tax-free, så ikke ta hensyn til de. Hvor burde jeg legge de? i kofferten eller i håndbagasjen? (Håndbagasjen består av en bag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget ditt her? Er det at foreldrene dine ikke skal oppdage at du snuser? Eller er du usikker på om snus er tillat i landet du skal til?

 

Som regel er det 0 stress å ha med seg snus til utlandet (enkelte plasser i Asia er det ikke tillat). I Mexico kan det av og til forekomme at tollen drar den inn, siden de helst vil ha den selv.

 

Skal du skjule det for foreldrene dine, er det vel smartest å legge det i baggen (innsjekket bagasje), mtp. at utenlandske tollansatte som regel er ekstra interessert i snusen, og fort kan ta den ut av håndbagasjen for en litt "nøyere" inspeksjon....

 

Forøvrig er det lurest å slutte med det tullet der....

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt her? Er det at foreldrene dine ikke skal oppdage at du snuser? Eller er du usikker på om snus er tillat i landet du skal til?

 

Som regel er det 0 stress å ha med seg snus til utlandet (enkelte plasser i Asia er det ikke tillat). I Mexico kan det av og til forekomme at tollen drar den inn, siden de helst vil ha den selv.

 

Skal du skjule det for foreldrene dine, er det vel smartest å legge det i baggen (innsjekket bagasje), mtp. at utenlandske tollansatte som regel er ekstra interessert i snusen, og fort kan ta den ut av håndbagasjen for en litt "nøyere" inspeksjon....

 

Forøvrig er det lurest å slutte med det tullet der....

Poenget var bare, er det smartest å legge boksene i håndbagasjen eller kofferten? Og evt hvis jeg legger det i håndbagasjen er det stor sjanse for at de som jobber der tar opp boksene?

Lenke til kommentar

 

Hva er poenget ditt her? Er det at foreldrene dine ikke skal oppdage at du snuser? Eller er du usikker på om snus er tillat i landet du skal til?

 

Som regel er det 0 stress å ha med seg snus til utlandet (enkelte plasser i Asia er det ikke tillat). I Mexico kan det av og til forekomme at tollen drar den inn, siden de helst vil ha den selv.

 

Skal du skjule det for foreldrene dine, er det vel smartest å legge det i baggen (innsjekket bagasje), mtp. at utenlandske tollansatte som regel er ekstra interessert i snusen, og fort kan ta den ut av håndbagasjen for en litt "nøyere" inspeksjon....

 

Forøvrig er det lurest å slutte med det tullet der....

Poenget var bare, er det smartest å legge boksene i håndbagasjen eller kofferten? Og evt hvis jeg legger det i håndbagasjen er det stor sjanse for at de som jobber der tar opp boksene?

 

 

Legg dem i bagasjen. Da blir de i så tilfelle tatt opp uten at foreldrene dine ser det. Med mindre dere blir stoppet i en eller annen kontroll hvor de også skal sjekke bagasjen din (noe som i seg selv er veldig lite sansynlig)

Lenke til kommentar

Er vel ganske vanlig å sjekke inn bagasjen før man går gjennom sikkerhetskontrollen, så å legge snusen du handler på taxfreen i kofferten er vel ikke mulig..?

Og det er vel ikke sikkert du får kjøpt snus ettersom du er 16 år.

 

Men men, lykke til.

Lenke til kommentar

Er vel ganske vanlig å sjekke inn bagasjen før man går gjennom sikkerhetskontrollen, så å legge snusen du handler på taxfreen i kofferten er vel ikke mulig..?

Og det er vel ikke sikkert du får kjøpt snus ettersom du er 16 år.

 

Men men, lykke til.

 

Han har vel allerede kjøpt? :p Hvist ikke har han snart et lite forklaringsproblem til foreldrene sine.

Lenke til kommentar

Men da blir det jo en annen sak. Slik jeg tolket førstepost skulle trådstarter fortelle foreldrene sine at han måtte på do, sånn at foreldrene gikk gjennom sikkerhetskontrollen, sånn at han kunne gå inn på taxfreen og kjøpe snus. Men det står jo ingenting om han skulle kjøpe snusen på taxfreen, men jeg skjønner ikke hva han skulle gjøre der etter foreldrene hadde dratt hvis det ikke dreide seg om snusen. Men førsteposten er litt uklar sånn sett.

 

Men hvis han allerede har kjøpt snusen er det jo mye enklere å bare pakke den ned i kofferten hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med snus på reise. Pleier å kjøpe på taxfree. Men jeg er halvgammel og har ingen foreldre som passer på meg.

 

Hvis du snuser i skjul og allerede har kjøpt boksene kan du jo bare legge dem i toalettmappa eller et annet sted som du ikke regner med at mamma sjekker.

Lenke til kommentar

Går fint i håndbagasjen, i alle fall i de landa jeg har reist med de til. Tviler på at det blir noe problem inn eller ut av Spania heller. De er ganske vandt til å se det i andre land også, de som jobber i sikkerhetssjekken.

 

Opplevde et par ganger når jeg jobba i Mexico at tollerne tok inn snusen min. Tipper dette var pga at dem ville ha den selv. Var alltid like morro å bli frarøvet all snusen når man hadde 5-6 uker på jobb forran seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...